Prima pagină » Magazin » Tăierea cordonului ombilical la peste trei minute după naștere, benefică pentru sănătatea bebelușului

Tăierea cordonului ombilical la peste trei minute după naștere, benefică pentru sănătatea bebelușului

Tăierea cordonului ombilical la peste trei minute după naștere este benefică pentru sănătatea bebelușului, afirmă medicii australieni, al căror studiu a fost publicat în The Cochrane Library, informează dailymail.co.uk.

Tăierea cordonului ombilical imediat după naștere – o practică medicală curentă – face ca bebelușul să se confrunte cu un risc crescut de deficiență de fier, afirmă autorii studiului. Păstrarea cordonului ombilical timp de câteva minute după naștere permite sângelui din cordon să fie transferat în organismul bebelușului.

Reprezentanții National Institute for Health and Care Excellence (NICE) vor publica în 2014 un nou ghid de practici medicale în acest domeniu.

În multe țări, procedura standard referitoare la cordonul ombilical al bebelușului vizează tăierea acestuia la mai puțin de un minut după naștere.

Însă tăierea prea rapidă a acestui cordon reduce cantitatea de sânge care este transferată de la mamă la bebeluș prin intermediul placentei, afectând astfel depozitele de fier din organismul nou-născutului.

Pe de altă parte, amânarea pe o perioadă mai lungă a tăierii cordonului ombilical expune bebelușul în fața unui risc crescut de icter.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă în prezent ca această tăiere să fie realizată într-un interval de timp cuprins între un minut și trei minute după nașterea bebelușului.

Actualul ghid britanic, publicat în 2007, afirmă că tăierea cordonului imediat după naștere reprezintă cea mai bună soluție – o metodă care era deja utilizată de mai multe decenii. De atunci însă, oamenii de știință au pus sub semnul întrebării această ipoteză.

Cel mai recent studiu în domeniu, realizat pe un eșantion de 3.911 mame și bebelușii lor, a evidențiat faptul că amânarea tăierii cordonului ombilical nu a dus la creșterea riscului de hemoragie internă și o scădere a concentrației de hemoglobină pentru mame, iar bebelușii lor au fost mai sănătoși.

Atunci când această tăiere a fost amânată, bebelușii au avut concentrații de hemoglobină mai mari în primele 1-2 zile după naștere și au prezentat un risc mai mic de a suferi de deficiență de fier în primele șase luni de viață extrauterină.

Studiul a fost realizat de cercetătorii de la Universitatea Adelaide din Australia și a fost coordonat de medicul Philippa Middleton.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Combinația incredibilă de numere care a câștigat cel mai mare premiu din istoria Loto 6/49
Digi24
Misterul celor doi soldați germani găsiți în Dunăre. Plăcuțele de identificare și o motocicletă ar putea dezvălui cine au fost
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Criza de la Cernavodă și capcana orelor de vârf: obiceiul banal care umflă factura între 19:00 și 23:00
Mediafax
Moldova și Ucraina au BĂTUT palma! Înțelegerea produce EFECTE și în România
Click
Cezar Ouatu, topit după fiica lui. Imagini adorabile cu Serena Maria: „Simți cum timpul se oprește”
Digi24
Fiul lui Borcea, Patrick, pus sub monitorizare electronică după ce a intrat în locuinţa fostei iubite şi ar fi agresat-o
Cancan.ro
Explicația halucinantă a pensionarului SRI despre Anna. Cum a încercat 'Romeo' de pe Transfăgărășan să iasă basma curată după ce familia l-a luat la întrebări
Ce se întâmplă doctore
Electrocasnicul care nu trebuie să-ți lipsească din casă ajunge de astăzi, 13 august, în toate magazinele Lidl! Clienții Lidl Plus îl pot cumpăra la preț redus
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Minivacanța de 15 august – Restricții majore pe două drumuri din România. Ce trebuie să știe șoferii între 14 și 17 august
Descopera.ro
Test de cultură generală. De ce avem gene?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULIŞOR: – Tată, ce trebuie să vând pentru a-mi cumpăra mașini, iahturi...
Descopera.ro
Cum este influențată calitatea somnului de cartierul în care locuiești?