Prima pagină » Economic » Autostrada pe Valea Oltului vs autostrada pe Valea Prahovei. Avantaje și dezavantaje

Autostrada pe Valea Oltului vs autostrada pe Valea Prahovei. Avantaje și dezavantaje

Autostrada Sibiu-Curtea de Argeș-Pitești are mai multe avantaje comparativ cu autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov-Sibiu din mai multe puncte de vedere, precum asigurarea finanțării.

Forumiștii de pe site-urile peundemerg.ro și Construim-Romania.ro amintesc de angajamentul României față de Comisia Europeană, prin Acordul de Parteneriat dintre România și Uniunea Europeană de a finaliza, până în anul 2020, segmentul care lipsește de pe coridorul Rhin-Dunăre – coridorul IV paneuropean – care în România leagă Constanța de Nădlac.

Pe scurt, forumiștii avertizează că firma de consultanță AECOM, angajată de Ministerul Transporturilor pentru a elabora Master Planul General de Transport, document esențial pentru atragerea fondurilor europene nerambursabile în domeniu, ar fi prezentat calcule greșite din care să reiasă că autostrada pe Valea Prahovei ar avea prioritate comparativ cu autostrada pe Valea Oltului. 

sursa: scrisoarea transmisă ministrului Ioan Rus de forumistii de la peundemerg.ro și Construim-Romania.ro

În Master Planul de Transport prezentat de ministrul Ioan Rus, varianta autostrăzii pe Valea Prahovei este propusă pentru a fi realizată la nivel de autostradă, în timp ce Sibiu-Pitești a fost decăzută la nivel de drum expres. 

Dintr-o analiză comparativă a avantajelor și dezavantajelor celor două variante de traversare a Carpaților Meridionali, realizată de comunitatea forumiștilor, reisese că Autostrada pe Valea Oltului ar fi mai avantajoasă.

Varianta autostrăzii pe Valea Oltului are, în această analiză, 10 avantaje și trei dezavantaje, iar varianta pe Valea Prahovei are patru avantaje și nouă dezavantaje.

sursa: scrisoarea transmisă ministrului Ioan Rus de forumistii de la peundemerg.ro și Construim-Romania.ro

Autostrada Pitești-Curtea de Argeș-Sibiu este cel mai scurt drum care ar închide coridorul Constanța-Nădlac și are costul cel mai mic pentru închiderea coridorului est-vest. În plus, autostrada Sibiu-Pitești ar deservi compania Dacia Renault Pitești. Finanțarea rutei este asigurată în proporție de 85% din fonduri nerambursabile – Fondul de Coeziune.

Între dezavantajele autostrăzii Sibiu-Pitești se numără, în opinia autorilor analizei, traficul local foarte redus și dificultăți în aprovizionarea cu materiale de construcție, mai ales pentru loturile montane.

În ce privește autostrada pe Valea Prahovei, ruta Ploiești-Brașov-Sibiu are avantajul unui trafic local consistent, care acoperă zona turistică, asigură o conectivitate bună spre nord (Bistrița) și spre nord-est (Bacău) și deservește centrul țării și unul din cele mai mari orașe ale României, mai exact Brașov.

Între dezavantaje se numără faptul că nu are finanțarea asigurată, are lungime foarte mare, varianta pe Valea Prahovei presupunând un ocol mare pentru a închide coridorul Nădlac-Constanța. Spre deosebire de autostrada pe Valea Oltului, care ar traversa o zonă puțin dezvoltată, ceea ce ar însemna cost mic cu exproprierile, pe Valea Prahovei exproprierile sunt de așteptat că vor fi mult mai scumpe.

Rus, la sediul Uzinelor Dacia Mioveni: Drumul expres Sibiu-Pitești, gata la finalul lui 2018

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor Ioan Rus s-a întâlnit joi cu conducerea Uzinei Dacia Mioveni și sindicatele din uzină. La întâlnire, reprezentanții constructorului au menționat faptul că dacă ar exista un drum corespunzător, durata de transport a mașinilor exportate s-ar înjumătăți.

Ioan Rus a anunțat că va discuta și analiza cu consultantul AECOM posibilitatea ca tronsonul Pitești – Sibiu să fie prins în forma finală a Master Planului General de Transport ca autostradă, în două faze.

„Faza întâi, să spunem, dacă nu or să fie alte condiții, drum expres, faza a doua autostradă. Dar în faza întâi exproprierile se fac în regim de autostradă, deci vom construi un spațiu pentru autostradă, studiu de fezabilitate și proiectare se fac pentru autostradă. (…) La nivelul circulației de acum, câțiva ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. În etapa a doua drumul expres se va transforma în autostradă. Dacă vom fi extrem de bine organizați, în 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea în 2018 o legătură transcarpatică adevărată, Pitești – Sibiu”, a declarat ministrul Transporturilor Ioan Rus.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce soluții găsesc românii pentru facturile mari de la energie
Digi24
Diana Buzoianu: Șeful de la ESZ m-a amenințat cu sindicatele dacă mă ating de el, spune că e un om periculos și are susținere politică
Cancan.ro
💣 în lumea televiziunii: Dan Capatos, DAT AFARĂ de la Antenă, 'la pachet' cu Silviu Andrei!
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Momentul în care un șofer a zburat cu Mercedesul peste un sens giratoriu și alte două mașini. Ce s-a întâmplat
Mediafax
Ce se întâmplă cu vremea în România până în primele zile din 2026. Anunțul meteorologilor
Click
Val de angajări în mai multe orașe din România. Domeniile în care se caută personal fără experiență
Digi24
Două scenarii în care rușii ajung la Gurile Dunării. General de top: „E NATO pregătită pentru o asemenea ipostază?”
Cancan.ro
Fiica nelegitimă a lui Putin, recunoscută de niște ucraineni în Paris. IREAL ce s-a întâmplat imediat după
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Cea mai bine vândută mașină din România, în noiembrie: Doar bulgarii mai cumpără acest model
Descopera.ro
SUCUL care face MINUNI pentru corp peste noapte
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee acolo unde nu ar trebui să existe