Prima pagină » Magazin » Cât de des își cumpără românii haine

Cât de des își cumpără românii haine

Cât de des își cumpără românii haine
Un sfert dintre români își cumpără îmbrăcăminte o dată la 2-3 luni, preferă mall-urile și produsele rețelelor de fashion cunoscute, în top cinci aflându-se H&M, Kenvelo, Zara, C&A și Bershka, potrivit unui studiu GfK.

Grupele de vârstă care cumpără cel mai des, uneori chiar mai des de o dată pe lună, sunt persoanele între 18 și 34 de ani.

Peste 70% dintre cei care își iau haine minim o dată la 3 luni fac achiziția la mall, în timp ce din magazinele stradale de profil doar 50% dintre respondenți cumpără atât de des.

Bucureștiul este orașul cu cele mai multe mall-uri, iar acest tip de centru comercial este locul preferat de locuitorii capitalei pentru achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte pentru peste 45% dintre participanții la studiul GfK. Imaginea diferă față de orașele mari, unde mai puțin de 30% dintre cumpărători vizitează frecvent mall-urile pentru achiziții de haine, dar și față de orașele sub 200.000 de locuitori, unde locurile dedicate unor astfel de cumpărături sunt fie magazinele de profil situate la stradă, fie piețele/ tarabele cu îmbrăcăminte.

Vânzările online de articole de îmbrăcăminte sunt mult mai bine reprezentate în București față de restul țării – 11% din bucureșteni afirmă că își cumpără des haine din online, față de doar 5% în restul țării.

Outlet-urile se numără și ele printre canalele foarte des accesate de către bucureșteni – un sfert dintre ei spun că își cumpără frecvent haine de la outlet-urile care comercializează branduri faimoase.

De asemenea, o treime dintre cei intervievați susține că așteaptă perioada promoțiilor pentru a-și cumpăra articole vestimentare.

Întrebați despre suma pe care au cheltuit-o pe îmbrăcăminte sau încălțăminte în ultima lună, peste 15% dintre românii din urban au declarat că au cheltuit peste 200 lei, media fiind ridicată de către bucureșteni – 22% dintre ei au facut achiziții care depășesc această valoare în luna precedentă.

Mărcile cunoscute sunt prima opțiune cand este vorba de împrospătarea garderobei, atât pentru cei foarte tineri, dar și pentru cei de vârstă medie, peste 50% spunând că preferă să își cumpere produse ale marilor lanțuri de branduri.

H&M conduce în topul celor mai frecventate magazine de brand, la nivel național, dar și în Capitală. Celelalte magazine de profil care conduc în topul preferințelor (cel mai frecvent vizitate) în orașele mari și în București sunt, în ordine, Kenvelo, Zara, C&A, Bershka, Pull&Bear, New Yorker, Stradivarius, Mango și Koton.

Studiul a fost realizat de GfK România pe un eșantion de 1.000 de respondenți din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față.

Recomandarea video

Mediafax
Cod galben de vânt puternic în nouă județe și în Capitală
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Sfântul Nicolae și Legenda lui Moş Nicolae. Ce nume se sărbătoresc azi
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Banii în cuplu: cum discuți, cum planifici și cum eviți tensiunile?