Prima pagină » Actualitate » Puțini șoferi știu ce înseamnă acest indicator rutier cu o linie neagră într-un cerc roșu. Ce trebuie să faci și unde poate fi întâlnit

Puțini șoferi știu ce înseamnă acest indicator rutier cu o linie neagră într-un cerc roșu. Ce trebuie să faci și unde poate fi întâlnit

Puțini șoferi știu ce înseamnă acest indicator rutier cu o linie neagră într-un cerc roșu. Ce trebuie să faci și unde poate fi întâlnit

Semnul de circulație R-200 din Spania este într-adevăr puțin cunoscut, dar extrem de important în anumite contexte. Românii care vizitează această țară, pot fi sancționați cu mii de euro, dacă încalcă regulile de circulație rutieră.

R-200 este un semn rutier de interdicție (face parte din categoria semnelor restrictive) și înseamnă: „Acces interzis tuturor vehiculelor”. În spaniolă, denumirea oficială este: „Entrada prohibida a toda clase de vehículos„.

Acest simbol rutier este reprezentat printr-un cerc cu margine roșie. În centrul lui apare un punct negru sau o linie punctată, uneori cu o notă textuală.

La ce folosește semnul R-200

Indică faptul că nicio categorie de vehicul (autoturisme, motociclete, camioane, biciclete etc.) nu are voie să intre pe acel drum.

Se folosește de obicei în zone pietonale unde nu este permis accesul cu niciun tip de vehicul, la drumuri închise circulației publice (permanent sau temporar), sau în apropierea unor situri protejate, spații rezidențiale exclusiv pietonale sau în zone cu restricții ecologice.

Spre deosebire de alte semne de interdicție care vizează doar anumite categorii (ex: interzis camioanelor sau motocicletelor), R-200 este universal. Nerespectarea acestui semn poate duce la amenzi serioase și chiar retragerea permisului în cazuri grave.

Taxele de drum din Spania — cunoscute sub denumirea de „peajes” — au un impact financiar semnificativ asupra șoferilor, logisticii și economiei locale. Aceste taxe sunt percepute în principal pe autostrăzile concesionate (AP – Autopistas de Peaje) și afectează în mod diferit persoanele fizice și companiile.

Impactul asupra șoferilor

Costuri directe:
– Taxele variază între 5€ și 30€ sau mai mult, în funcție de distanță și regiune.
– Exemplu: Madrid – Valencia (350 km) poate costa ~20-25€ pe autostradă cu taxă.
– Un navetist care folosește autostrăzi cu taxă zilnic poate cheltui 1.000 – 2.000€ anual.

În ultimii ani, Spania a început să elimine taxele de pe anumite autostrăzi, după ce concesiunile au expirat (ex: AP-1, AP-7, AP-4).

Totuși, Guvernul spaniol a anunțat intenția de a introduce un sistem generalizat de taxare a utilizatorilor, din cauza presiunii europene și a costurilor întreținerii infrastructurii.

Citește și:

Codul Rutier 2025 | Ce se întâmplă dacă întorci în sensul giratoriu. Regula de aur pe care șoferii trebuie să o respecte

Codul Rutier 2025 | Ce se întâmplă dacă depășești căruța pe linia continuă. Ce arată legea

Atenție la parcare la Mall. În ce condiții vi se poate ridica mașina și ce amenzi puteți primi

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, și-a început cariera în funcția de redactor la MEDIAFAX și Antena 3. A evoluat în poziția de editor și reporter în cadrul ... vezi toate articolele