Autoritățile analizează legislația rutieră pentru a face posibilă testarea mașinilor autonome pe drumurile publice, afirmă ministrul Infrastructurii și Mediului, Melanie Schultz van Haegen, într-o scrisoare în care explică propunerea, scrie agenția Reuters, citată de portalul AutoWorldNews.
Ministerul va înainta până anul următor un proiect de lege care ar face posibilă testarea mașinilor autonome, precum și planuri pentru desemnarea unor anumite drumuri și condiții pentru derularea testelor anul următor, potrivit Associated Press.
Planul pe cinci ani a fost depus în parlament de o asociație care reunește organizații industriale și de cercetare, printre care Olanda Transport și Logistică, DAF Trucks, Portul Rotterdam și Organizația pentru Cercetare Științifică Aplicată din Olanda.
„Vrem să derulăm primele demonstrații la începutul anului următor și să facem teste într-un mediu controlat cât mai curând posibil”, a declarat un purtător de cuvânt al Organizației pentru Cercetare Științifică Aplicată din Olanda.
Alte țări europene au lansat proiecte similare, însă planul Olandei este unic „pentru că niciun alt proiect nu are o țintă fermă de a aduce mașinile autonome pe piață în cinci ani, cu sprijinul guvernului”, a spus purtătorul de cuvânt.
În primă fază, camioanele autonome vor fi testate în simulări pe calculator, iar într-o etapă ulterioară să fie folosite camioane reale pe o pistă specială, înainte ca acestea să fie testate pe drumurile publice.
„Există numeroase beneficii ale trecerii la camioane autonome. Acestea au nevoie de mai puțin spațiu pe drum și folosesc asfaltul mai eficient; evită blocajele în trafic și reduc accidentele. Sunt, de asemenea, mai prietenoase cu mediul”, a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului Infrastructurii și Mediului.
Proiectul prevede ca în cinci ani camioane autonome să fie folosite pentru a livra bunuri din portul Rotterdam.
Google a anunțat, la sfârșitul lunii mai, că a dezvoltat primele prototipuri ale mașinii „fără șofer” la care lucrează mai mulți ani și intenționează să construiască în parteneriat cu companii auto circa 100 de automobile pentru teste, complet autonome și lipsite de elemente precum volan, pedale de accelerație și frână.
Compania americană testează de mai mult timp pe drumurile din SUA mașini autonome, inclusiv versiuni modificate de Prius și Lexus, echipate cu camere, senzori radar și laser.