Prima pagină » IT&C » Câți români folosesc programe de blocare a reclamelor și de ce le aleg

Câți români folosesc programe de blocare a reclamelor și de ce le aleg

Câți români folosesc programe de blocare a reclamelor și de ce le aleg
Un studiu despre utilizarea aplicațiilor care blochează apariția reclamelor analizează numărul de persoane care instalează un astfel de program, dar și motivele ce au stat la baza acestei decizii. Studiul s-a desfășurat pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI).

Majoritatea utilizatorilor de internet au o reacție adversă față de anumite tipuri de reclamă online, în special din cauza caracterului agresiv al acestora.

Publicul nu este deranjat neapărat de conținutul reclamei, ci de faptul că activitatea desfășurată la momentul respectiv le este brusc întreruptă. Acesta este principalul motiv pentru care românii își instalează un astfel de program, 85% dintre cei care au instalat programe de blocare a reclamelor având acest motiv.

A doua cauză ce încurajează românii să achiziționeze un Ad Blocker este reprezentat de vizionarea filmelor online, deși, conform studiului, site-urile de acest tip, care funcționează legal, nu afișează publicitate.

Activitățile cele mai afectate de reclamele online sunt cititul știrilor, vizionarea filmelor sau serialelor online și ascultarea muzicii. Conform studiului, cel mai iritant tip de reclamă este „floating”, respins de 95% dintre respondenți.

77% dintre cei care folosesc programe de blocare a reclamelor le-au instalat singuri (mai ales bărbații), circa 25% instalându-le în ultimele 6 luni. Aproape jumătate dintre cei ce nu au instalat un program de tip Ad-blocker afirmă că intenționează să instaleze o astfel de aplicație în următoarele 3 luni.

43% dintre cei care nu au încă un ad-blocker știu de existența acestor tipuri de programe, iar 18% dintre cei care nu au încă un adblocker au răspuns afirmativ când au fost întrebați dacă își vor instala un astfel de program, potrivit studiului.

În același studiu mai este menționat faptul că site-urile pe care se înregistrează cel mai mare procent de utilizare de adblockere sunt din categoriile Sport (21,8% dintre vizitatori au adblocker instalat), Programe și ghiduri (19,9%), Știri generale (18,2%) și Economic & financiar (16,4%), la polul opus aflându-se categoriile Hobby & Familie și Copii, care înregistrează cel mai mic procent de vizitatori cu adblocker instalat (7,2%).

Unul din șase utilizatori de internet consideră că reclamele pe care le văd în mediul online îi ajută în alegerea produselor, a mărcilor sau a ofertelor, o pondere mai ridicată a favorabilității regăsindu-se în rândul femeilor. Cele mai utile reclame sunt considerate cele de pe site-uri de artă și cultură sau educație și formare profesională, iar de cealaltă parte cea mai scăzută utilitate este atribuită reclamelor de pe site-urile de lifestyle.

Conform studiului, procentul exact al utilizatorilor de programe de tip ad-block pe principalele site-uri locale este de 13,9% din totalul vizitatorilor.

Intenția de utilizare în viitor a unor programe de tip ad block este foarte ridicată, 96% dintre cei care au instalat un program de acest tip declarând că vor continua să îl folosească, iar aproximativ jumătate dintre cei ce nu au instalat un program de tip Ad-blocker afirmă că intenționează să își instaleze o astfel de aplicație în următoarele 3 luni.

Studiul a fost realizat de specialiști în digital media, research și tehnologie, în cadrul unui proiect care a durat aproape 6 luni.

La propunerea IAB România, specialiștii companiilor TailWind România (operator al Project Agora) și Quantix, utilizând cele mai noi tehnologii existente în fața unui fenomen relativ nou (creșterea ad-blocking-ului), au derulat acest studiu în trei faze distincte: măsurarea efectivă a gradului de utilizare a programelor de blocare a publicității pe site-urile membre ale IAB România, utilizând tehnologia PageFair; culegerea de răspunsuri într-un chestionar adresat atât celor care au instalat un program de blocare a publicitații online, cât și celor care nu utilizeaza aceste programe; corelarea datelor și interpretarea acestora.

Recomandarea video

Mediafax
Sesizare: Miros de gaze într-o școală din Capitală unde sunt amenajate secții de votare
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Prahova: În unele localități apa nu a ajuns încă. În altele au fost înregistrate avarii
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Psihologia din spatele nedreptății emoționale și cum să ne protejăm. De ce cei dragi ne ignoră, dar îi răsfață pe alții?