Prima pagină » Magazin » Oamenii consumă cafea de mult mai mult timp decât se credea până în prezent. Unde a fost consumată prima oară

Oamenii consumă cafea de mult mai mult timp decât se credea până în prezent. Unde a fost consumată prima oară

Oamenii consumă cafea de mult mai mult timp decât se credea până în prezent. Unde a fost consumată prima oară
Relația de dragoste dintre oameni și cafeină durează de foarte mult timp, mai mult decât se credea înainte, conform unui studiu desfășurat la Universitatea din New Mexico care indică faptul că în regiunea de sud-vest a Americii de Nord se consuma așa-numita "băutură neagră" încă de acum 1.200 de ani, informează cnet.com.

În general se credea că povestea consumului de cafeină a început în Etiopia, locul de origine al plantei de cafea arabică. De acolo, această plantă și consumul de cafea s-a răspândit în Peninsula Arabia prin Yemen în secolul XV. Conform noului studiu însă, vechii locuitori ai zonei de sud-vest a Statelor Unite și respectiv din nord-vestul Mexicului ar fi consumat cafeină încă din jurul anului 750 d.Hr.

„Acest studiu este important pentru că demonstrează călătoria nord-americană a două plante care conțineau cafeină — acestea erau folosite în schimburi și consumate pe scară largă în (zona) de sud-vest”, conform coordonatorului acestui studiu, Patricia Crown, profesor de antropologie la Universitatea din New Mexico.

Cercetătorii au studiat reziduurile organice rămase pe fragmente foarte vechi de ceramică. Ei au analizat 177 astfel de fragmente descoperite în situri arheologice din zona de sud-vest a Americii de Nord, din diferite perioade istorice, pentru a descoperi dacă se consumau băuturi cu cafeină și cât de răspândit era acest consum. Pe 40 dintre cele 177 de fragmente ceramice au fost identificate urme de cafeină.

Analiza acestora a dus la concluzia că vechii locuitori ai continentului nord-american consumau două tipuri diferite de băuturi din plante ce conțin cafeină, fără însă a fi vorba de planta de cafea propriu-zisă. Una dintre băuturi era obținută din cacao, iar cealaltă din frunzele și rămurelele unei specii de laur denumită Ilex vomitoria sau „yaupon” în limba amerindienilor.

Niciuna dintre aceste două plante nu creștea în sud-vestul nord-american, dar existau schimburi comerciale cu regiunile în care creșteau aceste plante.

Consumul băuturilor ce conțineau cafeină nu era însă un lucru banal, așa cum este în prezent consumul de cafea. Astfel de băuturi era consumate doar la ocazii speciale, în diferite ritualuri, la întâlniri importante sau în scopuri medicinale.

Mai multe detalii despre acest studiu au fost publicate online de revista Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), scrie Agerpres.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Mario De Mezzo nu dă înapoi! Primarul Slatinei: „Dacă aș da timpul înapoi, aș lua aceleași decizii”
Digi24
„Un atac împotriva Federației Ruse”. Moscova amenință direct Republica Moldova
Cancan.ro
Motivul REAL pentru care Denise Rifai a fost înlocuită cu Cătălin Măruță la Antena 1
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Fata din Roșiori de Vede care a absolvit Harvard și lucrează la NATO. Povestea Laviniei Teodorescu: „M-aș întoarce oricând în România”
Mediafax
România, învinsă fără drept de apel de Franța! Tricolorii U16 se opresc în sferturile EuroBasket
Click
România, zgâlțâită de cutremure! Sofia Vicoveanca stă într-un bloc cu bulină roșie: „E pericol!” Avertismentul arhitectului Mihai Albu
Digi24
Noi informații despre accidentul mortal din centrul Brașovului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu șoferul
Cancan.ro
Anna și pensionarul MApN s-au autodenunțat. Gestul de pe Transfăgărășan e pistol cu apă. Iubirea lor a trecut granița (și nu doar o dată)!
Ce se întâmplă doctore
Dieta cu două mese pe zi a Amandei Holden! Actrița își expune cu nonșalanță trupul perfect, la 55 de ani
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Problema neașteptată a cablurilor pe bază de soia. Un șofer a plătit scump
Descopera.ro
Furnicile lucrează mai bine în grupuri mari, au aflat oamenii de știință
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ieri m-am jucat cu soția de-a doctorița și pacientul!
Descopera.ro
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu