Părintele internetului, Sir Tim Berners-Lee: „Reclamele personalizate nu reprezintă viitorul”

Redactor:
Silviu Bănilă
Părintele internetului, Sir Tim Berners-Lee: „Reclamele personalizate nu reprezintă viitorul”
Fondatorul World Wide Web, Sir Tim Berners-Lee, și-a manifestat nemulțumirea față de creșterea numarului „huliganilor online", acuzându-i că exploatează în mod negativ platforma pe care a dezvoltat-o în urmă cu 25 de ani la Centrul European de Cercetări Nucleare (CERN) din Geneva, Elveția.

„Cred că e vorba de natura umană, întotdeauna am avut o latură minunată si alta întunecată și spațiul web este disponibil pentru cei care vor să-l exploateze în ambele sensuri”, a spus Tim-Berners Lee, cu prilejul unui eveniment susținut de BBC Business Daily în cadrul Muzeului de Știință de la Londra (unde Regina Elisabeta a II-a a transmis primul tweet din viața sa).

„Am sperat că spațiul web va îndepărta barierele naționale și va furniza o mai bună înțelegere la nivel global, dar sunt uimit să văd cum oamenii încep să aibă idei foarte fixe și să îi urască pe ceilalți, în loc să îi iubească”, a declarat Tim Berners-Lee.

Totuși, fondatorul WWW a rămas echilibrat, precizând că invenția sa amplifică atât calitățile omenirii, cât și defectele acesteia. „Oriunde privesc văd o masă de energie, multă energie și în unele zone ale lumii, oamenii folosesc spațiul web pentru a protesta împotriva regimurilor opresive”, a spus Tim-Berners Lee.

Uneltele internetului ar putea fi folosite mai mult în scopul colaborării și mai puțin pentru a alimenta conflictele între oameni, a subliniat Berners-Lee. La începutul acestei luni, Tim Berners-Lee a declarat că proprietatea asupra datelor va reprezenta viitorul nucleu al spațiului web. Potrivit acestuia, informațiile sunt mai valoroase când se află în posesia oamenilor, nu a administratorilor de cloud. Datele sunt mai importante pentru utilizatori decât pentru companii, a explicat Tim Berners-Lee: „Informațiile tale personale, stocate de companii, sunt mai importante pentru tine decât pentru ele. La ce vor folosi acest volum uriaș de informații? O să îți trimită cât mai multe reclame și te vei simți de-a dreptul „urmărit”. Reclamele personalizate nu reprezintă viitorul!”, a încheiat fondatorul World Wide Web, potrivit theinquirer.net

Inchide