Prima pagină » Magazin » STUDIU. Tinerii familiarizați cu reclamele la FAST FOOD sunt predispuși la OBEZITATE

STUDIU. Tinerii familiarizați cu reclamele la FAST FOOD sunt predispuși la OBEZITATE

STUDIU. Tinerii familiarizați cu reclamele la FAST FOOD sunt predispuși la OBEZITATE

Tinerii care cunosc foarte bine reclamele la fast food sunt cei mai expuși la riscul de a deveni obezi, potrivit unui studiu citat de Daily Mail.

Un experiment realizat pe 3.342 de tineri cu vârste cuprinse între 15 și 23 de ani din Statele Unite a demonstrat că aceștia recunosc produselor și simbolurile aparținând diferitelor branduri fast food, chiar și când logo-ul acestuia este înlăturat.

Cei care au recunoscut brandul reclamelor erau de două ori mai predispuși la obezitate, față de cei care nu și-au dat seama despre ce producător este vorba.

„Știm că adolescenții și copiii sunt foarte expuși la promovarea fast food-ului, în special de către televiziuni. Acest studiu corelează obezitatea la tineri cu gradul de familiarizare al acestora cu reclamele. Cei mai receptivi la promovarea produselor sunt și cei mai expuși la efectele pe care le au asupra sănătății”, a explicat doctorul Auden McClure, cel care a condus studiul.

McClure a mai adăugat că obezitatea în cazul celor chestionați nu are legătură cu sedentarismul și timpul petrecut în fața televizorului, ci doar cu gradul de familiarizare cu reclamele la aceste produse.

Participanților le-au fost solicitate date legate de greutatea corporală, apartenența socială, regim alimentar și obiceiuri mediatice sau cât de des mănâncă în timp ce se uită la televizor.

De asemenea, tinerii au fost puși în fața unor afișe și imagini extrase din reclame la produsele fast food, difuzate în anul de dinaintea realizării studiului. Imaginile au fost editate în prealabil pentru a înlătura orice siglă sau logo de brand.

Subiecții au fost întrebați dacă își amintesc de reclame, dacă le-au plăcut și dacă recunosc numele fast food-urilor care au realizat promovarea. De asemenea, aceștia au fost supuși unui experiment similar cu 20 de reclame ale unor producători de băuturi alcoolice, însă rezultatele nu au fost similare cu cele legate de fast food.

15,7% dintre participanții la studiu erau supraponderali, 13,6% sufereau de obezitate clinică, având un indice de masă corporală de 30 sau chiar mai mare de această valoare.

Dintre cei care sufereau de obezitate, 17% au recunoscut multe reclame, în timp ce doar 8,3% dintre cei care nu aveau probleme cu greutatea erau familiriazați cu reclamele.

Totuși, nu consumul preparatelor de la restaurantele de tip fast food este asociat cu obezitatea, ci gradul de familiarizare al clienților cu indicatorii vizuali ai producătorului

Recomandarea video

Mediafax
Sesizare: Miros de gaze într-o școală din Capitală unde sunt amenajate secții de votare
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Prahova: În unele localități apa nu a ajuns încă. În altele au fost înregistrate avarii
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Deținerea unui smartphone la vârsta de 12 ani a fost asociată cu riscuri pentru sănătatea mintală și cea fizică