Prima pagină » Sănătate » STUDIU. Cât de benefice sunt iaurturile probiotice

STUDIU. Cât de benefice sunt iaurturile probiotice

STUDIU. Cât de benefice sunt iaurturile probiotice
Iaurturile probiotice nu aduc niciun plus sănătății. Concluzia le aparține cercetătorilor britanici care au constatat că bacteriile "bune" care se regăsesc în aceste produse sunt distruse odată ce ajung în sucul gastric.

Un studiu recent schimbă tot ce știam despre beneficiile iaurturilor probiotice. Oamenii de știință de la Colegiul Universitar London susțin că iaurturile dar și suplimentele care conțin probiotice nu aduc niciun plus sănătății.

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii britanici au testat în loborator opt branduri de iaurt probiotic. Toate acestea produse alimentare au fost supuse de trei teste, iar rezultatele obținute au fost unele surprinzătoare.  Dr. Simon Gaisford, autorul studiului, spune că organismul nu poate beneficia de efectele promise pentru că bacteriile „bune” sunt distruse de sucul gastric din stomac.

Datele publicate de cotidianul The Telegraph arată că în Marea Britanie în șase din 10 gospodării se găsesc iaurturi probiotice. În plus, în ultmii ani acestea alimente au devenit destul de căutate având în vedere beneficiile promise: întărirea sistemului imunitar, prevenirea răcelilor, îmbunătățirea tranzitului intestinal sau ținerea la distanță a bolilor de inimă.

Cercetătorii au urmărit prin acest studiu să vadă câte bacterii vii se regăsesc în iaurt, câte bacterii au supraviețuit în stomac după înghițire și dacă au mai înflorit în intestine. Din cele opt branduri de iaurturi probiotice testate doar unul singur a trecut toate testele.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
ALERTĂ în Tulcea! O dronă s-ar fi prăbușit. Pompierii caută locul IMPACTULUI
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Criza de la Cernavodă și capcana orelor de vârf: obiceiul banal care umflă factura între 19:00 și 23:00
Mediafax
ANALIZĂ Cum îl ajută pe Putin PROBLEMELE cu care se confruntă România
Click
De ce vezi curieri nepalezi cu geci și mănuși la temperaturi de 40°C. Explicația este surprinzătoare
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Andreea Esca a dezvăluit ce alimente evită pentru a se menține în formă: „Nu știu dacă am cel mai sănătos stil de viață”
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Gândirea în afara tiparelor ar putea necesita un control al creierului mai redus