Prima pagină » Sănătate » Suplimentele cu fier pot reduce oboseala – STUDIU

Suplimentele cu fier pot reduce oboseala – STUDIU

Suplimentele cu fier pot reduce oboseala - STUDIU
Tabletele cu fier pot reduce starea de oboseală cu până la 50 de procente, chiar și pentru acele persoane care nu sunt anemice, afirmă autorii unui studiu publicat recent în Canadian Medical Association Journal, informează dailymail.co.uk.

Tabletele cu fier pot reduce starea de oboseală cu până la 50 de procente, chiar și pentru acele persoane care nu sunt anemice, afirmă autorii unui studiu publicat recent în Canadian Medical Association Journal, informează dailymail.co.uk.

Administrarea timp de 12 săptămâni a unor astfel de suplimente are ca efect reducerea stării de oboseală cu până la 50 de procente, pentru femeile care prezintă în organism concentrații scăzute de fier, dar care nu suferă însă de anemie.

Oboseala este o stare raportată în mod frecvent de pacienții care își vizitează medicul de familie și aproape o treime dintre ei se plâng de acest simptom în timpul consultațiilor medicale.

Medicii spun că femeile sunt de trei ori mai predispuse decât bărbații să raporteze starea de oboseală cu ocazia acestor consultații periodice.

Studiul a fost realizat pe un eșantion pe 198 de femei, alese în mod aleator, cu vârstele cuprinse în intervalul 18-50 de ani. Toate pacientele prezentau deficiențe de fier, dar nu erau anemice, acuzau o senzație inexplicabilă de oboseală și aveau concentrații de feritină de sub 50 de grame/ litru. Feritina este o proteină care depozitează fierul și care controlează eliberarea lui în organism.

Studiul a fost realizat fără ca participantele, nici personalul medical care administra tabletele cu fier, să deosebească grupul care primea acele suplimente de grupul care primea placebo.

Rezultatele au arătat faptul că aceste suplimente, administrate timp de 12 săptămâni, duc la scăderea cu până la 50% a oboselii – un procent considerabil, ținând cont de faptul că în grupul care a primit placebo procentul a fost de doar 19%.

După administrarea de suplimente cu fier timp de șase săptămâni, medicii au constatat efecte pozitive asupra hemoglobinei, iar concentrațiile de feritină și de alți indicatori sangvini au ajuns la cifre considerate normale.

Suplimentele cu fier nu au influențat scorurile la testele de depistare a depresiei și a anxietății și nici indicatorii de calitate a vieții, precum performanțele fizice și psihice ale pacientelor.

Studiul a fost coordonat de medicul Bernard Favrat de la Universitatea Lausanne din Elveția.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Cum prepară Carmen Brumă înghețata cu cafea. Rețeta simplă, perfectă pentru zilele călduroase
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România