Prima pagină » Știri » Prima reacție a României în scandalul Volkswagen

Prima reacție a României în scandalul Volkswagen

Prima reacție a României în scandalul Volkswagen
Prima reacție a României în scandalul Volkswagen: înființează, în curând, un grup de lucru

„Am hotărât cu ministrul Transporturilor ca specialiștii din interiorul ambelor ministere să se întâlnească. Ieri /joi, 24 septembrie 2015, n.r./, am convocat la sediul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor o întâlnire între specialiștii Autorității de mediu și cei ai Registrului Auto Român. La discuții au mai participat președintele ANPM, Toma Petcu, și comisarul general al Gărzii Naționale de Mediu, Florin Diaconu, cât și directorul general al Registrului Auto Român, George Adrian Dincă.
Întâlnirea a fost organizată pentru a se stabili care sunt acțiunile pe care statul român ar trebui să le întreprindă în privința acestui caz. Specialiștii au stabilit că vor pune bazele unui Grup mixt de lucru, în care să fie implicați atât specialiștii RAR, cât și cei ai Agenției Naționale de Protecție a Mediului și Gărzii Naționale de Mediu. În același timp, ministrul Transporturilor a solicitat deja Autorității de omologare germane clarificări pe această temă. Prin urmare, în funcție de rezultatele Grupului mixt de lucru, dar și în funcție de răspunsul pe care îl vom primi din partea autorității de omologare germane, statul român va decide care sunt măsurile legale care trebuie impuse”, a afirmat Gavrilescu, potrivit Agerpres.
Ministrul Mediului a adăugat că, în perioada următoare, va fi stabilită componența Grupului mixt, entitate ce poate fi înființată fie printr-o decizie a Guvernului, fie printr-o decizie inter-ministerială.
„Nu știm când ar trebui să vină răspunsul din partea autorității de omologare germană. Bănuim că deja autoritatea este asaltată de solicitări pe acest subiect din partea statelor membre ale Uniunii Europene. Grupul mixt de lucru poate fi înființat fie printr-o decizie în Guvern, fie printr-o decizie inter-ministerială, depinde ce cale se va alege. Grupul va începe să funcționeze cel mai probabil de săptămâna viitoare când specialiștii se vor întâlni pentru a stabili componența Grupului. Vom vedea exact care va fi procedura de lucru, în funcție de ce ne vor spune specialiștii. Din punctul nostru de vedere suntem pregătiți, facem monitorizări permanente”, a precizat oficialul.
În privința unei eventuale modificări a taxei auto, ministrul Mediului a subliniat că „este extrem de prematur să vorbim până nu avem toate informațiile”.
„Nu vreau să intrăm pe un teren al speculațiilor. Mai întâi de toate trebuie înființat Grupul de lucru mixt, iar în funcție de rezultatul analizei putem decide ce avem de făcut mai departe”, a spus ministrul Mediului.
Comisia Europeană a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigații la nivel național cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili dacă și cât de multe vehicule certificate în UE au fost echipate cu sisteme care încalcă reglementările Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare — n. r.).
Cel mai mare producător auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.
 

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
De ce Rusia nu va accepta pacea fără „Centura de Fortărețe” a Ucrainei - ultimul obstacol din calea armatei lui Putin în Donbas
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Shake-uri de lux, ingrediente spectaculoase și o industrie de miliarde