La 40 de zile de la inaugurare, podul Calafat-Vidin nu a fost traversat încă de nici un tren. Explicațiile CFR

La 40 de zile de la inaugurare, podul Calafat-Vidin nu a fost traversat încă de nici un tren. Explicațiile CFR
Publicat: 24/07/2013, 20:11
Actualizat: 23/03/2016, 19:56

La 40 de zile de la inaugurare, podul Calafat-Vidin nu a fost traversat încă de nici un tren, potrivit presei bulgare, preluate de Agerpres.

În timp ce unii angajați din sectorul feroviar susțin că de vină ar fi existența unor probleme legate de birocrație, directorul adjunct al companiei de infrastructură feroviară din Bulgaria a confirmat pentru cotidianul Trud că transportatorii ocolesc noul pod, fără a preciza care este motivul.

Presa de la sud de Dunăre scrie că, după inaugurarea podului Calafat-Vidin, o companie privată și-ar fi manifestat interesul pentru transportul feroviar de mărfuri peste pod, dar până la urmă aceasta ar fi renunțat.

Recent, o companie feroviară bulgară aflată în proprietatea Grupului Feroviar Român și-ar fi manifestat interesul să transporte mărfuri între cele două țări, traversând podul Calafat-Vidin. Primul tren al companiei din cadrul GFR ar urma să traverseze podul în septembrie, „și asta dacă între timp nu se va răzgândi”, scrie ziarul.

„Problema cea mai serioasă este că, după ce trec din Bulgaria în România, locomotivele electrice devin inutile în condițiile în care tronsonul între Calafat și Craiova nu este electrificat. Prin urmare, transportatorii sunt nevoiți să schimbe locomotivele cu unele cu tracțiune diesel, ceea ce scumpește serviciile”, potrivit presei bulgare.

Explicațiile CFR: Recepția finală – la finele lunii iulie

Reprezentanții CFR SA au confirmat indirect pentru gândul că până acum podul Calafat-Vidin nu a fost traversat de niciun tren, dar au și o explicație: recepția porțiunii de infrastructură feroviară a podului va avea loc abia la sfârșitul lunii iulie. Ulterior, primele trenuri vor putea traversa noul pod peste Dunăre.

„Până în prezent la CFR SA au fost depuse două solicitări de trase din partea a doi operatori de transport feroviar de marfă. În plus, un operator de transport de călători și-a exprimat intenția de a solicita o trasă, urmând să introducă o cursă de transport de călători după intrarea în vigoare a noului Mers de Tren”, au declarat pentru gândul reprezentanți ai CFR SA.

CF Calafat-Craiova, electrificată în 2020

Cât privește porțiunea de cale ferată pe segmentul Calafat-Craiova, aceasta nu este incă electrificată, urmând ca acest lucru să se întâmple în 2020, când este preconizată să fie terminată prima etapă a lucrărilor de reabilitare și electrificare. În prezent se finalizează studiul de fezabilitate aferent acestei prime etape.

Lucrările de reabilitare au ca scop asigurarea unei viteze de 120 de km pe oră pentru trenurile de marfă și de 160 km pe oră pentru transportul de călători.

Lucrările de modernizare a liniei ferate Craiova Calafat vor fi finalizate în 2020.Valoarea estimată a lucrărilor din prima etapă este de 566 de milioane de euro.

În cea de-a doua etapă, care se va derula după anul 2020, sunt preconizate lucrări pentru dublarea liniei de cale ferată pe segmentul menționat.

„România ar prefera ca trenurile dinspre Bulgaria spre Europa de vest să folosească podul de la Giurgiu-Ruse, și nu pe cel de la Calafat-Vidin, pentru că astfel parcurg mai mulți kilometri pe teritoriul ei și plătesc taxe mai mari”, mai scrie presa bulgară, preluată de Agerpres.

În cazul transportului feroviar, nu sunt percepute taxe speciale pentru trecerea podului Calafat-Vidin, se plătesc taxele normale pentru folosirea infrastructurii feroviare a celor două țări, mai precizează ziarul.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O fetiță de 4 ani a murit după ce ar fi mâncat macrou congelat. Bunica...
Digi RCS-RDS, cadou de Paște pentru toți abonații din România: toate facturile la jumătate de...
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Trupul unei tinere a fost turnat în beton în urmă cu peste 50 de ani....
Din ce sunt făcuți mititeii de la „Gusturi românești” din Mega Image. Ce conțin, de...
Dieta biochimică a lui Ion Iliescu | Ce mănâncă, de fapt, fostul președinte la 94...
Un bistriţean şi-a pus în pericol vecinii, după ce a instalat singur panourile fotovoltaice pe...
Florin Piersic, în stare gravă! Breaking news!
Semnul dumnezeiesc care a apărut în casa nepotului lui Tzancă Uraganu, înainte de a se...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Cum poți stinge martorul pentru sonda Lambda? Ce alte probleme indică „check engine”?
Situaţie critică. Europa devine dependentă de Rusia într-un domeniu vital. Şi România a fost afectată
Simbolul ASCUNS în logo-ul NASA! Spune TOTUL despre adevăratul scop al agenției
OBLIGATORIU prin lege în toată România. A început controlul în toată țara
Program magazine 1 mai 2024. Orarul Lidl, Kaufland, Auchan, Penny, Carrefour, Profi, Mega Image și...
Vlăduța Lupău, imagini ireale! Cum arăta cântăreața. Adevărul despre operațiile ei
Robi, hotărât să lupte pentru Roberta! Concurentul nu este impresionat de chimia dintre Roberta și...
"Zici că era la sala de fitness". Iulia Vântur, concert live! Blondina a fost criticată...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
„Apocalipsa plantelor”: bacteriile decimează culturile și provoacă pagube de milioane de euro