Prima pagină » Știri » Cum arată primul tren electric făcut în România care l-a făcut pe Ponta să exclame: Arată mai bine ca orice tren din Franța sau SUA. UPDATE

Cum arată primul tren electric făcut în România care l-a făcut pe Ponta să exclame: Arată mai bine ca orice tren din Franța sau SUA. UPDATE

Cum arată primul tren electric făcut în România care l-a făcut pe Ponta să exclame: Arată mai bine ca orice tren din Franța sau SUA. UPDATE
Ponta, în primul tren electric românesc: Arată mai bine ca orice tren din Franța sau SUA

UPDATE Premierul Victor Ponta a declarat, sâmbătă, la sosirea în Gara de Nord cu trenul de la Craiova, că „trenul oltenesc” este unul produs la cel mai înalt nivel, el arătând că mai rămâne să se facă și infrastructura feroviară pentru a fi folosit la întregul său potențial.
„Călătoria a fost excepțională. Realmente, trenul oltenesc este la cel mai înalt nivel și se poate compara cu orice tren – am fost cu trenuri în Franța, în Germania, Italia, America – este exact la același nivel. Acum rămâne ca noi să mai facem și infrastructura feroviară la nivelul celorlalți pentru că altfel degeaba ai trenuri atât de moderne, e greu să le folosești la potențialul lor”, a spus Ponta, la coborârea din tren.

El a ținut să-i felicite pe reprezentanții Softronic, arătând pentru faptul că au demonstrat că în România putem să facem la cel mai înalt nivel echipamente feroviare de acest gen.

„Mă bucur în mod special pentru Craiova că nu doar dânșii – și îi laud pe cei de la Softtronic – dar și o parte din vechiul Electroputere au început să producă acum locomotive, e adevărat le exportă, și îmi doresc ca CFR Infrastructură să continue programul de modernizare a infrastructurii, iar CFR Călători și operatorii privați să nu mai cumpere din Germania, din Franța, ci să cumpere trenul românesc”, a spus Ponta.

Întrebat de ce a durat atât de mult călătoria de la Craiova la București, premierul a precizat: „Dura mai puțin dacă aveam voie să mergem mai tare. Dar în ceea ce privește confortul, vă asigur că e de zece ori mai confortabil decât să vii cu mașina”.

Trenul cu care a venit premierul a fost precedat, la un interval de 15 minute, de o locomotivă produsă în 2008 tot de aceeași companie, rolul acesteia fiind să se asigure că traseul nu prezintă riscuri.

Premierul Victor Ponta a ajuns la Craiova însoțit de Liviu Dragnea și Dan Șova, ei mergând în Gara Craiova, unde sâmbătă după-amiază a plecat în prima sa cursă trenul Hyperion, primul tren electric fabricat în România de către compania Softronic Craiova.

„Am promis în urmă cu o lună că vin și facem primul drum cu un tren electric românesc, un tren care arată mai bine ca orice tren din Germania, Franța sau America și sunt absolut convins că de la Craiova vor pleca foarte multe trenuri moderne. Am văzut că facem și locomotive, după 24 de ani, se fac trenuri de care suntem mândri și eu o sa fiu mândru să merg cu trenul făcut la Craiova, la Softronic, în toată Europa”, a afirmat Ponta.

Întrebat de jurnaliști de ce trenul atinge o viteză mică, el a răspus că din cauza șinelor de cale ferată, ci nu din cauza trenului: „Este așa din cauza șinei, nu din cauza trenului, de-aia l-am, adus pe domnul Șova, să facă și șina, pentru că tren avem”.

Premierul s-a urcat în tren împreună cu Liviu Dragnea, Dan Șova, primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, președintele CJ Dolj, Ion Prioteasa, liderul PSD Dolj, Claudiu Manda, și mai mulți directori de instituții deconcentrate din județ, precum și de reprezentanții firmei Softronic și ai unor bănci care au acordat împrumuturi pentru realizarea investiției.

În garnitură nu s-au aflat și oameni care să plătească bilet, reprezentanții Softrornic spunând că această cursă a trenului, pe ruta Craiova-București, este una demonstrativă, urmând ca trenul să circule pe această rută trei zile pe săptămână, începând din luna iunie.

Victor Ponta, care pe parcursul drumului s-a aflat în cabina mecanicilor, a spus că are senzația că nu se află în România, întrebându-i în permanență pe mecanici detalii tehnice.

La Caracal, Ponta a coborât din tren împreună cu ceilalți oficiali, aceștia fiind așteptați în gară de președintele CJ Olt, Paul Stănescu.

„Acest tren arată și merge la standardele cele mai înalte. Am fost cu trenuri și în alte părți ale lumii, în Franța, în Germania, în America și nu e cu nimic mai prejos trenul oltenesc și acum rămâne să muncim să dotăm companiile cu cât mai multe asemenea facilități, pe de o parte, iar partea cea mai grea este să facem și infrastructura feroviară la nivelul unor asemenea trenuri. E ca la partea rutieră – mașini facem și la Dacia, și la Ford, mașini ca în occident, dar nu avem drumuri ca în occident, la fel va fi și cu trenul. Eu oricum sunt foarte mândru că după 25 de ani la Craiova se fac din nou și locomotive și trenuri și am venit la Caracal să îmi găsesc prietenii aici, să le urez succes”, a afirmat Ponta.

El a mai spus că garnitura este „un F 16 al trenurilor” la nivel tehnologic.

Trenul Hyperion este primul tren electric fabricat în România de către compania Softronic Craiova, investiția depășind cinci milioane de euro.

Hyperion, tren de concepție românească, este compus din patru vagoane, având o capacitate de transport de 188 de locuri, iar datorită sistemului său de alimentare bi-sistem garnitura poate fi folosită și în alte țări.

Hyperion, prima ramă electrică din România, cu podea joasă și tracțiune asincronă produsă de industria românească de profil, poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 km pe oră, respectiv 200 km pe oră.

Compania Softronic, deținută de patru persoane fizice – Ionel Ghiță (30% din capital), Ion Gârniță (26%), Augustin Popescu (26%) și Oana-Adriana Miulescu (16%) -, a fost înființată în 1991 la Craiova și a încheiat anul 2012 cu afaceri de 68,6 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanțe.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Zilele cu dezlegare la pește rămase până la Crăciun
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
Alegeri Primăria București 2025. Capitala votează astăzi primarul general. S-au deschis secțiile de votare
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Prețuri „de colecție” la second-hand. De ce un obiect uzat costă mai mult decât unul nou?