Prima pagină » Economic » La o zi după ce au fost amenințați cu blocarea trenurilor în gări, operatorii au început să-și achite datoriile către CFR SA

La o zi după ce au fost amenințați cu blocarea trenurilor în gări, operatorii au început să-și achite datoriile către CFR SA

La o zi după ce au fost amenințați cu blocarea trenurilor în gări, operatorii au început să-și achite datoriile către CFR SA
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, administratorul rețelei feroviare publice, anunță intensificarea ritmului plăților către furnizori, din surse proprii, pe fondul unui nivel mai bun de încasare a veniturilor contractuale.

La o zi după ce directorul general al CFR SA i-a amenințat pe operatorii privați și de stat cu restricționarea accesului la rețeaua feroviară, pe fondul neachitării datoriile aferente taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), compania a anunțat că și-a intensificat ritmul plăților către furnizori datorită „unui nivel mai bun de încasare a veniturilor contractuale”.

Practic, avertizați că ar putea rămâne cu trenurile blocate în gări, CFR Călători, CFR Marfă, dar și operatorii privați au început să-și plătească datoriile față de CFR SA ceea ce a permis companiei să-și intensifice la rândul său plățile către furnizori.

„Pentru prima dată, în ultima perioadă, am reușit să susținem din surse proprii un nivel dinamic de efectuare a plăților către furnizorii noștri. Pentru că am rezolvat problema stopajului la sursă, după ce am reușit să ajungem la zi cu plata contribuțiilor angajatului la bugetul de stat, am creat premisele unui flux alert al plăților către furnizori”, a declarat într-un comunicat Dimitris Sophocleous, directorul general al companiei.

Plățile CFR SA vor fi efectuate cu prioritate pentru a plăti datoriile acumulate din 2012, arată compania.

CFR Călători și CFR Marfă au datorii de 1,7 miliarde de lei față de CFR SA

Sophocleous a afirmat marți că administratorul rețelei feroviare publice va începe acțiuni împotriva operatorilor cu datorii, privați sau de stat, care includ restricționarea accesului la rețea.

CFR SA a anunțat vineri că toți operatorii de transport feroviar care înregistrează debite pentru neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) au fost informați că până marți, 9 aprilie, trebuie să-și achite obligațiile restante.

Sophocleous a precizat că cele două au împreună datorii de 1,7 miliarde lei către compania pe care o conduce, că există sume plătite lunar, dar banii nu sunt suficienți. CFR are de recuperat de la operatorii privați circa 70 milioane lei, la care se adaugă alți 65 milioane lei, mai dificil de obținut, de la unele firme intrate în insolvență.

Echipa managerială a stabilit demararea procedurilor de recuperare a acestor datorii, prin punerea în aplicare a tuturor clauzelor contractuale.

Potrivit unui proiect de ordonanță de urgență pentru reglementarea unor măsuri financiar fiscale, elaborat de Ministerul Transporturilor, ANAF va prelua un debit restant, în cuantum de 119 milioane lei, pe care CFR SA îl înregistrează la AVAS, iar ulterior CFR Marfă va prelua o datorie de 605,9 milioane lei pe care CFR SA o are la ANAF, scăzută din sumele datorate de transportatorul de marfă administratorului rețelei feroviare.

CFR SA a obținut o creștere a profitului contabil cu 120 de milioane de lei în primele trei luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pe de altă parte, CFR SA a anunțat că în urma efectuării plăților pentru contribuțiile obligatorii către bugetul consolidat, și-a redus datoriile cu 13% în primul trimestru, de la 620 milioane lei la 540 milioane lei.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Cât costă pe oră un ajutor în gospodărie: Sparge lemne, curăță terenuri și chiar construiește foișoare
Digi24
Scandal de rasism cu implicare politică în Finlanda. Tânăra încoronată regină a frumuseții a rămas fără titlu după un gest controversat
Cancan.ro
Rodica Stănoiu a reclamat că i-au dispărut actele de proprietate și banii, înainte de deces! Ancheta scoate la iveală amănunte tulburătoare
Prosport.ro
Andreea Bălan, apariție extravagantă la TVR. Iubita lui Victor Cornea a făcut senzație cu rochia ei
Adevarul
Propagandistul preferat al lui Putin amenință Europa: „Încă o dată, va trebui să distrugem Berlinul, Parisul, Viena”
Mediafax
Decizia UE cu privire la mașinile pe benzină și motorină. Sunt vizați milioane de șoferi din Europa
Click
Secretul piftiei perfecte! Ce carne trebuie să folosești ca să iasă limpede și gustoasă
Digi24
„Moscova trebuie să simtă durerea”. Un diplomat american îl contrazice flagrant pe Donald Trump
Cancan.ro
EXCLUSIV | Ce arată necropsia efectuată după deshumarea Rodicăi Stănoiu. Avem rezultatele oficiale: care este cauza morții
Ce se întâmplă doctore
Imagini inedite cu Cristina Șișcanu, după ce a slăbit enorm! Nu o mai recunoști! „Trebuie să mă apuc de sport și masaje”
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
ARO se reinventează: Ar putea produce anual până la 10.000 de SUV-uri hibrid. Cât costă primul exemplar
Descopera.ro
Mai multe fosile uimitoare s-au dovedit a fi cu totul altceva
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Un copil la restaurant: - Carnea de elefant se mănâncă?
Descopera.ro
Deepfake-urile din școli, tehnologia care transformă hărțuirea într-un fenomen alarmant