Prima pagină » Social » Ziua în care vom putea merge cu trenul la Aeroportul Otopeni se apropie. Cât va dura drumul de la aeroport la Gara de Nord și cum arată construcția „care va poziționa Bucureștiul în secolul XXI” ( EXCLUSIV)

Ziua în care vom putea merge cu trenul la Aeroportul Otopeni se apropie. Cât va dura drumul de la aeroport la Gara de Nord și cum arată construcția „care va poziționa Bucureștiul în secolul XXI” ( EXCLUSIV)

Calea ferată care va lega Gara de Nord de Aeroportul ”Henri Coandă” ar urma să fie pusă în funcțiune la sfârşitul lunii septembrie. Lucrările însă vor continua și după ce trenurile vor circula. E nevoie de refacerea drumurilor afectate, a scurgerilor de apă, spune șeful de proiect, Liviu Trenchea pentru GÂNDUL.RO.

Exproprierile, cea mai mare provocare

Cea mai mare problemă a venit din zona expropierilor. Un locuitor din zonă acuză că integritatea fizică îi este pusă în pericol de acest proiect de infrastructură. Persoana cu pricina se consideră o victimă a expropierii, deși conform legii, acest proces presupune o justă și adecvată sumă de bani conform valorii reale a propietății. Potrivit unor surse, persoana cu pricina a intentat un proces autorităților prin care acuză Guvernul că a prejudiciat-o, valoarea locuinței sale fiind de 10 ori mai mult.

„Trenul circulă aproape ca un tramvai. Nu îți poate pune viața în pericol”, spune Liviu Trenchea, șeful de proiect, pentru GÂNDUL.RO.

Cât va dura o călătorie

Durata unei călătorii de la Gara de Nord la Otopeni va fi de 20-21 de minute, iar trenurile vor circula din jumătate de oră de luni până duminică. Prețul va fi stabilit de CFR, însă șeful de proiect spune că „nu va fi unul exorbitant”.

Lucrările sunt finalizate, mai sunt finisaje pe zona stației. Lucrările de rezistență sunt executate. Mai avem de făcut o șampă dintr-o rășină poliuretanică care are o culoare. Inițial, s-a vrut placarea peronului cu gresie și am renunțat la ea, tocmai pentru că aceste gresii sunt elastice și am venit cu o rășină poliuretanică. Trebuie făcută o curățenie generală de făcut și echiparea stațiilor de bilete, însă într-o lună, două cel mult vom termina, spune Liviu Trenchea.

Lucrările finale vor fi terminate undeva la sfârșitul lunii decembrie sau chiar început de primăvăra, însă trenul va putea funcționa. La întregul proiect lucrează aproape 200 de persoane.

„Pentru a funcționa în condiții normale trebuie corelat cel puțin pe partea de semnalizare și telecomunicații, trebuie să fie corelat cu dublarea căii ferate. Iar constructorul dublării are termen până undeva în decembrie, dacă ei termină mai devreme atunci vom fi și noi în măsură să ne corelăm. Mai întâi trebuie să facă ei sistemul funcțional și apoi să le colerăm. S-a lucrat și în starea de urgență, nu am fost afectați așa cum s-a vorbit în presă. Ne-am adaptat pentru bine”, spune Liviu Trenchea.

Cum a salvat pandemia de COVID lucrările la linia ferată

Dacă n-ar fi existat COVID19, în luna iunie ar fi avut loc Euro 2020, iar linia de cale ferată dintre aeroport şi gară nu ar fi fost gata.Construcția a început în septembrie 2019, iar investiția se ridică la 80 de milioane de euro.

„Problema cu campionatul a fost o presiune mediatică, fără să aibă niciun suport. Termenul nostru contractual este 26 august. Am avut 14 luni dintre care 2 luni proiectare și 12 luni execuția.  Noi am semnat contractul de execuție pe 26 august, însă predarea de amplasament s-a făcut abia pe 3 septembrie și de atunci se calculează cele 12 luni”, explică Liviu Trenchea.

Ministrul Stroe promitea finalizarea lucrării pe 26 august

Ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe, anunța în luna mai, că linia de cale ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni va fi gata în 26 august și că va aduce „Bucureștiul în secolul XXI”.

„Investiţia care aduce Bucureştiul în secolul 21: calea ferată Aeroportul Otopeni-Gara de Nord, pentru suporterii de la Euro2020 care va fi gata pe 26 august. Dar mult mai importantă e utilitatea generală”, a scris ministrul pe Facebook.

 

 

 

 

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
O ucraineancă dată dispărută a fost găsită în mansarda unui român. Ce au declarat cei doi poliției: „Ea a fost cea care a organizat totul”
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Shake-uri de lux, ingrediente spectaculoase și o industrie de miliarde