Prima pagină » Sănătate » Consumul de pește reduce riscul de boli pentru persoanele în vârstă

Consumul de pește reduce riscul de boli pentru persoanele în vârstă

Consumul de pește reduce riscul de boli pentru persoanele în vârstă
Consumul de pește reduce riscul de boli pentru persoanele în vârstă și contribuie la menținerea unui stil de viață activ și sănătos, informează dailymail.co.uk.

Cercetătorii de la Institutul național pentru sănătate și nutriție din Japonia au rugat peste 1.000 de bărbați și femei să completeze un chestionar pentru evaluarea stării lor de sănătate fizice și mentale. Subiecții au fost chestionați cu privire la ușurința cu care folosesc rețeaua de transport public, plătesc facturi, își vizitează prietenii, dar și în legătură cu obiceiurile lor alimentare.

Persoanele care consumau proteine de origine animală, inclusiv pește, aveau un risc cu 39% mai redus de a suferi de afecțiuni fizice sau psihice în următorii șapte ani.

Proteinele sunt esențiale pentru formarea masei musculare, care protejează de căderi și fracturi, iar organismul le procesează și asimilează mai greu pe măsură ce îmbătrânește. Prin urmare, persoanele în vârstă au nevoie de o rezervă mai mare de proteine pentru a-și păstra starea de sănătate.

Proteinele din pește sunt cele mai sănătoase, datorită celorlalte substanțe nutritive pe care le conține, cum ar fi acizii grași Omega 3, care, printre altele, calmează durerile provocate de artrită și previn apariția demenței senile.

„Un consum mai mare de proteine ar putea contribui la menținerea capacității funcționale a persoanelor în vârstă”, se arată în studiul cercetătorilor japonezi, publicat în Journal of the American Geriatrics Society.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Tragedie înainte de nuntă! Nepotul lui Mircea Rednic, Marius Totolici, a murit în somn la doar 37 de ani
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Minunea de la Cluj: satul care și-a dublat populația cu o strategie neașteptată. Case și terenuri pentru tineri
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Fac provizii pentru iarnă! Șerban Copoț a copt 120 kg de vinete. Rețeta Annei Lesko de roșii marinate, secretul gustului unic
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
O lucrare a lui Picasso a fost găsită la 8 ani după ce a fost furată