Studiul care l-a identificat pe Jack Spintecătorul este greșit. Un celebru genetician explică unde e eroarea

Publicat: 27/10/2014, 20:17

Russel Edwards, autorul cărții „Naming Jack The Ripper”, a anunțat în luna septembrie că celebrul criminal din Londra sfârșitului de secol XIX era emigrantul polonez Aaron Kosminski, unul dintre principalii suspecți în lanțul de crime care a îngrozit londonezii, pe care autoritățile din epocă nu l-au putut acuza direct, din lipsă de probe.

Pentru a stabili identitatea criminalului, Edwards a colaborat cu un expert criminalist, Jari Louhelainen, profesor de biologie moleculară la Universitatea John Moores din Liverpool, care a analizat urmele de sânge de pe un șal despre care se crede că a fost găsit lângă cadavrul lui Catherin Eddowes, una dintre victime.

Louhelainen ar fi reușit să extragă fragmente de ADN mitocondrial de pe țesătură și să le compare cu mostre de ADN aparținând urmașilor lui Kosminski și ai lui Catherine Eddowes.

Potrivit ziarului britanic The Independent, Louhelainen ar fi greșit când a comparat datele genetice.

Criminalistul a spus că ADN-ul de pe șal și cel al unuia dintre descendenții lui Catherine Eddowes conținea o mutație cunoscută drept 314.1C, care este prezentă la doar un individ din 290.000, la nivelul populației generale.

Mai mulți savanți care au fost consultați de ziarul britanic The Independent, printre care se află și Alec Jeffreys, geneticianul britanic căruia i se atribuie inventarea amprentării genetice, au spus însă că Louhelainen a greșit. Mutația genetică găsită de acesta nu ar fi 314.1C, ci o alta, 315.1C, care este una comună în cazul a 99% dintre europeni.

„Dacă probabilitatea este de peste 90% și nu de unu la 290.000, atunci este clar că similitudinile datelor genetice obținute din mostrele de pe șal și cele ale descendenților victimei lui Jack Spintecătorul nu au nicio semnificație, pentru că aceeași asemănare genetică ar fi obținută cu datele genetice ale oricui ar fi atins șalul de-a lungul anilor”, a declarat Jeffreys.

Aaron Kosminski avea 23 de ani când au fost comise crimele și locuia cu cei doi frați ai săi și cu o soră a sa foarte aproape de locul unde a fost găsită una dintre victime. În ciuda faptului că fusese identificat de un martor ca fiind prezent în locul unde a fost ucisă una dintre femei, poliția londoneză nu a avut, în 1888, sufieciente dovezi pentru a-l acuza oficial. A fost arestat pentru 24 de ore, iar apoi a fost internat pentru tot restul vieții sale într-un azil pentru persoane cu boli psihice, suferind de schizofrenie paranoidă. A decedat pe 24 martie 1919.

Lipsa unui vinovat în seria de crime a dus la apariția multor teorii și suspectarea chiar a unor membri ai familiei regale britanice ca fiind Jack Spintecătorul. Printre numele celebre bănuite a fi autorii crimelor se numără nepotul reginei Victoria, prințul Albert Victor, duce de Clarence, pictorul postimpresionist Walter Sickert, fostul prim-ministru liberal britanic William Gladstone și chiar scriitorul Lewis Carroll, autorul celebrei cărți „Alice în Țara Minunilor”.

Informațiile publicate de ziarul britanic The Independent ridică din nou semne de întrebare asupra identității autorului lanțului de crime din Londra, de la sfârșitul secolului al XIX-lea.

După ce a câștigat 1 milion $ la loterie, o femeie s-a gândit să mai...
S-a aflat motivul pentru care a murit Gabriela, micuța de 4 ani cu chip de...
FOTO. Antonia, ce apariție! Nimeni nu se gândea că o va vedea așa
Cronica unui 'blat' anunțat. Motivul real pentru care Zanni a fost eliminat și adus înapoi...
Actrița celebră, la un pas de PARALIZIE! A descoperit că are o TUMORĂ pe măduvă
EXPERIMENT. Pască plină de mucegai, drob cu probleme şi cozonac fără lapte. Analizele de laborator...
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Există români care nu și-au primit pensiile înainte de Paște: „Mi-am făcut niște calcule. Mă...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
China a lansat o sondă pentru a colecta eşantioane de pe faţa ascunsă a Lunii
Descoperire ULUITOARE la polii Pământului! Se întâmplă chiar acum
Euro falși în toată Europa. Banii care au fost falsificați: Nu trebuie să fii expert
Vârsta de pensionare ar putea crește în România. Datele care ar duce la o decizie...
I-a cerut soțului o fotografie cu bebelușul celui mai bun prieten al său, dar a...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Mioara Velicu rememorează copilăria autentică de la sat: „Am crescut într-o familie cu 8 copii....
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
McDonald’s va vinde, în premieră, burgeri mai mari