Începerea lucrărilor la autostrada Sibiu-Pitești, tot mai îndepărtată. Un nou termen de depunere a ofertelor pentru studiul de fezabilitate

Publicat: 14/09/2014, 20:50

Sibiu-Pitești, singurul tronson din autostrada Nădlac-Constanța care nu are nici măcar un studiu de fezabilitate actualizat, a fost solicitată în repetate rânduri de constructorul de automobile de la Mioveni.

Revizuirea studiului de fezabilitate are un cost cuprins între 43,4 milioane de lei (10 milioane de euro) și 51,3 milioane de lei (11,9 milioane de euro), potrivit anunțului publicat de CNADNR.

Autoritățile au mai cheltuit în 2007-2008 alte 2,5 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate pentru Sibiu-Pitești, studiu care între timp a expirat. Astfel, în octombrie 2008, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, anunța că SF pentru Sibiu-Pitești a fost aprobat și că potrivit acestuia valoarea estimată pentru cei 116 kilometri de autostradă era de 3 miliarde de euro. Orban spera atunci ca lucrările vor începe în octombrie 2009, după găsirea unui constructor, autostrada urmând să fie gata la finele lui 2012.

La începutul lunii iunie în acest an, pe când la conducerea Ministerului Transporturilor se afla Dan Șova, CNADNR a lansat o nouă procedură de achiziție pentru revizuirea mai multor SF-uri, între care și Sibiu-Pitești. În total au fost lansate la licitații SF-uri pentru aproape 20 de autostrăzi, toate fiind „atacate” prin contestații de firmele de consultanță. Firmele reclamau, printre altele, termenul prea scurt pentru elaborarea SF-ului.

Gândul a scris că CNADNR a solicitat în cazul SF-ului pentru Sibiu-Pitești, inclusiv „studii pentru specii nedefinite în nomenclatoarele biologice, folosind termeni ca „amfibie” și „păsările SPA””, dup cum a reclamat una dintre firmele care au contestat mai multe articole din documentația de licitație pentru SF-ul de la Sibiu-Pitești. Ulterior CNANDR a revcenit cu mai multe precizări și erate, între altele prelungind termenul de execuție a SF-urilor.

Ministrul Dan Șova declara, în luna martie, că lucrările de construcție a autostrăzii Sibiu-Pitești vor începe la 1 ianuarie 2017. Ulterior, premierul Victor Ponta l-a contrazis, afirmând că de fapt construcția propriu-zisă va începe în 2015, cu tronsonul Pitești-Curtea de Argeș.

CNADNR solicită, potrivit documentației de licitație, elaborarea a două alternative de traseu pentru întregul traseu al autostrăzii Sibiu-Pitești, pentru a identifica opțiunea cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic.


Autostrada va avea cinci secțiuni, la care se va putea adăuga secțiunea șase, în funcție de rezultatele studiului de trafic și analizei cost-beneficiu.

Noul Studiu de Fezabilitate va ține cont de existența studiilor de Pre-Fezabilitate întocmite în 1994 și în 1997 și de studiul de fezabilitate întocmit în 2008, se arată în documentația de atribuire.
Autostrada va avea 82 de poduri și pasaje cu lungimea mai mare de 100 m, 28 de poduri și pasaje cu lungimea mai mică de 100 m, 7 tunele (cel mai lung tunel va avea 1.700 metri) și 99 podețe.

În plus, proiectul include opt noduri rutiere precum și o lungime semnificativă de drumuri de access la rețeua locală de transport.

„Studiul de fezabilitate va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu, de lângă Șelimbar, cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Pitești, din apropierea lacului de acumulare Bascov, ambele fiind construite la standard de autostradă.

Lungimea proiectului este de aproximativ 120 kilometri, iar traseul odată finalizat completează secțiunea lipsă a Axei prioritare 7 de drumuri din România”, se arată în documentația de atribuire.

QUIZ

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O tânără din Marea Britanie a venit să petreacă pe litoral, la Constanța, și spune...
Ce s-a putut observa de 1 mai în blestematul loc de la 2 Mai, unde...
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Un fost ministru a fost filmat omorându-și în bătaie soția, într-un restaurant. Imaginile au stârnit...
Pescobar, cu 12 gagicuțe la mare: Și-a lăsat iubita acasă și a făcut show de...
Ai cumpărat mici de mangaliță din supermarketurile Lidl? Ce ingrediente conțin, de fapt
Un tânăr din Suceava a omorât un om cu maşina, apoi a fugit. Poliţia l-a...
Adevărul despre starea gravă a lui Florin Piersic! Breaking news!
Ies la lumină noi detalii în cazul fetiței și bătrânei din Călărași, care ar fi...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La câți KM se schimbă ambreiajul mașinii? Primele semne al ambreiajului uzat
Ursula von der Leyen întinde mâna extremei drepte pentru o colaborare după alegerile europarlamentare
RISC MAJOR în spațiul cosmic! Un cercetător avertizează că „suntem LA LIMITĂ”
Toți românii vor fi verificați. Ce documente trebuie să ai la tine din 31 martie
Profețiile lui Traian Băsescu. Firea, scoasă din sărite
Cum arăta Gabriela Lucuțar, Regina Întunericului de la Chefi la cuțite, înainte de intervențiile estetice....
Ce plantă poate preveni cancerul? Are proprietăți miraculoase: elimină pietrele de la rinichi și tratează...
Florin Piersic, ajuns de urgență pe masa de operație! Care este starea de sănătate a...
"A făcut o mare greșeală că a renunțat la profesia de actor". Carmen Tănase, declarații...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
Nebuloasa Cap de Cal, observată în detalii fără precedent cu Telescopul Webb