Prima pagină » Sănătate » Riscurile la care se expun cei care beau băuturi light

Riscurile la care se expun cei care beau băuturi light

Riscurile la care se expun cei care beau băuturi light
Sucurile light predispun la apariția bolilor de inimiă

Femeile care optează pentru sucurile light în detrimentul celor care conțin zahăr, din dorința de a se proteja împotriva diferitelor boli sau de a preveli luarea în greutate, nu fac decât să se amăgească.

Cel puțin asta este concluzia unui studiu al cercetătorilor de la Spitalul Clinic Universitar din Iowa, SUA, coordonați de Ankur Vyas. Oamenii de știință au constatat că femeile care beau sucuri light prezintă un risc rdicat de a se confrunta cu afecțiuni cardiovasculare, notează Huffigton Post.

Pentru a ajunge la această concluzie specialiștii au monitorizat un grup de aproape 60.000 de femei, care aveau vârsta medie de 63 de ani și au analizat dacă există o legătură între băuturile light și bolile de inimă.

Rezultatele au arătat că voluntarele care beau până la două pahare de sucuri light nu doar că sunt expuse unui risc de 30 de procente de a suferi un infarct sau un atac vascular cerebral, ci și unui risc de 50% de a muri din cauza unei afecțiuni cardiovasculare, spre deosebire de participantele care nu au băut niciodată acest tip de băuturi sau care îl beau rareori.

Huffigton Post notează că cercetarea este cel mai amplu studiu realizat pe această temă, având în vedere numărul mare de subiecți implicați. În plus, studiu a ținut cont și de factori precum indicele de masă corporală (BMI), dar și stilul de viață al persoanelor participante la studiu.

Un studiu al Centrului de Control al bolilor din America a arătat că un american din cinci obișnuiește să bea zilnic astfel de băuturi. 

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Vestea serii pentru șoferi: motorina se ieftinește de la miezul nopții
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Care sunt șansele ca R. Moldova să renunțe la independență pentru a intra în UE. Scenariul unirii cu România, analizat de presa internațională
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Ce a vorbit Dan Alexa cu Alina Pușcău după ce boala s-a agravat. „Să ne rugăm pentru ea că e mult mai greu”
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
Cu ce se ocupă acum pensionarul de pe Transfăgărășan? Incidentul deosebit de GRAV care l-a retrogradat din funcție. Avem detalii 💣
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Afecțiuni medicale din cauza cărora șoferii pot ajunge la închisoare. Problema e tratamentul, nu boala
Descopera.ro
Un studiu, în premieră, dezvăluie că doar o oră în plus de somn îi ajută pe studenți să aibă note mai bune
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată