Prima pagină » Actualitate » Mașina chinezească care bate Tesla în România. Plusurile și minusurile

Mașina chinezească care bate Tesla în România. Plusurile și minusurile

O marcă de mașină electrică din China a detronat vânzările Tesla în România. Vehiculele asiatice sunt tot mai multe pe șosele. Vânzările au crescut de 150 de ori în 2 ani, iar șoferii sunt tentați de prețurile mici și de dotările peste așteptări. Toate au însă un cost ascuns, avertizează experții auto, citați de Observator.

Reamintim, în România, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 37%, în primele nouă luni ale anului trecut. Și asta, în principal, pentru că valoarea eco-bonusurilor oferite de stat prin rabla plus s-a înjumătățit. Anul trecut, În România au fost înmatriculate peste 45.000 de automobile nepoluante.

Tesla, în schimb, a scăzut chiar mai mult decât scăderea pieței mașinilor electrice din România. Acțiunile domnului Musk în ultima perioadă au făcut oarecum clienții să îndepărteze de brandul Tesla.

Acum 3 ani, pe șosele erau 15 asiatice, iar anul trecut 2200. Cele mai căutate sunt modelele mici de oraș.

Se încadrează într-un buget între 15 și 18.000 euro și au cele mai multe sisteme de asistență rutiere, atât pasive, cât și active. Aprovizionarea cu piesele necesare în cazul unei daune, de exemplu, sau unei reparații banale de întreținere se face maxim 2 săptămâni. Concurează mărci populare, dar oferă mult mai mult.

Unii specialiști auto rămân totuși sceptici, care ar fi minusurile.

Sunt destul de accesibile, însă nu și-au dovedit încă fiabilitate. Nu vorbim de elemente de caroserie, pentru acelea trebuie să așteptăm puțin mai mult trei-șase săptămâni. Există la pe fiecare mașină un cod de culoare. Aceste coduri nu se află în sistemele producătorilor de vopsea.

Ca să facă față concurenței, Uniunea Europeană taxează cu 10% mașinile importate din afara blocului comunitar.

Citiți și: Românii ar putea să își cumpere mașini electrice în RATE, printr-un program garantat de stat

Rene Pârșan a debutat în presă în 1992, reporter și redactor la Evenimentul Zilei. Între 1994 și 2010 a fost senior editor, editorialist, reporter și fotoreporter la ZIUA. A mai colaborat ca ... vezi toate articolele

Citește și