Dacia, afectată de lipsa componentelor electrice. Producția va fi oprită două zile, în 5 și 8 martie

Dacia, afectată de lipsa componentelor electrice. Producția va fi oprită două zile, în 5 și 8 martie
Dacia, afectată de lipsa componentelor electrice. Producția va fi oprită două zile, în 5 și 8 martie
Publicat: 01/03/2021, 07:40

În martie, Dacia va avea două zile fără producţie, care se adaugă celor trei din februarie. Astfel, uzina pierde producţia a 6.500 de maşini sau aproape 100 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.

„În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 şi 8 martie, iar La Uzina Mecanică şi Şasiuri, parţial, în aceleaşi zile. Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocoleşte Grupul Renault. Com­pania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru. Cea mai recentă estimare a Grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producţiei în al doilea semestru, eva­luează un risc de aproximativ 100 000 de vehicule pentru anul în curs“, au spus reprezentanţii Automobile Dacia, citați de Ziarul Financiar și Mediafax.

Ford se confruntă cu aceleași probleme

Și Ford a anunţat că va opri producţia de maşini şi de motoare timp de opt zile, începând cu data de 26 februarie, până în data de 10 martie.

În condiţiile în care Ford România pro­duce în medie 1.000 de maşini pe zi, uzina va pierde în total 8.000 de maşini, în valoare de 160 mil. euro, luând în cal­cul un preţ mediu de 20.000 de euro cu TVA, la care se adaugă 20.000 de mo­toare. Astfel, numai din producţia celor două uzine PIB-ul pierde circa 260 milioane de euro.

Industria auto se aşteaptă la 3-4 luni de producţie afectată de criza microcipurilor.

Bilanț. Pierderi record pentru Renault în 2020. Perspectivele nu sunt deloc optimiste

Renault a înregistrat pierderi record la nivelul anului trecut, în condițiile în care restricțiile impuse de pandemie au afectat piețele – cheie din Europa. Dacă în 2019 grupul înregistra vânzări de 55,5 miliarde euro, anul trecut ele s-au cifrat la 43,5 miliarde.

Mihai Georgescu
Mihai a urmat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității București între anii 2009-2012, după un an petrecut la SNSPA. A lucrat la numeroase publicații, dar și în agenții de presă românești și din Europa. Scrie la citeste mai mult