Prima pagină » Sănătate » Ce efecte asupra organismului ar putea avea consumarea unei băuturi carbogazoase pe zi

Ce efecte asupra organismului ar putea avea consumarea unei băuturi carbogazoase pe zi

Adrian Popa
Ce efecte asupra organismului ar putea avea consumarea unei băuturi carbogazoase pe zi
Potrivit cercetătorilor, este suficientă o sticlă de 35 cl pentru a influența dezvoltarea celulelor.

Se știe că astfel de băuturi favorizează diabetul și obezitatea și, potrivit studiului american, ele ar accelera și îmbătrânirea celulelor. Cercetătorii au analizat consumul fiecăreia din cele 5.309 persoane și reacțiile băuturilor asupra ADN-ului și a globulelor albe. Rezultatul a fost că telomerii (‘dopurile’ de protecție ale ADN-ului de la extremitatea cromozomilor), considerați cheia opririi procesului de îmbătrânire, sunt mai scurți la consumatorii de băuturi gazoase, menționează lci.tf1.fr, care preia date din studiu, transmite Agerpres.

Potrivit cercetătorilor, este suficientă o sticlă de 35 cl pentru a influența dezvoltarea celulelor. Există ‘o legătură între consumul de băuturi gazoase și accelerarea îmbătrânirii celulelor, independent de creșterea în greutate’, spune Elissa Epel, profesor la Universitatea California.

Accelerarea îmbătrânirii poate atinge în medie 4,6 ani. ‘Dacă observăm că băuturile gazoase duc la scurtarea telomerilor la adulți, gândiți-vă la ce înseamnă acest lucru la copiii noștri’, a mai spus Elissa Epel, citată de lci.tf1.fr.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
„2,5 milioane de euro în doar jumătate de zi”. Bogdan Ivan îl pune la zid pe Bolojan
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
„Nu uitați că președintele e matematician!” Eugen Tomac explică de ce Nicușor Dan întârzie să desemneze premierul
Click
Coșmar pentru pasagerii unui zbor Ryanair. Oamenii au leșinat și au vomitat după ce au stat blocați în avion
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Britanicii renunță la o comoară de miliarde de euro. De ce au luat această decizie?