Avionul căzut în Apuseni avea ultima revizie făcută în decembrie 2013. Cum a luat Iovan decizia de a decola

Avionul căzut în Apuseni avea ultima revizie făcută în decembrie 2013. Cum a luat Iovan decizia de a decola
Publicat: 21/01/2014, 14:28
Actualizat: 07/07/2016, 15:58

Avionul Britten-Norman Islander BN2, care a căzut luni după-amiază în Munții Apuseni, în zona Pasului Ursoaia de pe Muntele Petreasa, avea toate reviziile la zi și era perfect funcțional, chiar dacă era un aparat vechi de 36 de ani, au explicat pentru gândul surse oficiale, în contextul în care în spațiul public au apărut discuții legate de starea tehnică proastă a avionului, lansate chiar și de vicepremierul Liviu Dragnea.

Avionul Școlii Superioare de Aviație Civilă a fost fabricat în 1977 în Marea Britanie și fusese supus ultimei revizii în luna decembrie 2013, primind un certificat de navigabilitate valabil un an, până în decembrie 2014, au precizat pentru gândul surse oficiale.

Astfel, este greu de afirmat că sistemul de degivrare nu funcționa sau era depășit tehnic, în condițiile în care certificatul tehnic de zbor este emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, o instituție bine cotată internațional, din punct de vedere al siguranței certificatelor emise, a explicat pentru gândul Sorin Stoicescu, fost director al Direcției Aviației Civile din Ministerul Transporturilor.

„Astea sunt prostii și abureli. Adrian Iovan nu s-ar fi urcat într-un avion nesigur, era pilot, nu maimuță. Atâta timp cât aeronava avea un certificat de navigabilitate, era susținută cu toată răspunderea pentru a executa misiuni de zbor. Autoritatea Aeronautică Română este foarte bine cotată, pe locul 4 în UE și pe locul 9 în lume din punct de vedere al siguranței și al certificatelor emise”, spune Sorin Stoicescu.

Cine decide când se decolează, în funcție de condițiile meteo

Sorin Stoicescu a mai explicat pentru gândul că decizia de a decola aparține pilotului aeronavei, care face un briefing cu autoritățile aeroportuare, inclusiv cu cei de la serviciul meteo, pentru a afla condițiile meteo de pe traseul de zbor. Astfel, decizia de a decola i-a aparținut lui Adrian Iovan, pilot cu o experiență de peste 16.000 de ore de zbor, conform Ministerului Transporturilor. Totuși, schimbările meteo nu pot fi prevăzute la minut și cu atât mai puțin deasupra munților, așa cum s-a întâmplat în cazul accidentului de ieri.

„La Băneasa, ieri, vremea era frumoasă, dar deasupra munților schimbările meteo au loc instantaneu, nu le poți prevedea. Poate fi soare și imediat să ningă. El a plecat în condiții meteo bune”, a mai spus Sorin Stoicescu.

Anchetă la Transporturi

La această oră, Ministerul Transporturilor a declanșat o anchetă pe două paliere, pentru a stabili dacă au existat deficiențe în ce privește aeronava și

„Investigația administrativă va stabili măsura în care s-au respectat procedurile. Aceasta este realizată împreună cu experți de la Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian (Romatsa), Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), Școala Superioară de Aviație și Direcția de Aviație din cadrul Ministerului Transporturilor.

Investigația tehnică urmează să determine cauzele accidentului, precum și responsabilii și este realizată de Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS), instituție în subordinea Ministerului Transporturilor, singura cu astfel de atribuții”, a anunțat Ministerul Transporturilor într-un comunicat de presă.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Momentul atacului din Crângași. O cameră de bord i-a înregistrat pe cei doi tineri...
Revoltător! Cum justifică Luis Fabian crima de la Padina: 'Trebuie să înghit eu?!'
FOTO. Schimb de partenere sexy între milionari. Unul i-a luat iubita, altul femeia care i-a...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
La 12 zile după nuntă, un tânăr din Indonezia a aflat că soția lui era...
Ce salariu lunar trebuie să câștigi în România, în 2024, pentru a nu fi „fraier”....
Boala CRUNTĂ cu care se luptă Anca Serea de ani buni: „Deseori, mi-e foarte rău...
Crima din Crângaşi a fost filmată. Imagini cu momentul în care un bărbat este ucis...
"Fata mea putrezește în mormânt, el..." - Mărturiile șocante ale mamei Monicăi, fata moartă în...
Cât costă o noapte de cazare la mare de la 1 iunie! Prețurile în Mamaia...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Volkswagen dă startul precomenzilor lui Golf GTI. Cât costă acesta?
Rusia îşi concentrează forţele pentru o nouă invazie din nord în Ucraina. Avertisment al şefului...
Nouă ERUPȚIE COLOSALĂ pe Soare! S-a VĂZUT tocmai din...
Acordul de PACE dintre Ucraina și Rusia. S-a aflat ACUM
Premierul slovac Robert Fico a fost împușcat. Starea lui e una gravă
Cristina Cioran are un nou iubit, după despărțirea de tatăl fiicei ei. Ce planuri are...
Val polar în România! Anunțul îngrijorător al meteorologilor
Robi și Julia, un nou schimb acid de replici în Casa Iubirii! Concurenta este revoltată...
Lavinia Pîrva, despre momentele dificile din mariajul cu Ștefan Bănică Jr.: ”A fost o perioadă...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Moșule, când e mai bine să mă însor, mai devreme sau...
Cea mai veche baterie funcționează neîntrerupt de peste 180 de ani
×