SIGURANȚĂ. Iată mărcile în care românii și-au investit încrederea pe timp de pandemie. Gelurile dezinfectante și măștile de protecție de la Farmec și eMag au contat în decizie

SIGURANȚĂ. Iată mărcile în care românii și-au investit încrederea pe timp de pandemie. Gelurile dezinfectante și măștile de protecție de la Farmec și eMag au contat în decizie
În perioada stării de urgență, în plină pandemie de COVID-19, românii au investit încredere în mai multe branduri care s-au implicat în susținerea comunității / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ
Publicat: 01/07/2020, 12:01
Actualizat: 01/07/2020, 12:09

În perioada stării de urgență, în plină pandemie de COVID-19, românii au investit încredere în mai multe branduri care s-au implicat în susținerea comunității, iar mărcile care au suplinit lipsa de materiale de protecție necesare, precum măști sau produse sanitare au fost apreciate.

Potrivit unui studiu calitativ iSense Solutions realizat în comunitatea online iSense Modern Consumers în intervalul martie – iunie 2020, în baza răspunsurilor unui număr de 2.030 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani din mediul urban, anumite mărci de renume au ajuns să fie percepute de către consumatori ca o plasă de siguranță.

De altfel, consumatorii au menționat Farmec și eMag printre companiile care s-au remarcat în această perioadă. Dacă în primă instanță, Farmec a fost vizată pentru gelurile de dezinfectare lansate, fiind prima companie care a deschis o linie specială de produse de igienizare pentru mâini în această perioadă, eMag a fost perceput ca singura companie care avea măști de protecție în stoc, în prima etapă a pandemiei.

Cât de mult a contat comunicarea corporatistă în perioada stării de urgență

Un alt aspect important sesizat în cadrul studiului este și acela că brandurile s-au implicat în susținerea comunității, a categoriilor de persoane vulnerabile și a celor din linia întâi în lupta cu coronavirusul și au și comunicat despre eforturile lor. Ca atare, susțin experții, aceste decizii de implicare au adus cu sine multiple avantaje.

În acest context, 33% dintre românii din mediul urban sunt mult mai atenți la ceea ce le comunică un brand, 61% sunt mai deschiși să afle lucruri noi despre marca respectivă, iar 52% sunt mai deschiși să cumpere de la acel brand (conform iSense Modern Consumer Trends, studiu realizat pe un eșantion de 2.030 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, prin metodologia computer-assisted web interviews, în luna mai a anului 2020, reprezentativ la nivel urban, cu un grad de eroare +/-2.19%).

Campaniile de responsabilitate socială corporatistă, și ele apreciate

Cercetarea realizată de sursa citată a mai relevat și un alt aspect, și anume acela al gradului înalt de apreciere față de mărcile care au desfășurat campanii de responsabilitate socială corporatistă (CSR) în această perioadă, sprijinind persoanele care lucrează în prima linie. Ca exemple, au fost menționate campaniile desfășurate de eMag, Mobexpert, Banca Transivania, Bitdefender, Auchan & Leroy Merlin, Vodafone, OMV Petrom, Dove și Timișoreana.

Același nivel de apreciere l-au primit și mărcile care au susținut categoriile de persoane vulnerabile pe durata acestei perioade dificile, în special vârstnicii. Printre brandurile menționate de consumatori aici se numără Kaufland și parteneriatul cu Glovo, prin intermediul căruia au fost livrate gratuit cumpărăturile persoanelor vârstince, și Profi, care a comunicat plafonarea prețurilor la produsele disponibile în magazinele din toată țara.

Totodată, mărcile care au încurajat optimismul și buna dispoziție prin comunicarea realizată în această perioadă au atras atenția consumatorilor. Astfel, Aqua Carpatica a susținut optimismul prin sloganul „Va fi Bine”, în timp ce unele mărci de bere au reușit să îi implice în mod activ pe consumatori prin campanii bazate pe gamification, precum campania Ursus, „Urare în stilul Ursus”.

Încurajarea comportamentelor responsabile de distanțare fizică și susținerea sentimentului de unitate în vremuri dificile au făcut ca și alte mărci din industria berii, precum Heineken sau Bergenbier, să se facă remarcate și să fie menționate de către participanții la cercetare.

Nevoia unui ajutor din exterior

„În toată această perioadă caracterizată prin nesiguranță și incertitudini, românii cu care am discutat și-au manifestat dorința și deschiderea în a îmbrățișa o atitudine cât mai optimistă care să le ușureze adaptarea la noua normalitate.

„Distanțarea socială și informațiile din jur referitoare la neajunsurile sociale i-a făcut pe mulți să se simtă nesiguri cu privire la ce se poate întâmpla în viitorul apropiat. Chiar dacă în toată această perioadă au încercat să se încurajeze singuri și chiar să se implice în acțiuni sociale, au simțit cu siguranță nevoia unui ajutor din exterior care să le ofere o viziune mai sigură și mai încrezătoare.

„Astfel, mărcile care s-au implicat activ în această perioadă în campanii de comunicare centrate pe problemele și neajunsurile actuale au fost deosebit de apreciate de către consumatori, cei din urmă fiind atinși de solidaritate și implicare, atât în forme materiale, cât și prin îndemnuri și încurajări optimiste și responsabile”, a precizat Denisa Apreutesei, Qualitive Research Director, iSense Solutions.

Soft-ul de comunități Sense Communities poate fi utilizat și pentru dezvoltarea de comunități de activare de brand și este 100% personalizabil.

Prin intermediul acestei comunitați, companiile pot afla rapid percepțiile consumatorilor și pot identifica trenduri comportamentale relevante. Insighturile obținute prin intermediul unei comunitati online sunt mai complexe și mai bine argumentate, tehnologia utilizată permițând gamificări, încărcarea de material multimedia, implicarea în sarcinile de cercetare din confortul propriei locuințe și în propriul ritm.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Care sunt cele două țări NATO pe care Putin le-ar ataca în cel mai negru...
Pepe, acuzații foarte grave la adresa Ralucăi Pastramă! Susține că ar consuma substanțe INTERZISE și...
FOTO. Face bani din onlyfans după ce a dezvăluit că o colegă are relații intime...
Cum a reușit Adi Beleaua, lider din clanul Corduneanu, să scape de închisoare. Înțelegerea pe...
Cineva a vrut să-i facă rău Denisei Răducu?! Ce ar fi descoperit artista cu puțin...
Colecționara de creiere antice: Povestea tinerei care a studiat peste 4.400 de organe. Totul a...
Simion confirmă că le-a cerut 60.000 de euro candidaţilor AUR la parlamentare: „Aşa este conceput...
Mara Bănică, RĂVĂȘITĂ după clipurile video pe care Pepe i le-a arătat cu Raluca Pastramă....
Românii care pot ieși la pensie la 45 de ani. Aceștia beneficiază de reducerea de...
Unde să îţi ţii economiile şi în ce să investeşti. Ai acces oricând la bani și...
Mesajul cutremurător al lui David înainte să se arunce de la etaj, după ce s-a...
Doliu la FCSB. Tatăl mijlocașului Adrian Șut s-a stins din viață. Fotbalistul a plecat imediat...
Vedete cu lenjeria intimă la vedere! Topul celor mai transparenți chiloței
Este legal să depășești pe linia continuă dacă nu vine nicio mașină din sens opus?
Arma ce ar putea pune capăt războiului cu drone. Va costa echivalentul a 60 de...
Leacul SUPREM pentru mahmureală! Este GRATUIT și eficient
Cutremur în cazul ELODIA. Cioacă recunoaște tot. Adevărul despre dispariția avocatei
Voicu și Culae, oamenii cheie din viața lui Ceaușescu. Amănunte din dormitorul dictatorului
Ce a transmis Vlad Gherman după ce nu a mai intrat la Un Show Păcătos....
Adevărul despre accidentul de parapantă de la Brașov: Cum a murit, de fapt, Vali Cîrlan
Ce momente din viață și-ar dori Betty Salam să șteargă din minte. „Când era mic,...
Primele imagini de la înmormântarea Deliei Budeanu! Cine a fost prezent pentru a o conduce...
BANCUL ZILEI. Bubulina, văzând privirile lacome pe care preotul le aruncă spre decolteul ei, spune:...
Coreea de Nord respinge informațiile că ar fi trimis trupe pe frontul din Ucraina