Motivele pentru care tot mai mulți clienți ai magazinelor online RENUNȚĂ la produsele din coș

Motivele pentru care tot mai mulți clienți ai magazinelor online RENUNȚĂ la produsele din coș
Publicat: 18/01/2016, 12:04

Potrivit specialiștilor platformei de e-commerce Teamshare, magazinele online au un avantaj în raport cu cele offline, care le ajută să reducă rata abandonului coșului de cumpărături. Astfel, retailerii online pot implementa strategii de remarketing personalizate pe un singur client, cu costuri relativ mici și fără a afecata prețurile standard ale produselor.

Totuși, în perioadele de vârf, precum campaniile de Black Friday sau de Sărbători, procentul de renunțare la coșul de cumpărături scade, mai ales în cazul site-urilor cu trafic ridicat, care au pregătit din timp aceste campanii. De regulă, în perioadele de vârf utilizatorii știu produsele, s-au documentat înainte și doar așteptă momentul potrivit sau prețul bun.
Este adevărat, adaugă acesta, că procesele de checkout complicate pot face utilizatorul să se răzgândească, mai ales dacă are și alte opțiuni.

De ce renunță clienții magazinelor online la coșul de cumpărături

Potrivit experților, motivele care îi determină pe 6 până la 8 din 10 vizitatori ai site-urilor să renunțe la coșul de cumpărături sunt numeroase. Printre acestea se numară prețul, indecizia față de achiziție sau lipsa tuturor detaliilor despre produs.

Cum pot reduce retailerii rata abandonului coșului de cumpărături

Cumpărătorii pot fi motivați să nu mai abandoneze coșul de cumpărături prin câteva metode și instrumente esențiale pentru cumpărător. Unul dintre cele mai importante este un checkout simplu, cu date minime de creare cont, eventual și logare imedită prin rețele sociale. Și chat-ul online este important, oferindu-i utilizatorului posibilitatea de a intra rapid în legătură cu departamentul de suport, în cazul în care întâmpină greutăți. Numărul de telefon și adresa fizică specificate clar în pagina de contact sunt esențiale, dat fiind faptul că utilizatorii evită să cumpere de pe site-urile care se limitează la un formular de contact și cel mult o adresă de e-mail.

De asemenea, implementarea unor instrumente de remarketing prin e-mail, bannere, reclame text sau video vor ajuta clientul să revină în magazinul online pentru fiealizarea comenzii. Iar în cazul în care achiziția se face într-un interval limitat de timp, voucherele și cupoanele de reduceri vor convinge rapid cumpărătorul. Un alt factor esențial pentru achitarea coșului este politica de retur și garanție clară și simplă pentru utilizator, care va avea un plus de încredere în comerciant.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
GALERIE FOTO. Cum arată Cernobîl și Pripiat la 38 de ani de la dezastrul nuclear...
Prețul uriaș cu care a ajuns să se vândă kilogramul de miel în Mega Image...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
O fetiță le-a spus părinților că are un monstru în cameră, dar ei nu au...
Indicatorul rutier pe care puțini șoferi îl cunosc. Ce trebuie să faci și unde poate...
S-a transformat total după ce a fost diagnosticat cu cancer. Fostul prezentator i-a ȘOCAT pe...
Judeţele care se vor dezvolta puternic. Proiectul de infrastructură care va transforma estul României
"Am cheltuit peste 120.000 de euro ca să-mi rotunjesc formele". Cum arată suedeza Natasha după...
S-a aflat! Vor întârzia sau nu pensiile în luna mai 2024? Daniel Baciu a făcut...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
Răsturnare de situaţie din piaţa muncii. Exodul a luat sfârşit: Procentul românilor care caută activ...
RUINELE unui ORAȘ imens, găsite pe planeta Marte? Cercetătorii, ULUIȚI!
Răsturnare de situație pentru cei cu TELEFOANE mobile. Au anunțat că este total INTERZIS
Ce mai face și cum arată acum fosta ispită masculină de la Insula Iubirii, Sorin....
"Am cheltuit peste 120.000 de euro ca să-mi rotunjesc formele". Cum arată suedeza Natasha după...
Leo de la Roșiori a făcut mărturisiri emoționante despre momentele de marginalizare pe care le-a...
Povestea emoționantă a câțelului care își aștepta stăpânul în ploaie la stația de metrou Unirii
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Ce s-a întâmplat după ce oamenii de știință au declanșat mini-cutremure în laborator