Prima pagină » Sănătate » „Dieta oamenilor cavernelor” scade cu 50% riscul de cancer intestinal

„Dieta oamenilor cavernelor” scade cu 50% riscul de cancer intestinal

Dieta Paleo, cunoscută și sub denumirea de "dieta oamenilor cavernelor", scade cu până la 50% riscul de cancer intestinal, o maladie care cauzează peste 16.000 de decese în fiecare an în Marea Britanie, informează dailymail.co.uk.

Dieta Paleo reprezintă o metodă în vogă pentru a slăbi. Ea are însă și alte beneficii importante, întrucât reduce la jumătate riscul de cancer intestinal.

Adepții acestei diete au renunțat la alimentele procesate, precum preparatele servite în restaurantele fast-food, preparatele semicongelate, pâine și paste. În schimb, ei mănâncă doar acele alimente care erau disponibile pentru populațiile de vânători-culegători din paleolitic, precum fructe, legume, nuci, semințe și carne slabă.

Jucătorul de crichet englez Andrew Flintoff și vedetele de cinema Megan Fox și Matthew McConaughey se numără printre vedetele care au reușit să slăbească foarte mult cu ajutorul acestei diete.

În plus, oamenii de știință americani au descoperit de curând că dieta Paleo reduce la jumătate riscul de cancer intestinal. Cercetătorii de la Universitatea Emory din orașul Atlanta au analizat obiceiurile alimentare ale unui număr de 2.301 persoane – femei și bărbați -, cu vârstele cuprinse între 30 și 74 de ani.

Participanții la studiu au fost catalogați în funcție de cât de „paleolitică” era dieta lor. Voluntarii au fost rugați apoi să încerce și dieta mediteraneană, care permite consumul moderat de lapte, iaurt, cereale și alcool. Apoi, datele despre dietele lor au fost comparate cu dosarele medicale ale participanților.

În total, 564 dintre voluntari au dezvoltat un adenom colorectal – o tumoare benignă care este un precursor al cancerului intestinal.

Pentru femeile care respectau cel mai mult regulile dietei Paleo, riscul de apariție a tumorilor a scăzut cu 29 de procente, iar cele care au adoptat dieta mediteraneană au prezentat un risc cu 26% mai scăzut.

În cazul bărbaților, dieta Paleo a avut beneficii și mai mari: riscul de cancer intestinal a scăzut cu 51%.

Studiul a fost publicat în American Journal of Epidemiology.

Oamenii de știință au afirmat în anii 1970 că organismul uman este mai bine adaptat pentru dietele preistorice. Însă această idee a devenit una în mare vogă abia după ce a fost publicată de nutriționista americană Loren Cordain, în 2010. Criticii ei spun că dieta Paleo nu ține cont de felul în care au evoluat oamenii și că un astfel de regim ar putea duce la malnutriție.

Dieta Paleo prezintă anumite similarități cu o altă dietă celebră, Atkins, care mizează pe o abordare strictă – renunțarea totală la carbohidrați.

Cel mai important aspect al ambelor diete constă în faptul că ele încearcă să evite produsele alimentare moderne, cele din viața de zi cu zi, precum pâinea, cartofii, pastele și orezul, mizând în schimb pe un aport mare de proteine care provin din carne slabă, pește și ouă.

Dar, în timp ce dieta Paleo îi încurajează pe adepții ei să mănânce și o varietate largă de fructe și legume proaspete, acestea sunt, în mod tradițional, limitate în dieta Atkins.

Dieta Atkins acceptă, de asemenea, carnea procesată precum șunca și produsele lactate precum brânza și smântâna, însă acestea nu vor fi găsite niciodată în meniurile concepute pe baza dietei Paleo.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marșul Normalității, cu Diana Șoșoacă printre participanți, s-a încheiat cu amenzi și sesizări penale
Digi24
A încălcat Nicușor Dan Constituția când l-a propus premier pe Adrian Vestea? Ce spun doi foști judecători CCR
Cancan.ro
Orașul din România în care o cabană la munte se vinde cu doar 5.750€ acum, în iunie 2026
Prosport.ro
FOTO. Vedeta a ajuns de nerecunoscut! Cum arată acum
Adevarul
Cum ne păcălesc samsarii în piețe: „Toate intersecțiile sunt pline de pepeni de Dăbuleni, deși în Dolj abia acum se recoltează”
Mediafax
Pe ce voturi mizează Adrian Veștea să își treacă Guvernul: care tabără câștigă
Click
Un nou trend în materie de vacanțe, tot mai popular printre români. Cât costă excursiile de o zi prin Europa: „Aş recomanda oricui”
Digi24
Cel mai bătrân președinte ales al SUA împlinește 80 de ani, dar nu vârsta lui Trump îi îngrijorează pe experții medicali
Cancan.ro
Meteorologii Easeweather au anunțat deja prima zăpadă. Pe ce dată se întorc ninsorile în România. Este mult mai repede ca în alți ani
Ce se întâmplă doctore
Primele rezultate ale autopsiei în cazul băiețelului de 2 ani găsit mort într-un apartament din Galați. Legiștii au rămas șocați
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
BREAKING. Eugen Tomac pleacă, Adrian Veștea vine. Ce mașini conduc cei doi politicieni
Descopera.ro
O linie care împarte Pământul în alte două emisfere a fost descoperită recent
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Bulă merge la restaurant cu o păpușă
Descopera.ro
Cristalele de spațiu-timp ar putea genera găuri negre rare