Ritmul de creștere a vânzărilor de bunuri de larg consum, în monedă națională, s-a redus, la șase luni, cu cinci puncte procentuale, de la 22% la 17%, față ianuarie-iunie 2008, ciocolata, produsele de îngrijire personală și de curățenie fiind cele mai dinamice categorii, potrivit GfK România.
"Factorul care a contribuit cel mai mult la evoluția trend-ului de bunuri de larg consum a fost creșterea în valoare a coșului de cumpărături, influențată de creșterea prețului și susținută de un volum mai mare achiziționat", a declarat, luni, într-un comunicat, directorul general GfK România, Andi Dumitrescu.
Autorii studiului au arătat că produsele de îngrijire personală și de întreținere a locuinței au înregistrat cea mai mare creștere în valoare , de 19%, față de primele șase luni ale anului trecut.
Dintre acestea, deodorantele și șamponul se află în continuare pe un trend ascendent, înregistrând creșteri în volum în jur de 5%.
Citește mai mult despre studiul GfK cu privire la bunurile de consum pe www.mediafax.ro