Prima LOCOMOTIVĂ cumpărată de statul român în ultimii 15 ani a atins o viteză record la teste

Publicat: 14 08. 2025, 17:26
Actualizat: 14 08. 2025, 17:27
Alcala de Henares train station in Madrid, Spain. Cervantes Train between Atocha Station and Alcala de Henares. Created in 1997, the Cervantes Train pays homage to the life and work of such an illustrious author. In just 35 minutes from the Atocha - Cercanías station, enlivened by actors, the train reaches Alcalá de Henares, where it is possible to enjoy a guided tour of the city's valuable cultural heritage. In 1547 the city of Alcalá de Henares saw the birth of the Madrid genius of letters, Miguel de Cervantes. The Cervantes Train invites you to experience his work up close and explore the most evocative passages of his literature through his characters, who will accompany you both on the train and on the visit to the city. The city of Alcalá de Henares, a crossroads of cultures and an incomparable setting, declared a World Heritage Site since 1998, offers you its streets, architecture, monuments and gastronomy.,Image: 951258845, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no

Prima locomotivă nouă achiziționată de statul român după un deceniu și jumătate a atins 200 km/h în probele de la centrul de testare din Făureni, a anunțat joi Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Vehiculul, un model Alstom Traxx fabricat în Germania, face parte dintr-un contract de 767 milioane lei (fără TVA) pentru 16 locomotive electrice și mentenanța pe 20 de ani. Cu pasageri, viteza maximă va fi de 160 km/h, iar fiecare unitate va putea tracta până la 16 vagoane.

„Astăzi, 14 august 2025, la Centrul de Testări Feroviare Făurei, prima locomotivă electrică nou construită și achiziționată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru statul român, în ultimii 15 ani, a continuat etapa de testare. Momentul-cheie al zilei a fost verificarea capacității de rulare la viteza de 200 km/h, performanță atinsă cu succes în cadrul acestor probe”, a transmis ARF.
În prezent, locomotivele pentru trenurile de pasageri din România au o vârstă medie de peste 45 de ani, cu frecvente defecțiuni și incidente. După teste, prototipul va fi trimis înapoi în Germania pentru ultimele modificări, urmând ca producția de serie să înceapă. Toate cele 16 locomotive ar trebui livrate până în august 2026, însă primele trenuri de pasageri tractate de aceste unități ar putea circula abia în primăvara anului viitor.
Noile locomotive vor fi introduse pe rutele:
  • Dej-Brașov-București-Constanța;
  • Timișoara-Arad-Brașov-București-Constanța;
  • Timișoara-Cluj-Napoca-Iași;
  • Iași/Suceava-București-Constanța.

 


Sursa foto: Profimedia

CITEȘTE ȘI:

EXPLOZIE devastatoare într-o casă din Bacău. Patru răniți, printre care și un copil de 14 ani

Se ELIMINĂ statutul de coasigurat de la 1 septembrie 2025. Ce schimbări aduce noua lege a asigurărilor de sănătate 

TRAGEDIE în Austria: Copil român de 8 ani, mort într-un grav accident rutier

Schimbare controversată la BURSELE școlare pentru anul 2025-2026. Cine mai primește bursă și cine rămâne pe dinafară