Prima pagină » Diverse » Care sunt avantajele consumului de cafea, potrivit Mihaelei Bilic. Îmbunătățește metabolismul și ajută la dezvoltarea bacteriilor benefice

Care sunt avantajele consumului de cafea, potrivit Mihaelei Bilic. Îmbunătățește metabolismul și ajută la dezvoltarea bacteriilor benefice

Ruxandra Radulescu
Care sunt avantajele consumului de cafea, potrivit Mihaelei Bilic. Îmbunătățește metabolismul și ajută la dezvoltarea bacteriilor benefice
FOTO - Caracter ilustrativ

Cafeaua are numeroase beneficii pentru sănătate, datorită conținutului său bogat de antioxidanți și cafeină. Iată câteva dintre cele mai importante avantaje ale consumului moderat de cafea, potrivit medicului nutriționist Mihaela Bilic. 

Cafeina stimulează sistemul nervos central, îmbunătățind vigilența și reducând oboseala și crește nivelul de dopamină și serotonină, îmbunătățind starea de spirit.

Printr-o postare pe Facebook, Mihaela Bilic a subliniat efectele pozitive ale cafelei asupra florei intestinale

„Populațiile de bacterii din intestin sunt într-o continuă evoluție și sunt direct influențate de alimentație, stres sau tratamente medicamentoase.

Interacțiunea dintre anumite alimente și flora microbiană poate duce la observații surprinzătoare. Este cazul unui studiu publicat în revista Nature Microbiology care arată că bacteria numită Lavsonibacter azacaroliticus este de 8 ori mai numeroasă la consumatorii de cafea, indiferent de vârstă, sex sau starea de sănătate”, a spus Mihaela Bilic.

Mihaela Bilic a menționat că o bacterie din colon ajută la menținerea unei flore intestinale sănătoase.

„Prezența acestei bacterii în colon este asociată cu prezența în sânge a unor produși de degradare ai acidului clorogenic, un polifenol prezent din abundență în cafea. Ori aceste molecule favorizează dezvoltarea de bacterii benefice în intestin.

Un alt studiu realizat pe adulți consumatori de cafea, a arătat o creștere a activității metabolice și a numărului de bifidobacterii, o altă specie benefică din microbiotă. Biodisponibilitatea acizilor clorogenici și efectul lor antioxidant nu se modifică dacă bem cafeaua neagră sau în amestec cu lapte. Cu toate acestea o cantitate mare de lapte le diluează concentrația și încetinește absorția în sînge. Nici zahărul nu e recomandat pentru că are efect pro oxidant!”, a completat Mihaela Bilic.

Cafeaua susține sănătatea creierului prin reducerea riscului de boli neurodegenerative, cum ar fi Alzheimer și Parkinson și îmbunătățirea memoriei pe termen scurt și a funcțiilor cognitive.

De asemenea, un consum moderat de cafea (1-3 cești pe zi) poate reduce riscul de boli cardiovasculare și contribuie la reglarea tensiunii arteriale pe termen lung.

Cafea este bogată în polifenoli care combat stresul oxidativ și inflamațiile din organism, subliniază Mihaela Bilic.

„Tot ea, cafeaua, s-a dovedit a avea și efect prebiotic, adică este folosită ca suport hrănitor pentru coloniile de bacterii benefice din intestin. Știam până acum că microbiota iubește fibrele, dar nu numai!

Polifenoli din cafea favorizează multiplicarea de bifidobacterii, care la rândul lor produc acid butiric, cu proprietăți antiinflamatorii și efect postbiotic. Și tot polifenolii din cafea inhibă dezvoltarea bacteriilor patogene și stimulează diversitatea florei intestinale”, a dezvăluit Mihaela Bilic.

Excesul de cafea poate duce la insomnie, anxietate, palpitații sau probleme digestive. Se recomandă un consum moderat, de 1-4 cești pe zi, în funcție de toleranță.

Mihaela Bilic, despre efectele asteniei de primăvară asupra organismului și cum le putem combate: „Da, există, și da, ne va “lovi”!”

Cele 3 alimente benefice pentru creier, potrivit dr. neurochirurg Vlad Ciurea. Sunt nelipsite din alimentație

Adio, cafea?! Ce se va întâmpla cu prețul cafelei până la finalul lui 2025

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
România dă lovitura la Locarno! „Nu e locul tău aici” câștigă Leopardul de Aur
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
Cu ce se ocupă acum pensionarul de pe Transfăgărășan? Incidentul deosebit de GRAV care l-a retrogradat din funcție. Avem detalii 💣
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Cum au reușit 24 de iepuri să cucerească un întreg continent și să provoace dezastre. „Invazia începută în 1859 continuă și astăzi”
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Vacanța de vară se mută în toamnă. Cât costă un concediu în septembrie
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
650 lei amendă pentru toți pietonii din România care fac acest lucru în timp ce traversează strada, pe zebră. Mulți consideră că este un gest normal, dar legea spune altceva
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Afecțiuni medicale din cauza cărora șoferii pot ajunge la închisoare. Problema e tratamentul, nu boala
Descopera.ro
Un studiu, în premieră, dezvăluie că doar o oră în plus de somn îi ajută pe studenți să aibă note mai bune
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale