Prima pagină » Actualitate » Inundațiile din Galați au făcut DEZASTRU și pe căile ferate. Trenurile nu mai circulă, după ce porțiuni de linie ferată au fost distruse

Inundațiile din Galați au făcut DEZASTRU și pe căile ferate. Trenurile nu mai circulă, după ce porțiuni de linie ferată au fost distruse

Inundațiile din Galați au făcut DEZASTRU și pe căile ferate. Trenurile nu mai circulă, după ce porțiuni de linie ferată au fost distruse

Inundațiile din județul Galați au făcut dezastru și pe căile ferate. Trenurile nu mai circulă pe cei 109 kilometri dintre Bârlad și Galați, linia ferată fiind distrusă pe porțiuni mari. Reamintim că linia este operată de compania privată Transferoviar Călători, care estimează că pagubele din teren sunt de ordinul câtorva milioane de euro.

Vremea nu pare să fie deloc îngăduitoare în fața dezastrului produs, astfel că Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis, luni, 16 septembrie, o nouă avertizare cod roșu de inundații pentru râuri din județele Iași, Vaslui și Galați.

Comisiile de evaluare ale primăriilor merg din casă în casă şi verifică exact care este paguba fiecărei gospodării, însă va trebui să regândim întreg modul în care ne pregătim pentru astfel de dezastre, a declarat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet.

Inundațiile istorice din Galați au lăsat în urmă un dezastru de nedescris. Șase persoane și-au pierdut viața, iar apa a înghițit mașini și animale, iar salvatorii au avut misiuni dificile.

Primarul comunei Slobozia Conachi Emil Dragomir a spus că sunt afectate casele în proporție de 76%, estimativ cam 720 de locuințe, oamenii au rămas doar cu hainele de pe ei și munca lor de o viață s-a dus.

Nouă trenuri circulau zilnic pe fiecare sens, dar nu vor reveni prea curând pe traseu

În unele locuri, calea ferată a rămas „suspendată” în aer, după ce s-a surpat terenul de sub ea, după cum se poate vedea din fotografiile transmise către HotNews.ro de reprezentanții Transferoviar.

Linia Galați – Târgu Bujor – Bârlad are 109 kilometri, iar în timpul săptămânii, ruta este folosită de mulți navetiști.

Din 2010, secția este operată de compania privată TFC care a mai făcut lucrări la linie, iar viteza maximă a crescut de la 50 km/h, la 70 km/h.

În 2010, circulau doar trei trenuri pe sens, iar călătoria dura cu o oră mai mult, cele mai lente trenuri făcând 4 ore (medie de 27 km/h), conform datelor din Mersul Trenurilor, potrivut sursei citate.

Din 14 septembrie, trenurile nu mai circulă pe acestă porțiune, după ce calea ferată a fost distrusă de inundațiile soldate cu șase decese în județul Galați.

Terasamentul a fost distrus în mai multe zone: Târgu Bujor, Berești, tunel Tălăsmani

Reprezentanții Transferoviar Infrastructură au spus că va fi nevoie de ample lucrări pentru ca circulația să poată fi reluată pe secția Galați-Bârlad. Întrebarea este dacă vor fi alocate fonduri pentru această secție de cale ferată.

„Pe raza SRCF Galați, pe secția CF neinteroperabilă Berești – Târgu Bujor – Galați –, terasamentul CF a fost inundat, fapt ce a condus la oprirea temporară a circulației feroviare (secția CF este operată de Transferoviar Călători – TFC).”

Cod portocaliu pe alte bazine hidrografice

În același interval este în vigoare o avertizare hidrologică de cod portocaliu pe râurile din bazinele hidrografice:

  • Bârlad – afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Negreşti – amonte S.H. Bârlad şi afluenţii mici aferenţi sectorului aval S.H. Bârlad (judeţele: Vaslui, Iaşi şi Galaţi);
  • Bârlad – pe sectorul aval S.H. Bârlad (judeţele: Vaslui şi Galaţi);
  • Siret – afluenţii de stânga aferenţi sectorului aval S.H. Lungoci (judeţul Galaţi);
  • Prut – afluenţii aferenţi sectorului amonte cu râul Jijia (judeţele: Botoşani şi Iaşi);
  • Jijia – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Botoşani şi Iaşi);
  • Prut – afluenţii aferenţi sectorului aval confluenţă cu râul Jijia (judeţele: Iași, Vaslui și Galaţi).

Sursă foto: Hotnews – Transferoviar Infrastructură

CITIȚI ȘI:

Alertă de la INHGA: COD ROȘU de inundații pe râuri din Iași, Vaslui și Galați!

Mesajul ISC pentru românii afectați de inundații: „Vom oferi toată expertiza noastră tehnică pentru a sprijini procesul de evaluare a daunelor”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Zilele cu dezlegare la pește rămase până la Crăciun
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
Alegeri Primăria București 2025. Capitala votează astăzi primarul general. S-au deschis secțiile de votare
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Prețuri „de colecție” la second-hand. De ce un obiect uzat costă mai mult decât unul nou?