Prima pagină » Știri » Șova spune de câți bani are nevoie ca să astupe toate gropile din România. „Vreau să știți niște cifre”

Șova spune de câți bani are nevoie ca să astupe toate gropile din România. „Vreau să știți niște cifre”

Șova spune de câți bani are nevoie ca să astupe toate gropile din România.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Șova, a declarat, joi, la Bistrița, că CNADNR are nevoie de 4 miliarde de euro pentru a astupa gropile din șosele, iar în buget are doar 180 de milioane de euro, bani adunați din rovinietă.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Șova, a declarat, joi, la Bistrița, că CNADNR are nevoie de 4 miliarde de euro pentru a astupa gropile din șosele, iar în buget are doar 180 de milioane de euro, bani adunați din rovinietă.

„Vreau să știți niște cifre. Direcțiile regionale de drumuri și poduri, șapte la număr, la cererea noastră, ne-au făcut o evidență a ce bani ne-ar trebui doar pentru astuparea gropilor, nu pentru reabilitări sau lucrări de profunzime, numai pentru astuparea gropilor. Adunând sumele necesare la nivel național ne-a dat peste 4 miliarde de euro. Aceasta este suma necesară numai pentru astuparea gropilor. Bugetul anual al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) pentru astuparea gropilor este de 180 de milioane de euro, bani care se colectează din rovinietă, în fiecare an, la nivel național. Rovinieta se ia pentru circulația pe drumuri naționale și autostrăzi, deci pe 17.800 de kilometri de drum”, a declarat, într-o conferință de presă, Dan Șova, citat de corespondentul MEDIAFAX.

El a spus, totodată că de la Guvern s-au alocat anul acesta 91 de milioane de lei pentru lucrări pe drumurile naționale, din care 14 milioane de lei sunt pentru covoare asfaltice și pentru straturi rutiere foarte subțiri, unde sunt de făcut unele reparații.

În ce privește investițiile în drumuri, ministrul a spus că acestea sunt în valoare de 1,2 miliarde de euro și se dau de la bugetul de stat.

„Când am preluat CNADNR, am preluat-o într-o situație dramatică, 680 de milioane de euro datorii, și le-am achitat pe toate. Guvernul a alocat cei mai mulți bani din istoria postdecembristă a României în drumuri, 1,2 miliarde de euro, dar cu 680 de milioane de euro am achitat datoriile lăsate de guvernele Boc și Ungureanu. Nu am avut ce să facem. Dacă nu le achitam, știți foarte bine ce se întâmpla și cu firmele, și cu procesele, și cu locurile de muncă. Până la sfârșitul lunii mai am achitat cei 680 de milioane de euro. Nu am rămas cu foarte mulți bani de investiții în 2013”, a spus el.

Dan Șova a declarat că, în 2014, investițiile în reabilitări vor fi mai mari.

„În 2014, nivelul de investiții în drumuri nu va fi mai mic, ci mai mare. Singura diferență este că nu vom mai avea datorii, fiindcă, în acest moment, CNADNR este foarte bine și puternic controlată financiar. Ce lucrează plătește, toate contractele pe care le are sunt aprobate. Suntem într-o altă situație financiară. La anul vom avea acești bani de investiții”, a spus Șova.

Printre drumurile care vor intra în reabilitare, dar nu mai devreme de 2014, sunt și DN 17C și DN 17D din Bistrița-Năsăud.

„Bistrița-Năsăud este un județ care a fost păstorit timp de 20 de ani de domnul Oltean (Ioan Oltean, PDL – n.r.), care și-a bătut joc de el, cel puțin sub raportul drumurilor. Starea drumurilor în Bistrița-Năsăud este una dintre cele mai proaste din România. Sarcina domnului președintele al CJ, Emil Radu Moldovan (USL) este foarte dificilă. Trebuie să recupereze drumuri care nu au mai fost făcute din timpul lui Ceaușescu. (…) Pe DN 17 între Bistrița și Năsăud, un drum de 20 și ceva de kilometri. Acest drum va fi prins pe fonduri europene din 1 ianuarie 2014, fiindcă în mod real altfel nu va putea fi făcut”, a spus Șova.

Ministrul a declarat că, până atunci, se va aplica, între Bistrița și Năsăud, o metodă de reciclare in situ (cu bitum spumat și suspensie de ciment în apă – n.r.) cu un covor asfaltic pe deasupra, care permite repararea drumului într-un termen relativ scurt.

„Metoda de reciclare in situ poate fi făcută cu costuri nu foarte mari, care să dea posibilitatea să crească capacitatea portantă a drumului de la 8-9 tone pe osie până la 12 tone. Aceasta e o soluție provizorie, până ne apucăm de făcut investiția mare. În funcție de metodă și de costuri, dacă reușim să le băgăm în rectificarea pe iulie, reciclarea in situ o putem face. Va trebui să vedem la nivel național și să facem o prioritizare. Sunt câteva drumuri foarte importante în nordul țării, cum e acesta, cum e cel între Botoșani și Suceava. Am venit să le văd la fața locului ca să pot să raportez și eu mai departe”, a spus Șova.

În ce privește DN 17D, între Năsăud și Sângeorz-Băi, un drum pe care l-a calificat „aproape necirculabil”, Dan Șova a declarat că el nu va putea fi reabilitat decât cu fonduri europene cu contribuții de la bugetul de stat, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2014.

Dan Șova a inspectat, în Bistrița-Năsăud, starea infrastructurii, mai exact DN 17C până la granița cu județul Maramureș și o parte din DN 17D spre Sângeorz-Băi.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Calculator Impozit Auto 2026. RAR explică unde este trecută norma EURO, în funcție de CIV
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Programul marilor lanțuri de magazine de Crăciun 2025. Care sunt zilele în care vor fi închise și când vor avea programul redus
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură istorică mult mai complexă decât legenda