Prima pagină » IT&C » Zece ani de YouTube. Cum s-a adaptat platforma online la schimbările timpului. „Conținutul, noua reclamă pentru mărci”

Zece ani de YouTube. Cum s-a adaptat platforma online la schimbările timpului. „Conținutul, noua reclamă pentru mărci”

YouTube este, la zece ani de la lansare, "un mediu nou prin care se pot împărtăși povești originale, în care conținutul este noua reclamă pentru mărci", a spus Marta Lysiac, strategic partner manager al platformei online la evenimentul aniversar al acestui site, care a avut loc marți, la București.

„YouTube este o platformă, nu o televiziune”, a declarat Marta Lysiac, făcând referire la faptul că tot mai multe posturi TV se folosesc de aceasta pentru a-și spori vizibilitatea. În același timp, YouTube a dat naștere unor celebrități și unui nou gen de conținut.

Primul videoclip a fost încărcat pe YouTube pe 23 aprilie 2005, fiind intitulat „Me at the zoo”, iar, în prezent, peste 1 miliard de utilizatori accesează platforma în decursul unei luni, a menționat Philip Justus, vicepreședinte al Google pentru Europa centrală și de est. „Dacă poveștile sunt bune, ele vor fi transmise mai departe de utilizatori”, a declarat acesta.

Mărcile au învățat să folosească această platformă la adevărata sa valoare, a mai spus și Marta Lysiak. „Este un mediu nou prin care se pot împărtăși povești originale, iar conținutul este noua reclamă”, a menționat aceasta, precizând că, în urma unui studiu realizat în anul 2015, 72% dintre cei chestionați, care au achiziționat autoturisme, au declarat că au fost influențați în decizia de cumpărare de videoclipurile publicate pe YouTube de fabricanții acestora.

Pe de altă parte, în cazul achiziționării de telefoane inteligente, procentul celor impulsionați de clipurile video urmărite pe YouTube este de 62%, iar în ceea ce privește cumpărarea de produse cosmetice și folosirea acestora, procentul ajunge la 66%.

„O sută de branduri de top au publicat, în 2015, un videoclip pe YouTube la fiecare 18 minute”, a adăugat Lysiak, spunând că, în total, anul acesta, au fost încărcate 400 de ore de conținut pe minut.

Despre felul în care companiile reușesc să transmită mesaje cu caracter comercial, Dan Bulucea, country manager al Google România, a afirmat că „toți avem acum acces la ceea ce ne pasionează și ne distrează. YouTube a devenit al doilea motor de căutare și am ajuns în punctul în care mărcile fac reclame pe care noi, utilizatorii, alegem să le urmărim”.

Între exemplele de succes din meniul online românesc se află canalul YouTube al HaHaHa Production, iar despre crearea și promovarea online a unor celebrități în muzică, Smiley, fondator al acestei case de producție, spune că „este foarte greu acum să fii un geniu neînțeles, pentru că există YouTube”. „Pe vremuri, dacă nu erai la Atomic TV, nu existai”, a afirmat acesta, amintind de era dominată de televiziuni.

O altă mostră de reușită a venit de la Michael Stevens, realizatorul canalului Vsauce, care a accentuat faptul că „YouTube nu este competițional. Este un mediu unde e loc pentru toată lumea”, dar și că utilizatorii împărtășesc videoclipuri cu care se identifică, iar prin asta „nu promovează realizatorul, ci pe ei”. „Sunt lucruri în care crezi, pe care le agreezi și îți dorești ca alții să vadă care sunt opțiunile tale”, a mai spus acesta.

„Ce distribuim se reflectă asupra noastră. Ne ajută, în primul rând, pe noi, apoi companiile”, a mai afirmat Stevens.

În fiecare zi, pe YouTube – site-ul de partajare de fișiere video deținut de motorul de căutare Google – sunt vizionate sute de milioane de ore și sunt generate miliarde de vizualizări, iar numărul de ore urmărite lunar pe YouTube crește cu 50% în fiecare an, conform statisticilor prezentate pe youtube.com.

YouTube are peste 7 milioane de utilizatori unici lunar, în România, iar pe această platformă sunt înregistrate, în prezent, peste un milion de canale românești.

Recomandarea video

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
O ucraineancă dată dispărută a fost găsită în mansarda unui român. Ce au declarat cei doi poliției: „Ea a fost cea care a organizat totul”
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Dispariția sufrageriei. Cum trăiesc tinerii fără spații comune și ce pierd odată cu ele