LG înființează o nouă divizie dedicată dezvoltării de ecrane OLED. Reacția concurenței

LG înființează o nouă divizie dedicată dezvoltării de ecrane OLED. Reacția concurenței
Publicat: 08/12/2014, 12:48
Actualizat: 09/12/2014, 10:37

LG Display, divizia LG Electronics, a format un nou departament care se va ocupa cu producția ecranelor OLED, scrie cnet.com.

Producătorul de electronice din Coreea de Sud a vorbit deseori despre ambiția sa de a fi lider pe piața televizoarelor OLED, menționând că nu se teme să rămână „singurul vânzător din industrie”. Rivalii de la Samsung au ales tehnologia QD LCD (Quantum dot display) pentru televizoarele pe care le vor lansa în 2015, invocând cererea scăzută pentru OLED-uri.

Noua divizie LG va fi condusă de directorul tehnologic al companiei, Yeo Sang-deog, care a fost promovat recent din funcția de vicepreședinte în cea de președinte, pe fondul contribuției sale la majorarea bazei de clienți pentru televizoare OLED.

Toate proiectele care au o componentă OLED vor fi coordonate de noua divizie LG. Luna aceasta, LG dorește să accelereze semnificativ producția de televizoare OLED. Televizorul OLED al companiei, cu o diagonală de 55 inci, costă 2.765 de dolari, un preț prea piperat pentru consumatori.

Un OLED (prescurtare din engleză de la Organic Light-Emitting Diode) este o componentă electronică în formă de folie foarte subțire luminoasă făcută dintr-un material organic semiconductor. Comparând cu LED, tehnologia OLED este ieftină, neavând nevoie de un monocristal scump, dar eficiența și lumina produsă sunt la ora actuală încă mai scăzute, iar durata de funcționare este mai scurtă. Desigur însă că se lucrează intens la depășirea acestor dezavantaje.

În ceea ce privește luminozitatea OLED-urilor, în ultima vreme s-au făcut mari progrese, fiind acum posibil să se renunțe la iluminarea suplimentară a fundalului/suportului (backlight). O tehnologie nouă bazată pe OLED este așa-numita Active-Matrix OLED, cu abrevierea AMOLED sau AM OLED. Aici termenul „Active Matrix” se referă la modalitatea de adresare (activare și dezactivare) a fiecărui pixel constituent al ecranului.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă are o experiență de 14 ani, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între 2007-2009 a lucrat la revista și site-ul „4TuningRo”, ambele produse dedicate citeste mai mult