Prima pagină » Actualitate » Cât costă REVIZIA auto în 2025 și de ce unii șoferi plătesc chiar și 2.000 de lei

Cât costă REVIZIA auto în 2025 și de ce unii șoferi plătesc chiar și 2.000 de lei

Cât costă REVIZIA auto în 2025 și de ce unii șoferi plătesc chiar și 2.000 de lei

Pentru mulți șoferi din România, vara aceasta a adus o creștere consistentă a costurilor pentru revizia auto completă. Potrivit unei analize realizate de AutoEco, prețul pentru o verificare de bază, cu piesele de schimb incluse, a crescut în medie cu până la 15% comparativ cu anul trecut.

În cazul modelelor de volum, sumele pot ajunge și la 1.000 de lei doar pentru întreținerea de rutină.

Cât costă revizia pentru cele mai întâlnite modele de mașini

Conform aceleiași surse, doar piesele necesare unei revizii pot ajunge la câteva sute de lei. Iată cât costă revizia pentru cele mai întâlnite modele de mașini:

  • Dacia Logan 2 (1.5 DCI) – între 535 și 720 lei
  • VW Golf 7 (1.6 TDI) – între 635 și 825 lei
  • Ford Focus 3 (1.6 TDCI) – între 570 și 700 lei

Calculul include filtrele, uleiul și plăcuțele de frână, iar piesele analizate sunt din categoria OEM (echipamente originale, folosite de producători).

Dacă se adaugă și manopera, care variază între 200 și 300 de lei, în funcție de service și oraș, costul total pentru o revizie completă poate depăși fără probleme pragul de 1.000 de lei.

În ultimele luni, piața auto a raportat o scădere a vânzărilor de piese de până la 30%, iar acest lucru indică o tendință clară: tot mai mulți șoferi au ales să amâne lucrările de întreținere la autoturismele personale. Această decizie se reflectă acum în atelierele auto, unde mecanicii constată tot mai frecvent că o simplă revizie devine o intervenție amplă.

„Mulți revin acum cu defecțiuni complexe, tocmai pentru că au tras de timp. Găsim plăcuțe de frână complet uzate, discuri afectate, suspensii slăbite. Toate acestea ridică factura finală chiar și la 2.000 de lei”, spune Costin Stan, CEO al AutoEco.

Ce pot face șoferii ca să nu plătească în plus

Mecanicii auto recomandă respectarea unor intervale de service mai stricte decât cele menționate în manualul mașinii.

În România, infrastructura rutieră – trafic intens, drumuri cu denivelări, praf – impune o abordare mai precaută:

  • Revizia completă la fiecare 10.000 km sau cel mult o dată pe an
  • Schimbarea curelei de distribuție la 90.000–100.000 km sau la 4 ani
  • Lichidele de transmisie ar trebui înlocuite la fiecare 2–3 ani, indiferent de ce spun unii producători.

În plus, pentru consumabilele uzuale – filtre, ulei, plăcuțe – este importantă alegerea unor produse compatibile cu modelul mașinii și cu stilul de condus.

Pe de altă parte, trebuie spus și că o serie de greșeli frecvente din partea șoferilor aduc costuri neprevăzute. Iată care sunt cele mai des întâlnite:

  • Ignorarea întreținerii periodice, până la apariția unor semne evidente de uzură;
  • Alegerea pieselor ieftine, fără verificarea compatibilității;
  • Lipsa verificărilor de rutină (nivelul uleiului, starea lichidului de frână, freon etc.);
  • Comandarea de componente doar în funcție de preț, fără a ține cont de diferențele de calitate.

Astfel, o revizie auto amânată va ajunge să coste mult mai mult decât una făcută la timp.

CITEȘTE ȘI:

Un service din Capitală caută să angajeze 10 mecanici auto care se pricep la mașini BMW. Reacțiile românilor: „Plec din Germania la banii ăștia”

Un patron de service auto este EXASPERAT de creșterile de salarii cerute de angajații săi: „În momentul de față au 6.500 lei și vor mai mult”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Presa maghiară despre alegerile de la București: „Aproape nimănui nu i-a păsat cine va fi noul primar”
Digi24
Cea mai mare problemă cu care se va confrunta noul primar al Bucureștiului. „Nu e normal să nu ai căldură iarna. E strigător la cer”
Cancan.ro
BREAKING | Anunț de ultimă oră despre starea lui Dan Petrescu! Familia antrenorului a venit de urgență în țară
Prosport.ro
FOTO. Catrinel Menghia și Diana Munteanu, vizite în apartamentul lui Adi Mutu: „Mi-a spus să-i zic că sunt vărul lui”
Adevarul
Britanicii susțin că România și Danemarca sunt în primejdie. Expert român: „Pericolul real există și se manifestă deja”
Mediafax
Situație incredibilă într-o comună din Botoșani: după tată și mamă, a venit rândul fiicei să conducă primăria
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Cele trei puncte la care țarul nu va renunța. Consilierul lui Putin dezvăluie liniile roșii peste care Rusia nu va trece
Cancan.ro
Totul despre Cristina Simona Ciucu, soţia primarului Capitalei. Ce firmă deține împreună cu Ciprian Ciucu
Ce se întâmplă doctore
Dieta-minune cu care a slăbit Ozana Barabancea. Are o siluetă trasă prin inel și arată mai bine ca-n tinerețe!
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
E legal să oprești cu avariile în fața unei farmacii sau brutării? Răspunsul oficial
Descopera.ro
Ce spune ȘTIINȚA despre oamenii care ADORĂ sensurile giratorii?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Wolfram von Eschenbach: cavalerul-poet care a reinventat legenda Graalului