La o zi după ce au fost amenințați cu blocarea trenurilor în gări, operatorii au început să-și achite datoriile către CFR SA

La o zi după ce au fost amenințați cu blocarea trenurilor în gări, operatorii au început să-și achite datoriile către CFR SA
Publicat: 10/04/2013, 15:42
Actualizat: 21/03/2019, 06:03

La o zi după ce directorul general al CFR SA i-a amenințat pe operatorii privați și de stat cu restricționarea accesului la rețeaua feroviară, pe fondul neachitării datoriile aferente taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), compania a anunțat că și-a intensificat ritmul plăților către furnizori datorită „unui nivel mai bun de încasare a veniturilor contractuale”.

Practic, avertizați că ar putea rămâne cu trenurile blocate în gări, CFR Călători, CFR Marfă, dar și operatorii privați au început să-și plătească datoriile față de CFR SA ceea ce a permis companiei să-și intensifice la rândul său plățile către furnizori.

„Pentru prima dată, în ultima perioadă, am reușit să susținem din surse proprii un nivel dinamic de efectuare a plăților către furnizorii noștri. Pentru că am rezolvat problema stopajului la sursă, după ce am reușit să ajungem la zi cu plata contribuțiilor angajatului la bugetul de stat, am creat premisele unui flux alert al plăților către furnizori”, a declarat într-un comunicat Dimitris Sophocleous, directorul general al companiei.

Plățile CFR SA vor fi efectuate cu prioritate pentru a plăti datoriile acumulate din 2012, arată compania.

CFR Călători și CFR Marfă au datorii de 1,7 miliarde de lei față de CFR SA

Sophocleous a afirmat marți că administratorul rețelei feroviare publice va începe acțiuni împotriva operatorilor cu datorii, privați sau de stat, care includ restricționarea accesului la rețea.

CFR SA a anunțat vineri că toți operatorii de transport feroviar care înregistrează debite pentru neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) au fost informați că până marți, 9 aprilie, trebuie să-și achite obligațiile restante.

Sophocleous a precizat că cele două au împreună datorii de 1,7 miliarde lei către compania pe care o conduce, că există sume plătite lunar, dar banii nu sunt suficienți. CFR are de recuperat de la operatorii privați circa 70 milioane lei, la care se adaugă alți 65 milioane lei, mai dificil de obținut, de la unele firme intrate în insolvență.

Echipa managerială a stabilit demararea procedurilor de recuperare a acestor datorii, prin punerea în aplicare a tuturor clauzelor contractuale.

Potrivit unui proiect de ordonanță de urgență pentru reglementarea unor măsuri financiar fiscale, elaborat de Ministerul Transporturilor, ANAF va prelua un debit restant, în cuantum de 119 milioane lei, pe care CFR SA îl înregistrează la AVAS, iar ulterior CFR Marfă va prelua o datorie de 605,9 milioane lei pe care CFR SA o are la ANAF, scăzută din sumele datorate de transportatorul de marfă administratorului rețelei feroviare.

CFR SA a obținut o creștere a profitului contabil cu 120 de milioane de lei în primele trei luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pe de altă parte, CFR SA a anunțat că în urma efectuării plăților pentru contribuțiile obligatorii către bugetul consolidat, și-a redus datoriile cu 13% în primul trimestru, de la 620 milioane lei la 540 milioane lei.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„UE și-a pierdut mințile. Este un gest sinucigaș”. Moscova despre ajutorul european acordat Ucrainei
Am făcut calculul! Câți bani va primi un român, dacă are o vechime de 26...
Fostul iubit al Mădălinei Ghenea a sărit în apărarea Simonei Halep! „E ciudat ce s-a...
Abuzuri sexuale la Harrods: «Dă-mi puțin lapte din sânii tăi!». Regina fusese avertizată cu privire...
Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”
Furie printre propagandiștii ruși după explozia mega-depozitului de muniții. „Rusia a pierdut muniție cât pentru...
EXCLUSIV | Șoc! Fosta lui Jador, condamnată la închisoare! Sexoasa de la ”Puterea dragostei” a...
Ilie Năstase, revoltat după marea recalculare a pensiilor. Câți bani încasează: „Nici mai mult, nici...
Cât costă trei litri de suc natural din mere româneşti. Ţara noastră, campioană la importul...
De ce s-a sinucis, de fapt, Cătălina, secretara de la UMF: Am văzut-o, era...
Cum a reușit Mario Iorgulescu să scape de cei 13 ani de închisoare. Fiul lui...
Vedete cu lenjeria intimă la vedere! Topul celor mai transparenți chiloței
Chinezii au lansat în România rivalul Daciei Duster! Preț accesibil și dotări pe care nu...
Armata israeliană confirmă uciderea a 11 comandanţi Hezbollah
JETURI enorme, văzute în spațiu! Ce sau CINE le-a făcut?
Se reintroduce oficial serviciul militar obligatoriu. Cine va fi chemat şi câte luni durează
Sorin Bontea, juratul de la MasterChef, n-a prea trecut pe la școală: Am citit câteva...
Mai mulți români s-au întâlnit să facă un grătar, dar au auzit un zgomot suspect...
Ana Maria Vasiliu, înmormântată în rochia de mireasă! Detalii cutremurătoare
VIDEO Cum gestionează Medana, actuala soție a lui Alin Oprea, situația dintre el și fosta...
Alin Oprea, dezvăluiri incendiare despre viața la Londra a fostei sale soții și a celor...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Domnu’ doctor, eu mă tem. Pe vărul meu l-au tratat de...
Culorile originale ale sculpturilor egiptene, dezvăluite odată cu restaurarea unui templu dedicat zeului Horus