Urmările modificărilor la legea taximetriei: Au ieșit pe teren cu 25% mai puțini șoferi Uber și Bolt, iar timpii de așteptare au crescut / Patru șoferi au primit amenzi de câte 1.000 de lei

Urmările modificărilor la legea taximetriei: Au ieșit pe teren cu 25% mai puțini șoferi Uber și Bolt, iar timpii de așteptare au crescut / Patru șoferi au primit amenzi de câte 1.000 de lei
Joi, în prima zi după intrarea în vigoare a modificărilor la legea taximetriei, au ieșit în trafic cu 25% mai puțini șoferi Uber și Bolt decât într-o zi normală, iar timpii de așteptare au crescut cu circa 10 minute, au declarat pentru Mediafax surse din cadrul companiilor de ride-sharing.

Companiile de ride-sharing și-au declarat disponibilitatea de a susține financiar și juridic șoferii care vor avea dificultăți.

Șoferii au fost rugați să semnalizeze eventualele abuzuri, conform anunțurilor emise de companii.

Oficiali guvernamentali au anunțat că Guvernul lucrează la un act normativ care să reglementeze activitatea de ride-sharing, în contextul în care OUG care a modificat legea taximetriei care a intrat joi în vigoare nu are prevederi clare pentru acestea.

Amenzi de câte 1.000 lei pentru patru șoferi de Uber. Trei dintre ei, lăsați și fără plăcuțe

Polițiștii rutieri au amendat, joi, cu câte 1.000 de lei patru șoferi de Uber care transportau clienți, trei dintre aceștia fiind lăsați, de asemenea, fără certificatul de înmatriculare și fără plăcuțe pentru o perioadă de 6 luni, informează Brigada Rutieră.

În cursul zilei de joi, polițiștii rutieri au sancționat 4 șoferi de Uber pentru nerespectarea prevederilor Legii 38/2003 privind transportul în regim taxi sau de închiriere.

Potrivit Brigăzii Rutiere, fiecare dintre cei patru au primit 1.000 lei amendă:

„- 1 conducător auto în vârstă de 34 de ani care efectua transport public de persoane contra cost în regim de închiriere, transportând clientul pe raza Mun. București, deși este autorizat să efectueze acest tip de transport pe raza altei localități din jud. Ilfov, sancțiune prevazută de art. 52 alin (2), lit. v și sancționată de art. 55 pct. 3), lit. a din Legea 38/2003 privind transportul în regim taxi sau de închiriere.

– 3 conducători auto au fost sancționati pentru efectuarea transportului public de persoane contra cost în regim de închiriere, fără a deține autorizație taxi valabilă sau copie conformă pentru transportul de persoane în regim de închiriere, sancțiune prevazută de art. 7 alin (2) și sancționată de art. 55 pct. 3), lit. h din Legea 38/2003 privind transportul în regim taxi sau de închiriere”, informează sursa citată.

Potrivit Brigăzii Rutiere, în cazul ultimilor trei șoferi, ca măsură complementară, s-a dispus suspendarea dreptului de utilizare a mașinii pentru o perioadă de 6 luni, prin reținerea certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor cu numărul de înmatriculare.

Modificările operate de Executiv la Legea taximetriei, adoptate ca urmare a protestelor taximetriștilor, au intrat în vigoare joi. Executivul a adoptat pe 29 martie ordonanța de urgență pentru modificarea Legii 38/2003 care reglementează transportul în regim de taxi și de închiriere, printre altele eliminând din lege expresia „în mod repetat”.

Decizia venea ca urmare a protestelor repetate ale taximetriștilor, care s-au strâns în fața Guvernului cerând să fie reglementată activitatea de ridesharing. Protestatarii acuzau că în România ar fi peste 100.000 de persoane neautorizate care practică ride-sharing.

Așadar, în urma modificărilor, a fost eliminată sintagma „în mod repetat” din Legea 38/2003, astfel încât „sancțiunea să fie aplicabilă atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice pentru efectuarea de transport public în mod ilegal”.

Potrivit datelor apărute în spațiul publlic, zeci de mii de șoferi folosesc aplicațiile online de ride-sharing, iar numărul clienților se ridică la aproximativ două milioane.

×
Inchide