Aproape NIMENI nu folosește Terminalul Multimodal Străulești. Șoferii consideră parcarea PREA SCUMPĂ: 1 leu/oră

Aproape NIMENI nu folosește Terminalul Multimodal Străulești. Șoferii consideră parcarea PREA SCUMPĂ: 1 leu/oră
Publicat: 14/01/2019, 15:02
Actualizat: 25/03/2019, 22:44

Inaugurat în urmă cu două luni, Terminalul Multimodal de la Străulești, pentru a cărui construcție Metrorex a cheltuit peste 363 de milioane de lei din bugetul statului, pare inutil. Nici măcar 20 de mașini pe zi nu folosesc mega-construcția.

„Numărul mediu de mașini parcate zilnic în Park and Ride-ul de la Străulești este de 19. Pe măsură ce numărul mașinilor parcate în loc nepermis, în zonă, se va diminua, gradul de ocupare al parcării va crește semnificativ, având în vedere faptul că Park and Ride-ul de la Străulești reprezintă o soluție unică în București, care oferă siguranță și confort posesorilor de autoturisme la un preț extrem de avantajos, față de prețul pieței,” se arată într-un răspuns al Metrorex, la solicitarea Mediafax.

Metrorex dă vina pentru această situație pe șoferi, care nu doresc să cheltuiască 1 leu pe oră ca să parcheze în terminal, preferând să-și lase mașinile pe străduțele de lângă construcție.

În realitate, foarte puține mașini sunt lăsate de cei care intră în București în zona terminalului, astfel că nu se poate spune că numărul de mașini parcate în „Park and Ride” ar crește semnificativ, în cazul în care toți șoferii ar alege această soluție.

De exemplu, luni dimineață, în jurul orei 9:00, în ziua în care a început școala, nici în interior, dar nici în jurul terminalului nu erau parcate mai mut de 15 autovehicule.

„La ce salariu am eu, dacă mai plătesc și parcarea un leu pe oră și stau 9 ore la muncă, plus vreo două ore pe drum, ajung să plătesc parcarea 11-12 lei pe zi și nu îmi permit. În plus, găsesc locuri pe aici pe lângă în fiecare zi, pentru că nu este foarte aglomerat,” a declarat Mihai Băcanu, un tânăr care vine la serviciu în București din Tărtășești, județul Dâmbovița. Mihai își parchează mașina la Străulești, apoi ia metroul până în zona de Sud a orașului.

„Nu sunt foarte multe persoane care parchează aici, în zilele cele mai aglomerate sunt maxim 30-40 de mașini pe aici pe trotuare, și pe mine personal mă deranjează, pentru că nu am pe unde să merg. Acum văd că sunt din ce în ce mai puțini, pentru că parchează și pe la celelalte stații, se duc mai înspre oraș, pe la Jiului sau pe la Bazilescu,” susține Cristian, un locuitor de pe o straduță unde, zilnic, cei care vin spre București, își parchează mașinile.

Construcția Depoului și Terminalului Multimodal Străulești a fost finanțată cu363 de milioane de lei + TVA de la bugetul de stat. Terminalul multimodal are trei etaje și cuprinde o parcare pentru 660 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc și interurban, precum și autogară cu 11 locuri de parcare. Clădirea are lifturi de acces în parcajul suprateran, precum și cu acces direct către stația de metrou Străulești, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile și luminatoare ce oferă lumină naturală.

„Scopul construcției primului Terminal Multimodal din București a fost de a îmbunătăți condițiile de mediu prin reducerea poluării și decongestionarea traficului. Astfel, autovehiculele ce intră în capitală vor putea utiliza parcarea, pasagerii având acces direct și rapid la transportul public orășenesc (subteran și suprateran) și interurban pentru destinatiile din afara capitalei. Taxa de parcare este de 1 leu pe oră,” anunțau, în noiembrie, reprezentanții Metrorex.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
FOTO. Ceasul celui mai bogat pasager de pe Titanic a fost vândut la licitaţie pentru...
Localitatea care a dispărut de pe harta României. În 2002 mai avea doar 3 locuitori
FOTO. Ioana Marcu, soția lui Ciprian Marica, apariție îndrăzneață cu bustul generos la vedere!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Bilanț dezastruos pentru ruși, potrivit oficialilor britanici. Pierderile Rusiei în Ucraina se apropie de jumătate...
Ce amendă riscă românii care stau la bloc și nu respectă legea. O femeie din...
Boala care se răspândește RAPID în lume! Record de îmbolnăviri: experții avertizează populația
O româncă stabilită în Spania arată ce găteşte cu alimentele pe care le găseşte prin...
O celebră influenceră de pe TikTok a fost împușcată mortal în fața casei sale. Motivul...
Tragedie în stațiunea Mamaia. Un bărbat s-a înecat în mare, chiar în ziua de Florii
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
Răsturnare de situaţie din piaţa muncii. Exodul a luat sfârşit: Procentul românilor care caută activ...
Omul care a spus ADEVĂRUL despre Zona 51 și Farfuriile Zburătoare
SE CONFISCĂ mașina pe loc. Decizie pentru cei care merg să facă ITP-ul
Cine a câștigat a 11-a gală Te cunosc de undeva!. Punctele concurenților de la canapea...
O celebră influenceră de pe TikTok a fost împușcată mortal în fața casei sale. Motivul...
Momente pline de emoție în familia Sterp. Getuța a făcut mărturisiri înduioșătoare despre regretata ei...
Eliza Natanticu, la un pas de moarte după ce a luat o bacterie din spital:...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Carl Benz, inventatorul primului automobil modern. „Primul meu client a fost nebun. Al doilea voia...