Prima pagină » Știri » Ministerul Economiei face ANUNȚUL: Vor fi construite vase de LUX și ambarcațiuni pentru exploatații petroliere în Mangalia

Ministerul Economiei face ANUNȚUL: Vor fi construite vase de LUX și ambarcațiuni pentru exploatații petroliere în Mangalia

Ministerul Economiei face ANUNȚUL: Vor fi construite vase de LUX și ambarcațiuni pentru exploatații petroliere în Mangalia
Vase de lux pentru croaziere, ambarcațiuni de mare capacitate pentru exploatații petroliere și nave de transport maritim vor fi construite în Mangalia, în cel mai mare șantier naval din Europa, a anunțat, luni, Ministerul Economiei (ME).

ME menționează că au fost semnate recent contracte la Șantierul Naval Mangalia, care vor permite ca „șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară”, după preluarea de către Damen, acum șase luni.

„Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore”, au subliniat reprezentanții Ministerului.

Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia este o navă de croazieră – un iaht de 155 de metri, pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club (Norvegia), marcând intrarea grupului Damen pe piața vaselor de croazieră. Iahtul va fi construit în întregime la Șantierul Naval Damen Mangalia.

Tot în Șantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport și o navă pentru exploatații offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).

Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat „să dezvolte continuu portofoliul de comenzi primite de șantier”, au mai menționat reprezentanții ME.

„Parteneriatul dintre România și grupul Damen aduce beneficii pentru ambele părți, continuând o lungă tradiție a construcțiilor navale în Marea Neagră! Sunt create locuri de muncă, oportunități și perspective pentru viitorii investitori și furnizori”, spune Niculae Bădălău, ministrul Economiei.

Chris Groninger, Managing Director al Șantierului Naval Damen Mangalia, a menționat că șantierul Mangalia reprezintă baza ca „Damen să-și realizeze ambițiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri și offshore-energetic”.

Pentru a-și îndeplini contractele recent semnate, Șantierul Damen Mangalia intenționează să ajungă la aproximativ 2.500 de angajati până la sfârșitul anului, comparativ cu 1.700 de angajați câți erau când a preluat șantierul. „Activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Șantierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare”, au mai precizat reprezentanții ME.

Șantierul Damen Mangalia și-a intensificat cooperarea cu școlile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României, oferind cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.

Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Șantierul Naval Galați. De la deschiderea porților sale în 1893, acest șantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea șantierului de către Grupul Damen. Șantierul livrează 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
AUR a recunoscut că Anca Alexandrescu a pierdut alegerile. Ce a spus Simion despre relația cu Georgescu
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Un nou tren direct de mare viteză între Paris și München va fi lansat în 2026