Prima pagină » Diverse » Alimentele pe care trebuie să le consumi, pentru a atinge vârsta de 100 de ani

Alimentele pe care trebuie să le consumi, pentru a atinge vârsta de 100 de ani

Alimentele pe care trebuie să le consumi, pentru a atinge vârsta de 100 de ani
Alimentele pe care trebuie să le consumi, pentru a atinge vârsta de 100 de ani

Tot mai mulți dintre noi suntem extrem de atenți la alimentele pe care le consumăm, încercând, pe cât posibil, să mâncăm cât mai sănătos.

Însă suntem asaltați în fiecare zi cu informații care mai de care mai diferite, astfel că mulți nici nu mai știu ce ar trebui să mănânce.

Este, însă, acceptat aproape în unanimitate că popoarele care adoptă o dietă mediteraneană au o speranță de viață mai ridicată.

În acest context, biologul și profesorul italian Valter Longo (foto), cercetător în domeniul longevității, spune că postul este extrem de benefic în prevenirea și chiar reducerea gravității bolilor cronice.

Profesorul Longo a fost numit în TOP 50 cele mai importante persoane din lume în domeniul sănătății de către revista Time, fiind supranumit „evanghelistul longevității”, arată ziarulromanesc.de.

El a vorbit, recent, despre alimentele ideale și despre cele mai puțin recomandate dacă dorim să trăim cât mai mult și mai bine.

„Consum paste și pâine în fiecare zi, dar indicele meu de masă corporală este de 23”, explică profesorul.

Centrul american pentru Controlul Bolilor (CDC) recomandă un indice între 18,5 și 24,9.

Ce beneficii oferă programul profesorului italian

După un deceniu de cercetări, specialiștii au descoperit că dieta propusă de profesorul italian reduce incidența diabetului, a cancerului și a bolilor de inimă. Recomandarea sa alimentară zilnică promovează un consum redus de proteine ​​și zaharuri, acordând prioritate grăsimilor sănătoase și produselor vegetale.  Site-ul său web explică faptul că dieta sa specială imită postul, menținând organismul într-o stare similară cu orele restrictive ale mesei. Aceasta activează un set de răspunsuri defensive, rezultat al evoluției, optimizând astfel funcționarea organismului, promovând regenerarea celulară și favorizând adaptarea la condițiile nefavorabile.

Cercetătorul italian a cercetat genele responsabile de îmbătrânire și a scris bestselleruri precum „The Longevity Diet”. Recent, el a publicat un studiu bazat pe studii clinice cu participanți în vârstă, inclusiv unii din orașul său natal din Calabria, care arată că protocoalele sale de post pot scădea vârsta biologică și pot preveni bolile legate de îmbătrânire. Longo și echipa sa de cercetători au stabilit că limitarea perioadei de consum zilnic de alimente, cunoscută sub denumirea de alimentație limitată în timp, este legată de beneficiile pentru sănătate și de viață prelungită. În mod similar, explică ei, postul intermitent are ca rezultat protecția împotriva diferitelor boli și contribuie la prelungirea vieții.

Recomandarea medicului este să postiți timp de 12 ore și să mențineți o dietă relativ bogată în vegetale și pește. Cât despre mișcare, cel puțin 150 de minute pe săptămână de exerciții, din care 15 minute ar trebui să fie mai obositoare. La acestea, el recomandă și o oră de mers pe jos în fiecare zi.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
„2,5 milioane de euro în doar jumătate de zi”. Bogdan Ivan îl pune la zid pe Bolojan
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
„Nu uitați că președintele e matematician!” Eugen Tomac explică de ce Nicușor Dan întârzie să desemneze premierul
Click
Coșmar pentru pasagerii unui zbor Ryanair. Oamenii au leșinat și au vomitat după ce au stat blocați în avion
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Premieră în România: Au fost descoperite primele dovezi ale utilizării uneltelor din os de către neandertalieni