Prima pagină » Sănătate » STUDIU. Restricția calorică nu prelungește viața

STUDIU. Restricția calorică nu prelungește viața

STUDIU. Restricția calorică nu prelungește viața
Dietele bazate pe restricții calorice nu măresc speranța de viață, însă îmbunătățește starea de sănătate, susțin un grup de oameni de știință americani

Dietele bazate pe restricții calorice nu măresc speranța de viață, însă îmbunătățește starea de sănătate, susține un grup de oameni de știință americani.

Datele obținute de experții de la National Institute on Aging din Baltimore anulează astfel convingerea că limitarea aportului caloric zilnic cu 10 până la 40% ne va prelungi speranța de viață, scrie Agerpres.

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii, coordonați de biologul Rafael de Cabo, au redus cu 30% aportul caloric în cazul unui grup de maimuțe Rhesus (Macaca mulatta) și au evaluat efectele acestei diete asupra cobailor în funcție de sex și de vârstă.

Speranța de viață a maimuțelor, care de obicei atinge 27 de ani, nu a crescut nici în cazul celor mai mari, cu vârste între 16 și 23 de ani în momentul începerii dietei, nici la cele mai tinere, carea aveau vârsta sub 14 ani la începerea experimentului. În schimb, cercetătorii au descoperit că restricția calorică a adus unele beneficii metabolismului acestor primate.

S-a observat o îmbunătățire generală a parametrilor asociați cu bolile metabolice, printre care se numără diabetul și obezitate, dar și în cazul afecțiunilor vasculare și chiar a cancerului, a explicat pentru EFE biologul Rafael de Cabo.

Maimuțele care au consumat cu 30% mai puține calorii au prezentat niveluri mai scăzute de trigliceride, colesterol și glucoză, mai ales în cazul masculilor, precum și o incidență „notabil mai mică” a cancerului la primatele mai tinere.

„Răspunsul este foarte asemănător altor răspunsuri de stres, fapt pentru care am putea considera restricția calorică un stres metabolic, care cauzează ajustări globale în organism și care, când se menține pe o perioadă mai mare, aduce beneficii profunde sănătății”, a explicat biologul.

Un studiu paralel, realizat de Wisconsin National Primate Research Center pe maimuțe și lansat în anii 1980, arată în schimb capacitatea dietei bazate pe restricții calorice de a prelungi viața acestor primate.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Nicușor Dan, apariție surpriză la Făgăraș. Ținuta în care a fost surprins președintele
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele