„Finala” Campionatului Mondial de Formula 1 va avea loc în 23 noiembrie, la Abu Dhabi și Hamilton pleacă din pole-position în lupta pentru titlul mondial al piloților, în ciuda faptului că britanicul a fost „bătut” în Marele Premiu al Braziliei. Un loc secund în emirat i-ar asigura lui Lewis Hamilton cel de-al doilea trofeu din carieră, după cel obținut în 2008, pe vremea când concura la McLaren-Mercedes.
Punctele puse în joc la Abu Dhabi vor avea o valoare dublă față de celelalte etape, astfel că o victorie va însemna 50 de puncte, un loc secund 36 de puncte, un loc 3 – 30 de puncte și 24-20-16-12-8-4-2 pentru piloții care trec linia de sosire pe pozițiile 4-10.
Rosberg are mai multe variante pentru a se „încorona” campion mondial, însă în cele 18 etape disputate până acum cei doi sportivi de la Mercedes au fost pe locurile 1-2 de 11 ori. Această situație nu-i este favorabilă germanului, însă el trebuie să meargă la Abu Dhabi cu un singur țel, victoria, și apoi să aștepte ca Hamilton să se claseze de la locul 3 în jos.
Acest sfârșit de săptămână i-a aparținut în totalitate lui Rosberg. Cel mai rapid pilot în ședințele de antrenamente și cel mai rapid în calificări s-a impus și în cursă, însă nu fără emoții.
Duminică, Rosberg a pornit foarte bine de pe grilă și s-a instalat la conducere. Hamilton s-a postat imediat în spatele lui și l-a talonat îndeaproape pe colegul său. Primul schimb de pneuri nu a modificat ierahia celor doi, aflați într-un interval de 1-2 secunde. Cei doi au intrat a doua oară la boxe în tururile 27, respectiv 29/71. Primul la standuri a fost Rosberg, el având în acel moment un avans de 1,2 secunde. Hamilton a tras tare și a înregistrat un timp foarte bun în turul 27. Britanicul a mai rămas un tur cu pneurile uzate, a forțat din nou, dar a ieșit larg în decor, din fericire într-o zonă sigură. Monopostul său nu a pățit nimic, însă timpul pe acest tur a fost unul extrem de slab. Imediat, el a intrat boxe și a ieșit la 7,4 secunde în spatele coechipierului său, ceea ce a însemnat o pierdere de cel puțin șase secunde față de german.
Sfătuit de la boxe să nu depună armele, Lewis Hamilton a mers cu pedala accelarației la fund și a recuperat aproape 5 secunde. În turul 51, Rosberg a intrat pentru al treilea schimb de pneuri, iar un tur mai târziu Hamilton a făcut același lucru. După regrupare, cei doi piloți s-au găsit pe aceleași locuri, dar diferența dintre ei a scăzut sub o secundă. Au urmat 20 de tururi în care germanul nu s-a putut desprinde, iar liderul clasamentului piloților nu s-a putut apropia decisiv pentru un atac. Cei doi au rulat tot acest timp într-un interval de sub o secundă, ca într-un șah etern. Hamilton nu a găsit mutarea de mat și a fost nevoit să se mulțumească doar cu locul secund, după Rosberg, care și-a trecut în palmares a cincea victorie în 2014 și a opta din carieră.
Nico Rosberg nu mai câștigase de la Marele Premiu al Germaniei, din 20 iulie. De atunci, trecuseră șapte Grand Prix-uri până la cursa de la Sao Paulo, două intrate în palmaresul australianului Daniel Ricciardo (Red Bull) și ultimele cinci în cel al lui Hamilton.
În majoritatea curselor, piloții Mercedes au avut liga lor, în care nu i-a jenat nimeni. Un duel unu la unu, în care se implicau alți piloți doar când erau depășiți cu un tur. Cam aceeași situație s-a înregistrat și la Interlagos, cu excepția tururilor 9-14, când cursa a avut în frunte doi piloți neobișnuiți cu această postură, Nico Hulkenberg de la Force India și Danil Kviat de la Toro Rosso. Plecat de pe locul 12 al grilei cu pneuri de compoziție medie – și nu soft cum au avut piloții din Top 10 – Hulkenberg a profitat de intrarea la boxe a altor driveri și a condus până în turul 14, când a fost întrecut de Rosberg.
În cele din urmă, „best of the rest” la Sao Paulo a fost favoritul gazdelor, Felipe Massa de la Williams, îndelung aclamat de fanii brazilieni, atât în cursă, cât și în momentul în care a urcat pe ultima treaptă a podiumului.
Britanicul Jenson Button de la McLaren-Mercedes și germanul Sebastian Vettel de la Red Bull s-au situat pe locurile 4, respectiv 5, înaintea spaniolului Fernando Alonso de la Ferrari, care a trecut linia de sosire al șaselea. Alonso, aproape de sfârșitul colaborării cu Ferrari, l-a întrecut pe colegul său, Kimi Raikkonen, după un duel spectaculos disputat pe parcursul mai multor tururi.
Raikkonen a fost al șaptelea, după ce a ocuat locul 10 pe grila de start, înaintea lui Hulkenberg, care a trecut linia de sosire pe locul 8. Danezul Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) și finlandezul Valtteri Bottas de la Williams au completat în această ordine ierarhia primilor zece piloți. Obișnuit cu locul 3 în ultima perioadă, Bottas a plătit tribut pentru două opriri la boxe catastrofale. La prima, se pare că el a avut probleme cu fixarea centurii de siguranță, iar la cea de-a doua mașina sa a necesitat o intervenție la aripa frontală.
Ricciardo, locul 3 în ierarhia piloților, a abandonat în turul 41, din cauza unor probleme la suspensia monopostului său.
În urma acestor rezultate, Hamilton a ajuns la 334 puncte în clasamentul piloților, iar Rosberg la 217 de puncte, pe locul 3 menținându-se Ricciardo, cu 214 puncte.
La constructori, Mercedes, deja campioană mondială, a acumulat 651 de puncte, Red Bull – 373 de puncte, iar Williams – 254 de puncte.