Prima pagină » Sănătate » Vești bune pentru băutorii de cafea: trăiesc mai mult

Vești bune pentru băutorii de cafea: trăiesc mai mult

Vești bune pentru băutorii de cafea: trăiesc mai mult
Iubitorii de cafea trăiesc mai mult decât persoanele care nu beau cafeau. Concluzia vine în urma unui studiu realizat de Institutul Național de Cercetare a Cancerului din Statele Unite ale Americii. Potrivit datelor cercetării, creșterea speranței de viață s-a înregistrat atât în cazul persoanelor care beau cafea normală, cât și în cazul celor care beau adultii care beau cafea decofeinizată.

Un grup de cercetători americani a constatat că persoanele care obișnuiesc să bea cafea prezintă un risc scăzut de a se îmbolnăvi de boli de inimă, afecțiuni respiratorii, atac cerebral, diabet și infecții.

Acestea sunt concluziile unui studiu realizat de Institutul Național de Cercetare a Cancerului din Statele Unite ale Americii  în care au fost incluși peste 400.000 de bărbați și femei cu vârste cuprinse între 50 și 71 de ani, după ce s-au eliminat din ecuație alți factori de risc precum fumatul și consumul exagerat de alcool. Rezultatele studiului au fost publicate în New England Journal of Medicine, notează site-ul Sfatul Părinților.ro.

Cercetatorii au găsit o legătură între riscul de a muri devreme și cantitatea de cafea consumată. Comparativ cu persoanele care nu beau cafea, cele care consumă trei sau mai multe cești de cafea pe zi au un risc cu 10% mai scăzut de a muri din cauza bolilor de inimă, a afecțiunilor respiratorii, atac cerebral, diabet sau infecții.

Mai mult, consumul de cafea nu a fost asociat cu mortalitatea din cauza cancerului în rândul femeilor, însă în cazul bărbaților s-au descoperit rezultate semnificative între consumul mare de cafea și un risc crescut de cancer.

„Mecanismul prin care cafeaua protejează nu este totuși stabilit în mod clar datorită faptului că băutura conține peste 1.000 de compuși care pot îmbunătăți sănătatea. Cel mai cunoscut dintre compuși este cafeina. În cazul cercetărilor noastre am obținut rezultate asemănătoarea între băutorii de cafea tradițională și cei care preferă varianta decofeinizată”, a declarat Neal Freedman, unul dintre cercetători.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Nicușor Dan, apariție surpriză la Făgăraș. Ținuta în care a fost surprins președintele
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele