Prima pagină » Știri » CNA a interzis două spoturi publicitare la jocuri de noroc

CNA a interzis două spoturi publicitare la jocuri de noroc

CNA a interzis două spoturi publicitare la jocuri de noroc
Mai multe spoturi publicitare pentru jocurile de poker online Fulltilt și Pokerstars au fost interzise de la difuzarea pe posturile de televiziune și radio, potrivit unor decizii luate marți de CNA, care a considerat că acestea încalcă legislația audiovizualului.

Mai multe spoturi publicitare pentru jocurile de poker online Fulltilt și Pokerstars au fost interzise de la difuzarea pe posturile de televiziune și radio, potrivit unor decizii luate marți de CNA, care a considerat că acestea încalcă legislația audiovizualului.

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a analizat, în ședința de marți, mai multe spoturi publicitare pentru jocurile de poker online Fulltilt și Pokerstars.

La ședința CNA a participat și Odeta Nestor, președintele Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc, care a precizat că, în prezent, în România „nu există niciun operator de jocuri de noroc online licențiat”. Totodată, ea a mai spus că, potrivit legislației în vigoare, „marketingul, reclama și publicitatea sunt strict interzise pentru jocurile de noroc nelicențiate în România”.

Odeta Nestor a mai spus că Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc a acționat deja pe partea contravențională împotriva acestor operatori de jocuri de noroc nelicențiate, precizând însă că aceste contravenții sunt nesemnificative, având în vedere nivelul încasărilor pe care le produc aceștia în România. „Oamenii și le asumă (…) Mi se pare chiar o sfidare”, a spus Odeta Nestor.

„Vă solicităm o decizie de întrerupere a acestor spoturi publicitare, care sunt absolut ilegale în acest moment”, s-a adresat Odeta Nestor membrilor CNA.

Odeta Nestor a mai spus că într-o speță privind acest tip de jocuri de noroc există o televiziune care a fost penalizată de Garda Financiară. „Televiziunea a contestat și a pierdut fără niciun drept de apel”, a spus Nestor, fără să precizeze despre ce televiziune este vorba.

Prezenți la ședința CNA, reprezentanții televiziunilor centrale au spus că, atât timp cât în respectivele spoturi publicitare nu se cer bani de la jucători, posturile TV nu au o bază legală prin care să refuze difuzarea lor.

Pe de altă parte, reprezentanta trustului Intact la CNA, Mirela Bomboe, a spus că procesul la care a făcut referire Odeta Nestor este „pe rol”. Bomboe a precizat că a fost o decizie în prima instanță. „Nu e o sentință definitivă și irevocabilă”, a mai spus Bomboe.

În urma discuțiilor, membrii CNA au hotărât să aplice decizii de intrare în legalitate în privința tuturor spoturilor care promovează jocuri de noroc în spațiul audiovizual, fapt care presupune că acestea nu mai pot fi difuzate.

Propunerea a fost făcută de Narcisa Iorga, membru al CNA, fiind adoptată cu șapte voturi „pentru” (Florin Gabrea, Lorand Turos, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, Vasile Buda, Laura Georgescu, Răsvan Popescu) și unul „împotrivă” (Cristina Trepcea).

Potrivit CNA, au fost identificate un spot publicitar pentru jocul de poker Fulltilt și trei variante ale Pokerstars („Pokerstars.net, Nadal vs Lucia”, „Pokerstars.net, calificări” și „Pokerstars.net, Ronaldo, noi suntem poker”).

Deciziile au fost aplicate în baza articolului 39, alineatul 2 din Legea audiovizualului, potrivit căruia „Difuzarea în serviciile de televiziune și de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiționat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situații normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective”, a articolului 89, alineatul 1 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual – „Jocurile de noroc pot fi difuzate în cadrul unui program audiovizual sau pot fi subiect al unei comunicări comerciale audiovizuale numai dacă sunt autorizate în condițiile legii”, și a articolului 93 din Cod – „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă și de durată, principiile de protecție a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnității umane, de asigurare a unei concurențe loiale.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Pe cine avantajează prezența mică la alegerile din București
Digi24
Cele două probleme care țin pe loc încheierea unui acord de pace Rusia - Ucraina, dezvăluite de Keith Kellogg
Cancan.ro
Și-a părăsit iubita medic pentru Rodica Stănoiu! Noi detalii despre 'puiuțul' fostei ministrese a Justiției
Prosport.ro
FOTO. Cea mai frumoasă fotbalistă din lume a primit o ofertă de nerefuzat
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
Primele rezultate. Cum au votat bucureștenii până la acestă oră
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Directorul general de la JPMorgan avertizează că slăbiciunea Europei ar putea afecta economia americană
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Fosilele de Anaconda arată de ce sunt acești șerpi atât de mari