Prima pagină » Magazin » Vitamina E și suplimentele cu antioxidanți ar putea favoriza răspândirea tumorilor

Vitamina E și suplimentele cu antioxidanți ar putea favoriza răspândirea tumorilor

Vitamina E și suplimentele cu antioxidanți ar putea favoriza răspândirea tumorilor
Vitamina E și suplimentele cu antioxidanți contraindicate bolnavilor de cancer la plămâni

Vitamina E și suplimentele cu antioxidanți ar putea accelera dezvoltarea tumorilor canceroase, în loc să le oprească evoluția, au constatat cercetătorii suedezi, care au efectuat teste pe șoareci afectați de cancer la plămâni.

O echipă de cercetători ai Universității suedeze din Göteborg a administrat vitamina E șoarecilor cu cancer la plămâni în fază incipientă, observând ulterior că boala s-a răspândit mai rapid, iar animalele au murit de două ori mai repede decât se așteptau.

Experimentele reluate pe celulele umane au confirmat descoperirea. Ulterior, șoarecilor li s-a administrat un al doilea medicament, un tip de antioxidant utilizat pentru tratarea maladiilor pulmonare asociate cu fumatul, cercetătorii observând că efectul de accelerare a fost același.

Pentru organismul sănătos, vitamina E și alți antioxidanți au proprietăți protectoare, deoarece distrug moleculele dăunătoare denumite radicali liberi. Oamenii de știință consideră însă că antioxidanții ar putea de fapt să „hrănească” boala, după ce cancerul a început deja să se dezvolte, dezactivând mecanismele naturale de apărare ale organismului.

Cercetătorii suedezi au precizat că au administrat vitamina E în aceleași cantități regăsite în suplimentele alimentare.

Aceștia au recomandat ca vitamina E, precum și suplimentele cu vitamina A și C să fie „folosite cu prudență” de fumători, pacienți cu cancer pulmonar și cu bronșită, emfizem pulmonar și alte afecțiuni cronice asociate cu fumatul, precizând că este încă devreme să afirme cu certitudine că aceste substanțe accelerează și răspândirea altor forme de cancer.

Recomandarea oamenilor de știință suedezi, care au publicat studiul în revista Science Translational Medicine, nu se aplică însă și „superalimentelor” bogate în aceste vitamine, cum ar fi afinele, deoarece acestea ar trebui consumate în cantități uriașe pentru a oferi nivelurile de antioxidanți din suplimente.

„Nu există dovezi convingătoare că antioxidanții sau suplimentele cu vitamine ar putea reduce riscul de cancer, iar unele suplimente chiar cresc riscul. Au apărut, de asemenea, îngrijorări privind faptul că antioxidanții ar putea interfera cu tratamentele împotriva cancerului. Recomandăm ca oamenii să se limiteze la o dietă sănătoasă, echilibrată, care ar trebui să ofere toate substanțele nutritive, fără să fie nevoie să ia suplimente”, a explicat și Emma Smith, din partea Centrului de cercetare a cancerului din Marea Britanie.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Combinația incredibilă de numere care a câștigat cel mai mare premiu din istoria Loto 6/49
Digi24
Misterul celor doi soldați germani găsiți în Dunăre. Plăcuțele de identificare și o motocicletă ar putea dezvălui cine au fost
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Criza de la Cernavodă și capcana orelor de vârf: obiceiul banal care umflă factura între 19:00 și 23:00
Mediafax
Moldova și Ucraina au BĂTUT palma! Înțelegerea produce EFECTE și în România
Click
Cezar Ouatu, topit după fiica lui. Imagini adorabile cu Serena Maria: „Simți cum timpul se oprește”
Digi24
Fiul lui Borcea, Patrick, pus sub monitorizare electronică după ce a intrat în locuinţa fostei iubite şi ar fi agresat-o
Cancan.ro
Explicația halucinantă a pensionarului SRI despre Anna. Cum a încercat 'Romeo' de pe Transfăgărășan să iasă basma curată după ce familia l-a luat la întrebări
Ce se întâmplă doctore
Electrocasnicul care nu trebuie să-ți lipsească din casă ajunge de astăzi, 13 august, în toate magazinele Lidl! Clienții Lidl Plus îl pot cumpăra la preț redus
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Minivacanța de 15 august – Restricții majore pe două drumuri din România. Ce trebuie să știe șoferii între 14 și 17 august
Descopera.ro
Test de cultură generală. De ce avem gene?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULIŞOR: – Tată, ce trebuie să vând pentru a-mi cumpăra mașini, iahturi...
Descopera.ro
Cum este influențată calitatea somnului de cartierul în care locuiești?