Prima pagină » Sănătate » După ce au făcut 500 de studii, oamenii de știință au ajuns la o singură concluzie despre consumul de cafea

După ce au făcut 500 de studii, oamenii de știință au ajuns la o singură concluzie despre consumul de cafea

După ce au făcut 500 de studii, oamenii de știință au ajuns la o singură concluzie despre consumul de cafea
Cafeaua consumată în mod regulat poate ajuta la reducerea riscului de dezvoltare a cancerului hepatic sau de col uterin, după cum sugerează un nou studiu publicat de Organizația Mondială a Sănătății.

De asemenea, agenția de cercetare pentru cancer din cadrul OMS a dezmințit, cu această ocazie, o informare datată în 1991 care susținea că există o legătură între consumul de cafea și apariția cancerului de prostată, potrivit The Independent.

Schimbarea acestei decizii vine după ce OMS a evaluat mai mult de 500 de studii privitoare la legătura dinte cancer și consumul diferitelor tipuri de băuturi calde cum ar fi ceaiul sau cafeaua. Astfel, cafeaua a fost „dezincriminată”, spunându-se clar că aceasta nu are efecte care să sporească pericolul de apariție a cancerului hepatic, de col uterin, de pancreas, de sân sau de prostată. Cercetătorii menționează că în cazul celorlaltor tipuri de cancer nu au putut fi făcute asumpții de acest fel. 

Totuși, băuturile calde au fost asociate unui risc probabil de dezvoltare a cancerului esofagian, din pricina temeperaturii crescute. 

Oamenii de știință avertizează asupra faptului că băuturi precum cafeaua sau ceaiul ar trebui băute după ce s-au răcit putin, mai ales când nu adaugăm lapte. 

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Cum prepară Carmen Brumă înghețata cu cafea. Rețeta simplă, perfectă pentru zilele călduroase
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România