Prima pagină » Magazin » Vitamina E ar putea ameliora simptomele demenței

Vitamina E ar putea ameliora simptomele demenței

Vitamina E ar putea ameliora simptomele demenței
O doză zilnică de vitamina E ar putea ajuta persoanele care suferă de demență să se descurce singure în efectuarea sarcinilor zilnice, se arată într-un nou studiu realizat de oamenii de știință americani, informează bbc.co.uk.

O doză zilnică de vitamina E ar putea ajuta persoanele care suferă de demență să se descurce singure în efectuarea sarcinilor zilnice, se arată într-un nou studiu realizat de oamenii de știință americani, informează bbc.co.uk.

Studiul, publicat în jurnalul JAMA, arată că persoanele care suferă de o formă ușoară sau moderată a maladiei Alzheimer și consumă doze mari de vitamina E prezintă un ritm mai lent de declin cognitiv. Aceștia sunt capabili să se ocupe de sarcinile zilnice pentru o perioadă mai lungă de timp și au mai puțină nevoie de ajutor, spun cercetătorii americani.

Totuși, Societatea Alzheimer a menționat că doza de vitamina E administrată este foarte mare și ar putea avea efecte negative.

Pentru realizarea acestui studiu, 613 persoane care sufereau de o formă ușoară sau moderată a maladiei Alzheimer fie au primit o doză zilnică de vitamina E, fie au urmat un tratament contra demenței cunoscut ca memantină, o combinație de vitamina E și memantină sau au primit placebo.

Astfel, pe o perioadă de doi ani au fost urmărite schimbările care au avut loc în rândul persoanelor care suferă de demență, în ceea ce privește efectuarea de sarcini zilnice, cum ar fi să se spele sau să se îmbrace.

Oamenii de știință au descoperit că participanții care au primit vitamina E au înregistrat un declin cognitiv mai lent față de cei care au primit placebo, cu o rată anuală a declinului mai mică cu 19%. De asemenea, persoanele care au luat vitamina E, cunoscută și ca alfa tocoferol, au avut mai puțin nevoie de ajutor din partea familiei sau a prietenilor.

„Aceste descoperiri sugerează că alfa tocoferolul este benefic în formele ușoare și moderate ale maladiei Alezheimer prin încetinirea declinului funcțional și reducerea sarcinii însoțitorului (cel care are grijă de o persoană care suferă de maladia Alzheimer, n.r.)”, a spus Maurice Dysken, de la Minneapolis VA Health Care System.

Comentând pe marginea studiului, Doug Brown, director de cercetare și dezvoltare la Societatea Alzheimer, a precizat că tratamentele care pot ajuta persoanele care suferă de demență să îndeplinească sarcinile zilnice reprezintă cheia pentru ca cei care suferă de această maladie să trăiască cât mai mult cu putință. Dar, a adăugat acesta, este nevoie de mai multe cercetări pentru a afla dacă vitamina E aduce beneficii reale persoanelor care suferă de demență și dacă este bine să consume o doză atât de mare în mod frecvent.

„Este extrem de important ca oamenii să ceară sfatul medicilor înainte de a lua suplimente. În acest caz, doza de vitamina E luată de participanți a fost mult prea mare față de doza zilnică recomandată și a fost la un nivel care ar putea fi dăunător pentru unii”, a declarat Brown.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Prea mult STRES? De ce ai nevoie de o pauză chiar azi
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
Cu ce se ocupă acum pensionarul de pe Transfăgărășan? Incidentul deosebit de GRAV care l-a retrogradat din funcție. Avem detalii 💣
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Cum au reușit 24 de iepuri să cucerească un întreg continent și să provoace dezastre. „Invazia începută în 1859 continuă și astăzi”
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
A murit mama Ancăi Alexandrescu. Prezentatoarea TV trece prin clipe extrem de grele
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
650 lei amendă pentru toți pietonii din România care fac acest lucru în timp ce traversează strada, pe zebră. Mulți consideră că este un gest normal, dar legea spune altceva
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Un studiu, în premieră, dezvăluie că doar o oră în plus de somn îi ajută pe studenți să aibă note mai bune
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea