Prima pagină » Știri » Pilotul de raliu Titi Aur trage un semnal de alarmă: „Școlile de șoferi din România sunt la nivelul anilor ’70”

Pilotul de raliu Titi Aur trage un semnal de alarmă: „Școlile de șoferi din România sunt la nivelul anilor ’70”

Pilotul de raliu Titi Aur trage un semnal de alarmă: „Școlile de șoferi din România sunt la nivelul anilor ’70”

Potrivit pilotului de raliu Titi Aur, școlile de șoferi din România sunt la nivelul anilor ’70 – ’80. Lipsa infrastructurii rutiere corespunzătoare, dar și nepregătirea suficientă a șoferilor se numără printre cauzele accidentelor de pe șosele, mai subliniază pilotul.

„Din păcate, școlile de șoferi din România sunt la nivelul anilor ’70 – ’80. În școlile de șoferi se învață foarte puțin, doar să pleci de pe loc, să semnalizezi și dacă oprești roata la stop, ești bun de șofer. Nu se face nimic din zona tehnică actuală”, a spus Titi Aur, într-un interviu acordat B1TV.

Titi Aur: „Legislația noastră nu vorbește despre nerespectarea distanței regulamentare”

Școlile de șoferi nu pregătesc suficient cursanții, iar noțiunea de conducere defensivă pur și simplu nu există din punct de vedere practic, a atenționat pilotul de raliuri retras din activitate.

„Despre conducerea defensivă nu se învață nimic la școlile de șoferi, absolut deloc, nu știe nimeni despre regula celor două secunde, despre regula fermoarului, despre foarte multe lucruri. Mai mult, legislația noastră, în ziua de azi, vorbește despre nerespectarea distanței regulamentare. Nu știe nimeni, pentru că nu există. Este ‘fiecare cum crede’. În lumea civilizată, de exemplu în Germania, distanța față de mașina din fața ta este jumătate față de viteza pe care o ai. La 100 de kilometri pe oră te deplasezi la o distanță de minimum 50 de metri față de mașina din față”, a mai precizat Titi Aur.

Cursurile de conducere defensivă

Cursurile de conducere defensivă au trei roluri importante, mai spune Titi Aur.

„Defensiv înseamnă să te aperi de ceea ce poți greși tu sau alții. El are trei scopuri. Primul, acel rol de protecție al muncii. Al doilea, să aduci conducătorul la zi din punct de vedere legislativ și tehnic. Al treilea, foarte important, autoevaluarea prin care trece fiecare cursant, prin care face manevre la limită – frânare, tamponare, răsturnare și atunci realizezi ceea ce poți să pățești”, a mai punctat Aur.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Dormitul cu televizorul pornit. Ce spun specialiștii despre efectele asupra sănătății
Digi24
Lanțul secret de aprovizionare care alimentează războaiele Americii: povestea lui Will Somerindyke, sportivul devenit vânzător de arme
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather anunță o lună ianuarie 2026 cum nu a mai fost în România. Ce se întâmplă în București
Prosport.ro
Cea mai frumoasă profesoară de matematică din România e colega lui Gabi Tamaș!
Adevarul
„Asta e tot ce vreau eu”. Reacția virală a unei mame filipineze din România a emoționat internetul
Mediafax
Jucării periculoase de Crăciun. Cum unele jucării populare pot deveni un risc real pentru copii și părinți
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Cancan.ro
Mihaela Rădulescu, gest sfâșietor când și-a văzut mama în sicriu. Nu s-a mai putut abține
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?