Prima pagină » Actualitate » Inundațiile din Galați au făcut DEZASTRU și pe căile ferate. Trenurile nu mai circulă, după ce porțiuni de linie ferată au fost distruse

Inundațiile din Galați au făcut DEZASTRU și pe căile ferate. Trenurile nu mai circulă, după ce porțiuni de linie ferată au fost distruse

Inundațiile din Galați au făcut DEZASTRU și pe căile ferate. Trenurile nu mai circulă, după ce porțiuni de linie ferată au fost distruse

Inundațiile din județul Galați au făcut dezastru și pe căile ferate. Trenurile nu mai circulă pe cei 109 kilometri dintre Bârlad și Galați, linia ferată fiind distrusă pe porțiuni mari. Reamintim că linia este operată de compania privată Transferoviar Călători, care estimează că pagubele din teren sunt de ordinul câtorva milioane de euro.

Vremea nu pare să fie deloc îngăduitoare în fața dezastrului produs, astfel că Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis, luni, 16 septembrie, o nouă avertizare cod roșu de inundații pentru râuri din județele Iași, Vaslui și Galați.

Comisiile de evaluare ale primăriilor merg din casă în casă şi verifică exact care este paguba fiecărei gospodării, însă va trebui să regândim întreg modul în care ne pregătim pentru astfel de dezastre, a declarat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet.

Inundațiile istorice din Galați au lăsat în urmă un dezastru de nedescris. Șase persoane și-au pierdut viața, iar apa a înghițit mașini și animale, iar salvatorii au avut misiuni dificile.

Primarul comunei Slobozia Conachi Emil Dragomir a spus că sunt afectate casele în proporție de 76%, estimativ cam 720 de locuințe, oamenii au rămas doar cu hainele de pe ei și munca lor de o viață s-a dus.

Nouă trenuri circulau zilnic pe fiecare sens, dar nu vor reveni prea curând pe traseu

În unele locuri, calea ferată a rămas „suspendată” în aer, după ce s-a surpat terenul de sub ea, după cum se poate vedea din fotografiile transmise către HotNews.ro de reprezentanții Transferoviar.

Linia Galați – Târgu Bujor – Bârlad are 109 kilometri, iar în timpul săptămânii, ruta este folosită de mulți navetiști.

Din 2010, secția este operată de compania privată TFC care a mai făcut lucrări la linie, iar viteza maximă a crescut de la 50 km/h, la 70 km/h.

În 2010, circulau doar trei trenuri pe sens, iar călătoria dura cu o oră mai mult, cele mai lente trenuri făcând 4 ore (medie de 27 km/h), conform datelor din Mersul Trenurilor, potrivut sursei citate.

Din 14 septembrie, trenurile nu mai circulă pe acestă porțiune, după ce calea ferată a fost distrusă de inundațiile soldate cu șase decese în județul Galați.

Terasamentul a fost distrus în mai multe zone: Târgu Bujor, Berești, tunel Tălăsmani

Reprezentanții Transferoviar Infrastructură au spus că va fi nevoie de ample lucrări pentru ca circulația să poată fi reluată pe secția Galați-Bârlad. Întrebarea este dacă vor fi alocate fonduri pentru această secție de cale ferată.

„Pe raza SRCF Galați, pe secția CF neinteroperabilă Berești – Târgu Bujor – Galați –, terasamentul CF a fost inundat, fapt ce a condus la oprirea temporară a circulației feroviare (secția CF este operată de Transferoviar Călători – TFC).”

Cod portocaliu pe alte bazine hidrografice

În același interval este în vigoare o avertizare hidrologică de cod portocaliu pe râurile din bazinele hidrografice:

  • Bârlad – afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Negreşti – amonte S.H. Bârlad şi afluenţii mici aferenţi sectorului aval S.H. Bârlad (judeţele: Vaslui, Iaşi şi Galaţi);
  • Bârlad – pe sectorul aval S.H. Bârlad (judeţele: Vaslui şi Galaţi);
  • Siret – afluenţii de stânga aferenţi sectorului aval S.H. Lungoci (judeţul Galaţi);
  • Prut – afluenţii aferenţi sectorului amonte cu râul Jijia (judeţele: Botoşani şi Iaşi);
  • Jijia – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Botoşani şi Iaşi);
  • Prut – afluenţii aferenţi sectorului aval confluenţă cu râul Jijia (judeţele: Iași, Vaslui și Galaţi).

Sursă foto: Hotnews – Transferoviar Infrastructură

CITIȚI ȘI:

Alertă de la INHGA: COD ROȘU de inundații pe râuri din Iași, Vaslui și Galați!

Mesajul ISC pentru românii afectați de inundații: „Vom oferi toată expertiza noastră tehnică pentru a sprijini procesul de evaluare a daunelor”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Calculator Impozit Auto 2026. RAR explică unde este trecută norma EURO, în funcție de CIV
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Programul marilor lanțuri de magazine de Crăciun 2025. Care sunt zilele în care vor fi închise și când vor avea programul redus
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură istorică mult mai complexă decât legenda