Cum explică ministrul Relu Fenechiu „îndulcirea” condițiilor pentru selectarea investitorilor la privatizarea CFR Marfă

Publicat: 01/05/2013, 18:57
Actualizat: 29/07/2014, 21:24

Ministerul Transporturilor a „îndulcit” recent condițiile de precalificare în cadrul procedurii de privatizare a CFR Marfă. La privatizare vor putea participa, în cadrul unui „Grup de investitori”, și investitori care nu dețin o licență de transport de marfă sau o aprobare de la o autoritate din domeniu emisă de cel puțin trei ani.

În plus, „Grupul de investitori” poate acum să aibă cumulat o cifră medie de afaceri anuală de cel puțin 30.000.000 euro, față de condiția inițială care specifica faptul că membrul din grup care are licență de transport sau aprobare să aibă singur o cifră de afaceri medie anuală de 30.000.000 euro.

Întrebat de gândul cum explică modificarea condițiiilor de privatizare, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că modificarea a fost făcută la propunerea consultantului de privatizare, Deloitte Consultanță, iar propunerea a fost preluată de comisia de privatizare.

„Mi se pare și logic, pentru că un operator se poate asocia cu o bancă. Nu este ușor să strângi 180 de milioane de euro”, a declarat pentru gândul Relu Fenechiu. Potrivit anunțului de privatizare a CFR Marfă, prețul de pornire a licitației este de 797.058.000 lei – echivalentul a 180 de milioane de euro – pentru pachetul de 51% din acțiuni scos lavânzare de stat.

În ce constă modificarea condițiilor de selectare a investitorilor

În anunțul inițial se arăta că licența de transport marfă sau aprobarea emisă de o autoritate din domeniul transporturilor trebuie deținută de „Grupul de investitori”. Prin modificarea făcută, licența de transport sau aprobarea emisă de o autoritate din domeniul transporturilor poate fi deținută „de unul sau mai mulți membri ai Grupului de investitori”.

Între condițiile de precalificare pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care participă în cadrul unui „Grup de Investitori”, a fost adăugată precizarea „de către unul sau mai mulți membri ai Grupului de Investitori”.

Sursa: Anunțul inițial de privatizare a CFR Marfă

Cum arată anunțul modificat:

Sursa: Anunțul MT de modificare a condițiiilor de precalificare în privatizarea CFR Marfă

O altă modificare a condițiilor de precalificare se referă la cifra de afaceri a „Grupului de investitori” care dețin licența de transport marfă sau o aprobare de la o autoritate de transport.

În anunțul inițial se arăta că „membrul Grupului de Investitori care îndeplinește cerința de la punctul ii. (are licență de transport marfă sau aprobarea n.n.) va trebui să aibă o cifră de afaceri medie anuală în ultimii 3 ani de cel puțin 30.000.000 euro”.

Sursa: Anunțul inițial de privatizare a CFR Marfă

După modificarea anunțului, membrii Grupului de investitori vor trebui să aibă cumulat o cifră de afaceri medie anuală de cel puțin 30.000.000 de euro.

Sursa: Anunțul MT de modificare a condițiiilor de precalificare în privatizarea CFR Marfă

Termenul de depunere a documentației de participare la etapa de precalificare pentru privatizarea CFR Marfă a fost prelungit până pe 8 mai, de la 22 aprilie, iar termenul final pentru deschiderea ofertelor și desemnarea câștigătorului este 20 iunie.

Licitația pentru privatizarea CFR Marfă va avea trei etape – precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, respectiv licitație cu ofertă în plic.

Privatizarea CFR Marfă este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI. CFR Marfă este cel mai mare operator de transport feroviar din România.

CFR Marfă deținea în 2010 peste 42.000 de vagoane și mai mult de 900 locomotive.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O tânără din Marea Britanie a venit să petreacă pe litoral, la Constanța, și spune...
Medicul Tudor Ciuhodaru, dezvăluiri de ultimă oră despre Florin Piersic: 'Prognosticul este rezervat' 😢
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
O olandeză cu depresie va fi eutanasiată, pentru că „nu mai poate face față”. Are...
Florin Piersic, internat în stare gravă la Terapie Intensivă! Infecția s-a extins, iar actorul ar...
SECRETE din viața intimă a unei vedete celebre, s-a iubit și cu femei: „Le-am oferit...
Oaza de linişte din inima Transilvaniei, unde te poţi răsfăţa la poalele munţilor înconjurat de...
Când se vopsesc ouăle de Paște în 2024? Tradiții pentru Săptămâna Mare
Sicriu în formă de mașină, trandafiri albi și dedicații pe bandă rulantă! Imaginile durerii de...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La câți KM se schimbă ambreiajul mașinii? Primele semne al ambreiajului uzat
Ursula von der Leyen întinde mâna extremei drepte pentru o colaborare după alegerile europarlamentare
Simbolul ASCUNS în logo-ul NASA! Spune TOTUL despre adevăratul scop al agenției
Șoferii români sunt obligați. Se aplică din 1 MAI. Regulile pe care scrie amendă şi...
Program magazine 1 mai 2024. Orarul Lidl, Kaufland, Auchan, Penny, Carrefour, Profi, Mega Image și...
Ce plantă poate preveni cancerul? Are proprietăți miraculoase: elimină pietrele de la rinichi și tratează...
Robi, hotărât să lupte pentru Roberta! Concurentul nu este impresionat de chimia dintre Roberta și...
Horoscop zilnic, 2 mai 2024: Berbecii primesc propuneri interesante de colaborare. Scorpionii vor lua o...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
Un om de știință spune că sondele Voyager sunt în mare pericol