Apar noi informații în cazul anchetei cele mai mari tragedii aviatice din Coreea de Sud! Mai exact, aparatele de înregistrare a datelor de zbor și a vocilor din cabina de pilotaj ale avionului Jeju Air – care s-a prăbușit pe 29 decembrie – au încetat să mai înregistreze cu aproximativ patru minute înainte ca avionul să lovească o structură de beton de pe pista aeroportului Muan. Reamintim că aeronava a explodat după ciocnirea cu structura de la capătul pistei, singurii doi supraviețuitori fiind găsiți în coada avionului, care nu s-a dezintegrat.
Este anunțul făcut sâmbătă de Ministerul Transporturilor din Coreea de Sud, potrivit Reuters, citat de Hotnews.ro. Tutoritățile care investighează prăbușirea avionului în Coreea de Sud care a provocat moartea a 179 de persoane, intenționează să analizeze cauzele care au determinat oprirea funcționării „cutiilor negre”, potrivit precizărilor făcute de minister într-un comunicat.
În plus, anchetatorii celei mai mari catastrofe aviatice din Coreea de Sud, prăbușirea avionului Jeju Aair din 29 decembrie, soldată cu 179 de morți, au anunțat că au fost găsite pene într-unul dintre motoarele aeronavei Boeing 737 care a aterizat pe burtă, fără deschiderea trenului de aterizare, și s-a izbit de o structură de beton de la capătul pistei aeroportului din Muan, informează Reuters.
Înregistratorul de voce a fost analizat inițial în Coreea de Sud și, atunci când s-a constatat că datele lipseau, a fost apoi trimis la un laborator al Comitetului național pentru siguranța transporturilor din Statele Unite.
Înregistratorul de date de zbor deteriorat a fost dus în Statele Unite pentru a fi analizat în cooperare cu autoritatea americană de reglementare a siguranței, a precizat ministerul.
Jeju Air 7C2216, care a decolat din capitala thailandeză Bangkok cu destinația Muan, în sud-vestul Coreei de Sud, a ajuns pe burtă fără tren de aterizare și a depășit pista aeroportului, explodând după ce a lovit o structură de beton.
Piloții au anunțat controlul traficului aerian că aeronava a fost lovită de o pasăre și au declarat stare de urgență cu aproximativ patru minute înainte de a se prăbuși. Doar doi membri ai echipajului, care se aflau în secțiunea cozii aeronavei, au supraviețuit, fiind răniți.
Anchetatorii din Coreea de Sud confirmă astfel ipoteza lovirii unui stol de păsări care a dus la prăbușirea avionului cu 181 de oameni la bord, din care doar doi au supraviețuit. Pene au fost găsite într-unul dintre motoarele recuperate de la locul accidentului, a declarat investigatorul principal Lee Seung-yeol, adăugând că imaginile video au arătat că a existat o ciocnire cu o pasăre la nivelul unui motor.
Ministrul sud-coreean al transporturilor a declarat că intenționează să demisioneze, pentru a-și asuma responsabilitatea pentru accidentul considerat cea mai mare catastrofă aviatică din Coreea de Sud.
„Mă simt foarte responsabil pentru acest dezastru”, a declarat Park Sang-woo la o conferință de presă.
Ministerul Transporturilor a declarat, de asemenea, că va îmbunătăți rapid siguranța sistemelor de aterizare ale aeroporturilor care, potrivit experților, au contribuit la accidentul catastrofal care a ucis 179 de persoane aflate la bordul avionului Boeing 737.