REALITATE. 8 din 10 copii cu vârsta până în trei ani intră în contact direct cu un telefon mobil inteligent, chiar din primii ani de viață

Redactor:
Ionel Văduva
REALITATE. 8 din 10 copii cu vârsta până în trei ani intră în contact direct cu un telefon mobil inteligent, chiar din primii ani de viață
Micuții încep să folosească Internetul de la vârste foarte mici (0-3 ani, cu ajutorul părinților în primă fază), fiind o modalitate de a descoperi și de a învăța lucruri noi / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ

În timp ce categoria de vârstă 0 – 3 ani intră în contact cu telefonul mobil inteligent cel mai des, prin intermediul părinților (78%), posesia și utilizarea tabletelor crește o dată cu intrarea acestora la grădiniță, iar din gimnaziu încep să utilizeze laptop sau computer personal.

În plus, potrivit studiului „Tech Kids powered by Starcom”, din seria „Human Graph Experience”, 1 din 4 copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 18 ani, din mediul urban, dețin în prezent o consolă de jocuri.

De asemenea, rezultatele cercetării arată că printre cele mai utilizate aplicații, în rândul copiilor cu vârsta între 4 și 18 ani, se numără Youtube, Whatsapp, Facebook și TikTok.

Studiul analizează relația dintre copii și tehnologie, oferind informații despre abilitățile lor digitale, tipurile de jocuri preferate, principalele activități online și cele mai accesate aplicații de către aceștia.

„Dacă până acum 10-15 ani ideea de copilărie nu era cu mult diferită în ceea ce privește activitățile de recreere între generații, în prezent putem vorbi de un val de generații mult mai avansate și mult mai conectate cu tehnologia”.

„Încă din primii ani de viață, un copil intră în contact cu diverse dispozitive electronice (smartphone, tabletă etc.), ajungând astfel până la maturitate să cunoască și să utilizeze aceste dispozitive mult mai bine comparativ cu proprii părinți.

„Tehnologia este un fenomen care crește semnificativ de la an la an și a cărei evoluție o urmărim în cadrul mai multor categorii de vârstă și segmente de consumatori.

„Se poate observa o tendință tot mai accentuată de digitalizare și tehnologizare a activităților zilnice”, a declarat Andreea Zanfir, reprezentant al sursei citate.

Abilitățile digitale ale copiilor cu vârsta până în trei ani

Studiul realizat de sursa citată a relevat faptul că micuții încep să folosească internetul de la vârste foarte mici (0-3 ani, cu ajutorul părinților în primă fază), fiind o modalitate de a descoperi și de a învăța lucruri noi.

Părinții consideră că după vârsta de trei ani este adecvat să își lase copiii să joace jocuri online, fiind de părere că acestea le vor dezvolta abilitățile, atenția și viteza de reacție.

Preferințe de jocuri în online

Pentru copiii cu vârste cuprinse între 11-18 ani, cele mai populare sunt jocurile online cu mai mulți participanți, deoarece acestea le permit să socializeze și să interacționeze cu alți jucători.

De asemenea, aceștia sunt mai atrași de jocurile online de strategie.

Activitățile principale ale copiilor în online

Cele mai comune activități realizate pe Internet în rândul copiilor de toate vârstele sunt jocurile și video-urile online. În rândul copiilor cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani, prioritățile sunt legate de comunicare, de a fi conectat cu prietenii/colegii și căutarea de informații utile pentru școală.

Cele mai accesate aplicații online

Pentru ambele categorii de vârstă, cea mai accesată aplicație este Youtube, principala activitate pe Internet fiind aceea de a urmări video-uri online.

Conform rezultatelor studiului, copiii cu vârsta până în 11 ani accesează în mai mare măsură aplicații cum sunt TikTok și WhatsApp, având mai degrabă un rol pasiv.

După vârsta de 11 ani, susțin experții, minorii încep să utilizeze în mai mare măsura rețelele de socializare, Facebook și Instagram. În aceste medii de socializare ei au un rol mai activ, și anume sunt creatori de conținut, urmăresc activitatea prietenilor/cunoștințelor, comunică și se implică în diferite activități online.

Studiul a fost realizat în perioada 28 februarie – 6 martie 2020, prin metodologia CAWI.

Au fost intervievați 300 de părinți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de Internet.

Demersul analizează relația dintre copii și tehnologie, oferind informații despre abilitățile lor digitale, tipurile de jocuri preferate, principalele activități online și cele mai accesate aplicații de către aceștia.

Inchide